Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Angelique
[quote="Lizzy"]
Maar zijn kimmels niet zacht?
[/quote]

Die zijn harstikke zacht en ook veel kleiner. Daarbij zit er in CB geen kopvlees maar longhaas als spiervlees.
Wat wel kan is dat het de harde stukjes zijn die bovenaan de runderhart zitten, als ik zelf hart snij zitten daar stukken bij die wel verbeend lijken zodat ik er met een normaal vleesmes niet eens doorheen kom. De hart wordt wel grof gesneden, dit in tegenstelling tot de botjes die helemaal fijn gemalen worden. Een wat groter stukkie kan er echter altijd doorheen schieten, maar bot wordt niet standaard grof gemalen.
Door Audrina
Ik heb de afgelopen dagen eens goed opgelet, maar ik heb geen stukjes bot in de CB kunnen ontdekken (ik voer light, natuur, aktief, kip-rijst & lam-rijst). Er zaten wel harde witte stukjes in, maar dat was volgens mij gewoon iets van schapevet ofzo, want ik kon er gewoon doorheen prakken met een vork.
Door wieke
bij mij zijn de witte stukjes ook gewoon fijn te duwen als het ware, zeker geen bot. Ik denk nog steeds dat het wel op witte bonen lijkt. het zouden ook vet korrels kunnen zijn.
Door wieke
[quote="Angelique"]
Die zijn harstikke zacht en ook veel kleiner. Daarbij zit er in CB geen kopvlees maar longhaas als spiervlees.
Wat wel kan is dat het de harde stukjes zijn die bovenaan de runderhart zitten, als ik zelf hart snij zitten daar stukken bij die wel verbeend lijken zodat ik er met een normaal vleesmes niet eens doorheen kom. De hart wordt wel grof gesneden, dit in tegenstelling tot de botjes die helemaal fijn gemalen worden. Een wat groter stukkie kan er echter altijd doorheen schieten, maar bot wordt niet standaard grof gemalen.
[/quote]

Het zijn volgens mij absoluut ook niet de stukjes die in runderhart zitten.
Ik ga er een mail aan wagen richting Carnibest, lijkt me toch de makkelijkste oplossing. ;D
Laatst gewijzigd door wieke op zo 02 jan 2005, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
[quote="wieke"]
Het zijn volgens mij absoluut ook niet de stukjes die in runderhard zitten.
Ik ga er een mail aan wagen richting Carnibest, lijkt me toch de makkelijkste oplossing. ;D
[/quote]

Doe dat 8)
Door wieke
Hallo Wieke,

Dat zijn stukjes gemalen schapenvet, we malen dit tegenwoordig iets grover dan voorheen waardoor ze zichtbaarder zijn maar dit heeft geen nadelige gevolgen uiteraard.

Met vriendelijke groet,

Corine Bunschoten

Het raadsel is dus opgelost
Door Angelique
[quote="wieke"]
Hallo Wieke,

Dat zijn stukjes gemalen schapenvet, we malen dit tegenwoordig iets grover dan voorheen waardoor ze zichtbaarder zijn maar dit heeft geen nadelige gevolgen uiteraard.

Met vriendelijke groet,

Corine Bunschoten

Het raadsel is dus opgelost
[/quote]

Nou, dit zijn anders geen harde stukjes, maar zachte stukjes, zoals je zelf al zegt...fijn te duwen en dat is met de witte stukjes waar dit topic over gaat niet het geval, anders hoeft men niet te denken dat het botjes zijn.

Dus heb je gevraagd om de zachte witte stukjes of de harde witte stukjes?
Door wieke
Hahhaha, zo komen we geen steek verder, ik hebecht geen keiharde witte stukjes in de CB gezien, die harde stukjes hier moet ik best hard op drukken om ze fijn te prakken hoor, maar ik ga nog eens vragen
Door wieke
Ik heb het hele topic effe doorgemaild, en hier het antwoord:

Hoi Wieke,

Ik heb het gelezen. Wat zij schrijven over stukjes dat klopt, botjes vermalen we heel fijn dus daar zie je niks van terug, een enkele keer zou er een grover stukje doorheen kunnen gaan maar dat is een zeer kleine kans. In hart zit ook een harder gedeelte en de stukken vet bovenop hart zijn ook hard, dat vermalen we grof en het kan zijn dat je die stukken terug ziet in het voer. Zachte stukjes zijn gemalen schapenvet.
Kimmels zul je in elk geval nooit aantreffen, dat zit alleen aan kopvlees en we gebruiken geen kopvlees.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groetjes Corine
Door diana
ik heb idd ook
alle soorten c.b,
maar heb nog nooit stokken bot aangetroffen
wel schapenvet
vooral in de aktief zit dat
dus ik denk dat dat het is .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door