Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door malinois.
#2721859
[quote="Martine-Tom"]


tja zoals jij jezelf blijft zo doen "wij" dat ook.
[/quote]

Prima toch... maar ik kan me dus wel goed voorstellen dat dit mensen die nog moeten beginnen met vers voeren (want daar hadden we het over) af gaat schrikken en dat die denken... ik vind het best ik ga weer naar het oude vertrouwde dus brok. En dan heb ik t niet over alleen reacties hier maar op diverse fora op fb. Etc. Die zien door de bomen t bos niet meer... geef je eindelijk kvv is t weeeeeer niet goed..
Kijk er werd toch een reden gevraagd, dan geef ik er antwoord op en dan mag dat ineens niet want ik zit op BP...
Waarom zou je dat niet mogen zeggen dat IK dat gevoel had destijds... (en dan hadden we het over ruim 3 jaar geleden he voor de duidelijkheid en toen kwam ik hier niet eens).
Laatst gewijzigd door malinois. op wo 24 jul 2013, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2721975
[quote="malinois."]
Prima toch... maar ik kan me dus wel goed voorstellen dat dit mensen die nog moeten beginnen met vers voeren (want daar hadden we het over) af gaat schrikken en dat die denken... ik vind het best ik ga weer naar het oude vertrouwde dus brok. En dan heb ik t niet over alleen reacties hier maar op diverse fora op fb. Etc. Die zien door de bomen t bos niet meer... geef je eindelijk kvv is t weeeeeer niet goed..
Kijk er werd toch een reden gevraagd, dan geef ik er antwoord op en dan mag dat ineens niet want ik zit op BP...
Waarom zou je dat niet mogen zeggen dat IK dat gevoel had destijds... (en dan hadden we het over ruim 3 jaar geleden he voor de duidelijkheid en toen kwam ik hier niet eens).
[/quote]Ja dat kan, maar andere fora kom ik niet dus daar kan ik geen mening over hebben, al denk ik wel dat je je niet zo moet laten beinvloeden, en kont tegen de krib gooien omdat je vind dat mensen te opdringerig zijn is ook niet de juiste manier denk ik  ;)
Ik heb me destijds gewoon zelf ingelezen, via Google hier terecht gekomen maar heb het hier nooit als dwingend ervaren, waarschijnlijk omdat ik mijn huiswerk al gedaan had en wist wat ik wilde en waarom.

Persoonlijk denk ik ook dat het meest optimale barf is...maar dat voer ik zelf ook niet, nu voer ik kvv uit financiele overwegingen, maar ben druk aan het sparen om weer barf te gaan malen, ik heb 1 kat die niet wil knagen, en eigen gemalen barf is voor mij goed  genoeg, dus voer ik dat, de hond barft zo tussendoor nog wel eens en de andere kat krijgt ook wat knaagwerk. Dus niet optimaal maar ik voel hier echt geen dwang om dat te veranderen. Ja als ik gavragen wat mensen ervan  vinden wel...maar waarom zou ik? ;)
Door TessaThomas
#2721989
Op sommige andere fora is men veel dwingender en word je soms voor moordenaar uitgemaakt als je brok voert. Hier heb ik het idee dat juist omdat hier mensen komen die de 'overstap' al gemaakt hebben, het dwingende en dreigende totaal niet aanwezig is. Op vragen wordt keurig uitgebreid uitleg gegeven. Alleen voordat mensen hier komen, krijgen ze soms de gekste dingen naar hun hoofd. Ik vind eigenlijk alle reacties hier gematigder. :D Tuurlijk, barf is beter, want je ziet wat je voert, maar ook voor de mensen die kvv voeren komen er fijne adviezen.

Ik moet zeggen dat ik ook onzeker word van zo'n topic als dit, hoewel dit de laatste pagina's weer weg wordt genomen door de fijne reacties. Tessa eet geen barf onderdelen meer, behalve konijn en pens. (en vis) Dus ik ben over gestapt terug naar KVV, met een dag konijnkarkas en een penslap en dan een dagje vis. En dan komt het dilemma, wat ga je voeren,wat binnen het budget past en waar de hond het goed op doet. Helemaal met Tay er nu bij ben ik lichtelijk panisch, nergens voor nodig misschien, maar dat zit in me ;) Ik wissel nu dus verschillende merken af, maar voer nu ook 2 merken die nog niet zo lang bestaan. Ik hoop dus dat alles goed blijft gaan op de kvv, tot we een goede vleesmolen hebben. Want dan ga ik wel zelf malen.
Door Lil
#2722079
[quote="TessaThomas"]
Op sommige andere fora is men veel dwingender en word je soms voor moordenaar uitgemaakt als je brok voert. Hier heb ik het idee dat juist omdat hier mensen komen die de 'overstap' al gemaakt hebben, het dwingende en dreigende totaal niet aanwezig is. Op vragen wordt keurig uitgebreid uitleg gegeven. Alleen voordat mensen hier komen, krijgen ze soms de gekste dingen naar hun hoofd. Ik vind eigenlijk alle reacties hier gematigder. :D Tuurlijk, barf is beter, want je ziet wat je voert, maar ook voor de mensen die kvv voeren komen er fijne adviezen.

Ik moet zeggen dat ik ook onzeker word van zo'n topic als dit, hoewel dit de laatste pagina's weer weg wordt genomen door de fijne reacties. Tessa eet geen barf onderdelen meer, behalve konijn en pens. (en vis) Dus ik ben over gestapt terug naar KVV, met een dag konijnkarkas en een penslap en dan een dagje vis. En dan komt het dilemma, wat ga je voeren,wat binnen het budget past en waar de hond het goed op doet. Helemaal met Tay er nu bij ben ik lichtelijk panisch, nergens voor nodig misschien, maar dat zit in me ;) Ik wissel nu dus verschillende merken af, maar voer nu ook 2 merken die nog niet zo lang bestaan. Ik hoop dus dat alles goed blijft gaan op de kvv, tot we een goede vleesmolen hebben. Want dan ga ik wel zelf malen.
[/quote]

zo lang je zo veel als mogelijk verschillende merken afwisselt, zal je niet snel tekorten krijgen.  ;)
Door BAC
#2722094
[quote="TessaThomas"]
Helemaal met Tay er nu bij ben ik lichtelijk panisch, nergens voor nodig misschien, maar dat zit in me ;)
[/quote]

Daarom ben ik dus ooit gaan barfen, dat is veel en veel goedkoper, alhoewel dat het minst belangrijke argument was. Met KVV ben ik momenteel 60 euro kwijt in de 3-4 weken.
Met Barf ben ik 100-110 euro kwijt in de 8-10 weken, en dan haal ik dr nog extra's bij voor de kat (Kvv) Zit bij die prijs in)
Dus tel uit je winst......
Door TessaThomas
#2722108
Ik heb gebarfd, maar Tessa eet het dus niet meer. Het is voor ons goedkoper om grote hoeveelheden tegelijk te bestellen/kopen, maar dan heb ik niet genoeg ruimte voor én barf én kvv. Vandaar tijdelijk allebei op kvv, tot we een vleesmolen hebben (en daar moeten we voor sparen), want dan wil ik dus zelf gaan malen voor haar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2722626
[quote="*Dorothea*"]
ik ben met barfen juist duurder uit  :-\
[/quote]

Duurder dan? Ik kom met wat mazzel uit op een jaargemiddelde van circa €2,50 de kilo, dus dan ben ik duurder uit dan dat ik de goedkoopste kvv zou voeren, maar goedkoper dan b.v. Carnibest of Tinlo e.d. Kan ik wel in bulk kopen natuurlijk, dat scheelt vaak wel weer.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2722629
[quote="Angelique"]
Duurder dan? Ik kom met wat mazzel uit op een jaargemiddelde van circa €2,50 de kilo, dus dan ben ik duurder uit dan dat ik de goedkoopste kvv zou voeren, maar goedkoper dan b.v. Carnibest of Tinlo e.d. Kan ik wel in bulk kopen natuurlijk, dat scheelt vaak wel weer.
[/quote]

duurder dan goedkope kvv, ik zit denk ik zo'n beetje op 3,50 per kg
en dan eten ze samen ruim 2 kg per dag, ach we roken niet  ;D
Door hannabelgje
#2723090
[quote="Lil"]
Ik zit ook onder de 3 euro de kg met barf.
[/quote]

Ik ook. Ik geloof er zelf niet in dat als je voor kvv minder betaald dan ongeveer die prijs dat het ook kwalitatief goed is. Dat maak je mij gewoon echt niet wijs. Wat niet wil zeggen dat een dure kvv wel per definitie goed is.
En dat er problemen ontstaan bij mensen die vers voeren kan ik ook begrijpen. Vers is nogal een ruim begrip tegenwoordig.  Ik ken ook veel mensen die iedere dag pens voeren met meradog vlokken. Die vinden ook dat ze vers voeren.
Door Lil
#2723145
[quote="hannabelgje"]
Ik ook. Ik geloof er zelf niet in dat als je voor kvv minder betaald dan ongeveer die prijs dat het ook kwalitatief goed is. Dat maak je mij gewoon echt niet wijs. Wat niet wil zeggen dat een dure kvv wel per definitie goed is.
En dat er problemen ontstaan bij mensen die vers voeren kan ik ook begrijpen. Vers is nogal een ruim begrip tegenwoordig.  Ik ken ook veel mensen die iedere dag pens voeren met meradog vlokken. Die vinden ook dat ze vers voeren.
[/quote]

dat ben ik met je eens.
Door ulla
#2723211
Vers is zeker een ruim begrip maar dan weet je nog wel wat er wordt gevoerd en met kvv weet je dat nooit en te nimmer.

Vers kan je dan nog aanpassen als je wilt kvv niet dat doet de fabrikant .

Duurdere kvv beter?
Want dat is de titel van dit topic.

Laat ik het zo stellen ik heb meer vertrouwen in Bandit dan in de Groene Weg ben even hun naam kwijt is dat niet Darf?
Maar ik heb nog meer vertrouwen in mezelf. :biggrin2:
Door kakocavi
#2746818
[quote="ulla"]
Vers is zeker een ruim begrip maar dan weet je nog wel wat er wordt gevoerd en met kvv weet je dat nooit en te nimmer.

Vers kan je dan nog aanpassen als je wilt kvv niet dat doet de fabrikant .

Duurdere kvv beter?
Want dat is de titel van dit topic.

Laat ik het zo stellen ik heb meer vertrouwen in Bandit dan in de Groene Weg ben even hun naam kwijt is dat niet Darf?
Maar ik heb nog meer vertrouwen in mezelf. :biggrin2
[/quote] Ik dacht Darf juist wel een goed merk is en een voorbeeld dat goede kvv niet per se duur moet zijn. Heb je redenen om Darf niet te vertrouwen, behalve de prijs?
Ik denk wel dat bij de goedkoopste kvv ergens anders op ingeleverd wordt. Hetzij op de samenstelling, hetzij op de variatie of de kwaliteit
Door Martine-Tom
#2746841
Darf staat bij mij nog wel in een goed boekje, Bandit ook maar die vind ik gewoon bizar duur, Tinlo, Carnivoer, Haaksbarf, en puur op eigen ervaring vind ik Dego enkelvoudig ook prima.


Ik zou geen Carnibest, Lotgering, Tamro, Tamminga en nog wel meer merken voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door