Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2033719
[quote="@nouk"]
Ben ik zeker weer de enige die een beetje moet lachen om deze laatste post?
[/quote]

Waarom precies? Persoonlijk ben ik blij te lezen dat poster zich niet volledig op dit voer gestort heeft. Iets wat velen....gezien de prijs en ze zijn zo aardig wel zullen doen, met alle kwalijke gevolgen van en de nodige anti-reclame voor het fenomeen versvoeren.

Verder kan het best vers en goed ruiken, maar dat zegt helaas niets over de samenstelling/kwaliteit.
Door Martine.
#2033813
[quote="Angelique"]
Waarom precies? Persoonlijk ben ik blij te lezen dat poster zich niet volledig op dit voer gestort heeft. Iets wat velen....gezien de prijs en ze zijn zo aardig wel zullen doen, met alle kwalijke gevolgen van en de nodige anti-reclame voor het fenomeen versvoeren.

Verder kan het best vers en goed ruiken, maar dat zegt helaas niets over de samenstelling/kwaliteit.
[/quote]

Misschien dat @nouk hetzelfde vraagtekens als ik op haar voorhoofd heeft staan. Diegene die de post heeft geschreven heeft zichzelf aangemeld en is gelijk, enkel in dit topic gaan posten. Ergens ben ik dan een beetje wantrouwend en klinkt er bij mij een stemmetje dat zich afvraagt of diegene onafhankelijk is of misschien banden heeft met Tammenga. Op zich natuurlijk eigenlijk helemaal niet erg als dit zo is want het zal zeker niet de enige zijn. Ter verduidelijking, ik zeg dus zeker niet dat de banden er zijn, enkel dat ik argwanend ben door de aanmelddatum en posten.
Door El budha
#2033827
[quote="Martine."]
Misschien dat @nouk hetzelfde vraagtekens als ik op haar voorhoofd heeft staan. Diegene die de post heeft geschreven heeft zichzelf aangemeld en is gelijk, enkel in dit topic gaan posten. Ergens ben ik dan een beetje wantrouwend en klinkt er bij mij een stemmetje dat zich afvraagt of diegene onafhankelijk is of misschien banden heeft met Tammenga. Op zich natuurlijk eigenlijk helemaal niet erg als dit zo is want het zal zeker niet de enige zijn. Ter verduidelijking, ik zeg dus zeker niet dat de banden er zijn, enkel dat ik argwanend ben door de aanmelddatum en posten.
[/quote]

Hier ook dezelfde vraagtekens op mijn voorhoofd.  :-[
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#2033848
Dan was mijn indruk over dit product toch juist. Ik kreeg de vraag van iemand die haar zeer bejaarde labrador op barf heeft over gezet, maar er soms ook KVV naast voert. Ga ik haar aanraden om gewoon bij haar oude merk te blijven! (Darf).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2033882
[quote="Martine."]
Misschien dat @nouk hetzelfde vraagtekens als ik op haar voorhoofd heeft staan. Diegene die de post heeft geschreven heeft zichzelf aangemeld en is gelijk, enkel in dit topic gaan posten. Ergens ben ik dan een beetje wantrouwend en klinkt er bij mij een stemmetje dat zich afvraagt of diegene onafhankelijk is of misschien banden heeft met Tammenga. Op zich natuurlijk eigenlijk helemaal niet erg als dit zo is want het zal zeker niet de enige zijn. Ter verduidelijking, ik zeg dus zeker niet dat de banden er zijn, enkel dat ik argwanend ben door de aanmelddatum en posten.
[/quote]

Ach, ik loop hier lang genoeg rond om die mensen eruit te pikken die puur reclame komen maken. En deze postings waren daar net niet te enthousiast genoeg voor. En verder melden zich dagelijks mensen aan die op een bepaald onderwerp afkomen en/of mensen die banden hebben met merken. Als we die allemaal met een scheef gezicht moeten bekijken dan is het eind wel zoek.  :)
Door Blue Rising Star
#2035337
[quote="Martine."]
Misschien dat @nouk hetzelfde vraagtekens als ik op haar voorhoofd heeft staan. Diegene die de post heeft geschreven heeft zichzelf aangemeld en is gelijk, enkel in dit topic gaan posten. Ergens ben ik dan een beetje wantrouwend en klinkt er bij mij een stemmetje dat zich afvraagt of diegene onafhankelijk is of misschien banden heeft met Tammenga. Op zich natuurlijk eigenlijk helemaal niet erg als dit zo is want het zal zeker niet de enige zijn. Ter verduidelijking, ik zeg dus zeker niet dat de banden er zijn, enkel dat ik argwanend ben door de aanmelddatum en posten.
[/quote]

Pardon??? Ten eerste ben ik hier n.a.v. Google op gekomen omdat ik zelf ook meer ervaringen met dit voer wilde lezen! Dus nu kom ik hier alleen om reclame te maken? Degene die zoiets verzint heeft weinig vertrouwen in zijn medemens in elk geval, maargoed ieder zijn ding. Ik voer dit merk en mijn honden krijgen zo af en toe een gerookte kluif en daarmee basta. Dacht dat hier om ervaringen gevraagd werd, maar als die gegeven worden is het ook niet goed... Beetje jammer!
Door Gradje
#2106727
Naar aanleiding van de reclame van Tammenga in mijn mail vandaag heb ik deze topic nagelezen. Zijn er inmiddels mensen die meer ervaring met dit product hebben?
Door kuifhorst
#2124397
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt op het voeren van kkv en het was een goede beslissing. Ik ken deze mensen persoonlijk erg goed en heb er alle vetrouwen in. Onze oude Jack Russel van bijna 17 jaar doet het prima op hun product en heeft zelfs weer meer levenslust. Fysiek doet ze het nu ook prima terwijl ze vóór de overstap wekelijks kramp had en daardoor niet wilde eten. Ik heb het ook aangeraden aan kennissen en vrienden en dagelijks krijg ik positieve reacties. Ja, ik ken de eigenaren van dit bedrijf persoonlijk heel goed en dat gaf mij het vertrouwen het te proberen! :thumbup:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2125304
Het lijkt me ook gewoon gemalen barf ipv Kvv.
Alleen vrees ik dat vele mensen dit wel als compleet beschouwen en dit enkel geven. Dat gaat wel tekorten geven want dan is het als barfen met enkel rund...  :-X

De prijzen zijn dan nog niet eens zo speciaal, want vergelijkbaar met de ongemalen barfproducten die erin zitten.

Van op afstand kan je de kwaliteit niet beoordelen natuurlijk, maar zelfs als we ervanuit gaan dat die goed is, is 1 diersoort te eenzijdig. Dat zijn de basisprincipes van barf. 
Dat de hond opknapt als ze van brok hierop overschakelt, is geen wonder. Dat zou je bij elk vers voer hebben.  Maar dan nog kan je op termijn tekorten krijgen... Ik zou toch aanraden even in de lezen en niet blind op de fabricant te vertrouwen...  :-\
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 04 okt 2011, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2125321
Oh die rundvleesmix ziet er wel prima uit, maar niet compleet wat betreft 4 diersoorten. En 15% calcium lijkt me wat veel, dat zal wel 15% bot zijn.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2125324
[quote="pearlsofpassion"]
Het lijkt me ook gewoon gemalen barf ipv Kvv.
Alleen vrees ik dat vele mensen dit wel als compleet beschouwen en dit enkel geven. Dat gaat wel tekorten geven want dan is het als barfen met enkel rund...  :-X

De prijzen zijn dan nog niet eens zo speciaal, want vergelijkbaar met de ongemalen barfproducten die erin zitten.

Van op afstand kan je de kwaliteit niet beoordelen natuurlijk, maar zelfs als we ervanuit gaan dat die goed is, is 1 diersoort te eenzijdig. Dat zijn de basisprincipes van barf. 
Dat de hond opknapt als ze van brok hierop overschakelt, is geen wonder. Dat zou je bij elk vers voer hebben.  Maar dan nog kan je op termijn tekorten krijgen... Ik zou toch aanraden even in de lezen en niet blind op de fabricant te vertrouwen...  :-\
[/quote]

Dat gevoel had ik zelf ook al, al staat er NIET bij dat het compleet is. Veel "leken" zullen dit wel zo opvatten ben ik bang.
Het is een leuk product ter afwisseling als je KVV voert, maar dus niet een complete versie.

Verders ben ik alleen eventueel geïnterresseerd in hun snacks. Maar das puur zakelijk en niet voor TS van toepassing.
Door kuifhorst
#2127972
Ik wil jullie er even op attenderen dat Tammenga nu ook een complete vleesmix heeft met verschillende diersoorten en ook vleesmixen om zelf een weekmenu samen te stellen. Het lijkt mij de moeite waard om even op hun website te kijken. www.tammenga-diervoeders.nl  :)
Door nienk
#2127985
weet iemand hoe deze kvv verpakt is?

@Kuifhorst: het wordt hier op Barfplaats gewaardeerd wanneer nieuwe leden zich even voorstellen!  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door