Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dian
Rakker heeft gisteren voor het eerst Naturis gegeten........... ik had de lamvariant, meneer vond het erg lekker......... ik vind het alleen wel heer erg fijn gemalen................
Door Eveline68
[quote="Iris73"]
Coccidiosis... dat komt voor bij in ieder geval kippen en konijnen. Van de "kippenversie" weet ik niet zoveel, maar bij konijnen komt het voor in darmen en lever. Het is een een-cellige parasiet en schadelijk voor de "gastheer", reden waarom ik mijn konijnen er preventief tegen behandel. Ik weet wel dat veel voeders voor "slachtkonijnen" (dat zijn de mijne dus niet!) een z.g.n. coccidostaticum bevatten, dat een een soort antibioticum dat "coccidiën" tegengaat. Voer je dus konijn, dan is de kans redelijk tot groot dat er zo'n antibioticum in zit. En hoewel het op die zakken konijnenvoer (brokken!) wel vermeld staat, staat het niet op het konijn dat je voert aan je hond of kat.

Of coccidiën ook schadelijk zijn voor honden en katten weet ik niet. Het probleem als je zoekt op deze onderwerpen is, dat je van die buitengewoon wetenschappelijke teksten vindt, die je als niet-wetenschapper niet gemakkelijk begrijpt.

Net even gegoogled, coccidiën komen ook voor bij jonge herkauwers (kalveren bijv.), met name in de darmen. Coccidiose veroorzaakt o.a. diarree en kan dodelijk zijn.

Ik twijfel zelf over het nut van die paardenmelk... melk is iets voor jonge dieren, niet voor volwassene, zeker niet de melk van een andere soort! Dat is iets tegennatuurlijks dat alleen wij (westerse) mensen doen. Het is niet voor niets dat over de hele wereld genomen, de meeste (volwassen) mensen lactose-intolerant zijn. Voor sommige dieren, zoals egels, is melk zelfs dodelijk!
[/quote]

je hele verhaal klopt en dit geld ook voor kippen, alleen krijgen kuikens dit in hun eerste levensjaar en meestal alleen in hun eerste 6 maanden, alles moet je behandelen anders gaat alles dood.
Ik zelf heb het bij mijn kuikens nog niet gehad maar vrienden wel en dat is niet leuk iedere dag dode kuikens te vinden.
Maar om eerlijk te zijn weet ik niet of het middel tegen coccidiose wel in de kip achter blijf als deze een leeftijd heb behaald om geslacht te worden.
ik weet wel dat je het een week moet geven en wij de eieren die week en de week daarop niet kunnen eten.
Dus denk ik dat het wel uit de kip verdwijnt, het middel tegen coccidiose geeft je het best in het drinkwater, de hennen drinken hier ook van vandaar dat je dan de 2 weken geen eieren kan eten.
Door choopy
[quote="Dian"]
Rakker heeft gisteren voor het eerst Naturis gegeten........... ik had de lamvariant, meneer vond het erg lekker......... ik vind het alleen wel heer erg fijn gemalen................
[/quote]

Dit vond ik dus ook en heb het bij het verkooppunt neergelegd. De nieuwe lading zou al groffer zijn.
Volgende week krijg daar 3 rollen van om te proberen, dus we zullen zien.
Door Ziviaantje
Ik krijg helaas geen gratis proefpakketje, omdat ik niet in het bezorgingsgebied woon  :-[ Vreemd, want ik zie dat er wel in Den Haag bezorgt wordt en dat is nog verder dan waar  ik woon  ::)  Ik wil wat meer KVV's gaan combineren en wilde dit ook eens proberen. Maar goed, als ik hier lees dat het zo stinkt mis ik er misschien niks aan  :D
Door Cindy de Wolf
[quote="aussie"]
Ik krijg helaas geen gratis proefpakketje, omdat ik niet in het bezorgingsgebied woon  :-[ Vreemd, want ik zie dat er wel in Den Haag bezorgt wordt en dat is nog verder dan waar  ik woon  ::)  Ik wil wat meer KVV's gaan combineren en wilde dit ook eens proberen. Maar goed, als ik hier lees dat het zo stinkt mis ik er misschien niks aan  :D
[/quote]

Raar, ik weet niet waar je het besteld heb maar ik bestel hier http://naturishondenvoer.iland.nl/ echt topservice. Zelf ben ik erg tevreden over Naturis, kan niet anders zeggen. Ze krijgen het nu vanaf januari en ze doen het er prima op.
Door *Lia*
Ik durf niet zo goed omdat de jongste telg de meeste smaken niet moet. En ik kan niet zeggen dat zij een moeilijke eter is. Ze lust echt alles, maar heel weinig smaken van Naturis.
Door *Nikki*
[quote="aussie"]
[/quote]

Dat had ik ook. ik werd door verwezen naar een verkooppunt hier in de buurt. Die mailden me:

"Echte proefpakketten hebben we niet.
We zijn dus particulier en bekostigen alles
zelf.

Als je met ons contact opneemt, kunnen we wel wat regelen zodat je
Naturis kunt uitproberen."

Ik heb er een nare smaak bij en voel het als verkoop praatje.
Zo van als je dit nou koopt dan krijg je deze kilo van ons.
Dit was /is mijn gevoel erbij
Door petra-amsterdam
[quote="*Nikki*"]

Ik heb er een nare smaak bij en voel het als verkoop praatje.
Zo van als je dit nou koopt dan krijg je deze kilo van ons.
Dit was /is mijn gevoel erbij
[/quote]

Ligt ook aan het verkooppunt heb ik gemerkt.
Ik zou het eerst bij ,n ander dan m,n huidige halen maar kwam zonder vervoer te zitten dus moest ''uitwijken'' naar ,n ander verkooppunt. Eerste proefpakket van 4 rollen kreeg ik welliswaar iets goedkoper maar toch ,n tientje voor 4 verschillende rollen, terwijl het andere verkooppunt het thuis bezorgde en de 4 varianten waren  gratis bleek me toen ik naar de kosten vroeg. Ik had nl meteen zo,n 15 kilo besteld want mijn jongste is zowiezo ,n kliko :biggrin2:
Inmiddels heb ik ,via het tweede verkooppunt m,n halve vriezer vol liggen met verschillende soorten , wordt goed gegeten hier en ik heb van stinken niets gemerkt.
Door Ziviaantje
[quote="Cindy de Wolf"]
Raar, ik weet niet waar je het besteld heb maar ik bestel hier http://naturishondenvoer.iland.nl/ echt topservice. Zelf ben ik erg tevreden over Naturis, kan niet anders zeggen. Ze krijgen het nu vanaf januari en ze doen het er prima op.
[/quote]

Ja, daar heb ik dus naartoe gemaild  ::) Maar ik krijg het dus niet, terwijl ze er wel mee adverteerd op marktplaats. Ik wordt doorgestuurd naar een verkooppunt, maar die hebben geen gratis pakketjes  :-[
Door Dian
[quote="aussie"]
Ja, daar heb ik dus naartoe gemaild  ::) Maar ik krijg het dus niet, terwijl ze er wel mee adverteerd op marktplaats. Ik wordt doorgestuurd naar een verkooppunt, maar die hebben geen gratis pakketjes  :-[
[/quote]

gewoon naturis.be zelf mailen, ik kreeg een mailtje terug waar ik het op kon halen ;) ik had in het mailtje gezet dat ik het wilde proberen of Rakker het wel lust......
Door Ziviaantje
[quote="Dian"]
gewoon naturis.be zelf mailen, ik kreeg een mailtje terug waar ik het op kon halen ;) ik had in het mailtje gezet dat ik het wilde proberen of Rakker het wel lust......
[/quote]

Ok, ga ik proberen  :D Dank je voor de tip  :)
Door Martine M
Ik ben me ook aan het verdiepen in Naturis.
Ik geef nu Haaks Barf en Ares de grootste doet het er goed op en hij heeft een darmprobleem.
Maar nu heeft Haaksbarf zijn stapelprijzen weg gedaan en is al 2 keer opgeslagen dit jaar en het word me nu een beetje TE duur.
Als het niet anders kan dan blijft Ares op Haaksbarf en Sera op een een ander KVV, dat scheelt al iets maar niet heel veel, want Ares eet meer dan het dobbel van Sera.

Ik heb gehoord dat Naturis de laatste maanden heel veel verbeteringen gedaan zou hebben gedaan en het is ook zonder granen, bindmiddelen, kleurstoffen en conserveringsmiddelen.

Calcium/fosfor:
Word verkregen door de botten/kraakbeen mee te malen er word GEEN ander
calcium toegevoegd.

Dus ik ga het is proberen. Hopelijk kan ares er goed op.dat zou dan € 130 tot € 166 goedkoper zijn voor mij op 100 kg
Door dingogirl
ik voer ook haaks en heb een tijd geleden verschillende keren naturis erbij gevoerd om te proberen. ze eten het prima, maar ik vind het vies ruiken tegenover de haaks. ik hou me dus vooral bij de haaks en bibi. die vind ik ook erg goed eruit zien en kost €3,- per kilo voor alle varianten.
marianne  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door