Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door K@rin
[quote="Lizzy"]
Wat zij kunnen, kan ik ook hoor. Is niet zo moeilijk. Trouwens, tis ook maar net wat je safe vindt. Ik vind het safe om zelf in de hand te houden wat mijn honden (en dus pups) eten. En om te weten wat ze eten. Zo zie je maar weer, meningen verschillen ;).
[/quote]

Inderdaad, maar ik vertrouw toch echt op de bereidingswijze van Corine .....
en ......... ik heb geen zin om het wiel nog een keertje zelf uit te vinden .....
Ik steek de schaarse tijd, die je tijdens een nest hebt, liever in de puppen zelf .... ;)
Door Lizzy
[quote="Karin & Pyrs"]
Inderdaad, maar ik vertrouw toch echt op de bereidingswijze van Corine .....
en ......... ik heb geen zin om het wiel nog een keertje zelf uit te vinden .....
Ik steek de schaarse tijd, die je tijdens een nest hebt, liever in de puppen zelf .... ;)
[/quote]

Wat jij wilt natuurlijk.

Maar het lijkt me ook niet al teveel moeite om een voorraad aan te leggen. Doe ik tenslotte nu ook.
Door K@rin
[quote="Lizzy"]
Wat jij wilt natuurlijk.

Maar het lijkt me ook niet al teveel moeite om een voorraad aan te leggen. Doe ik tenslotte nu ook.
[/quote]

Moederhond + 11 puppen eten op een gegeven moment (op de top) ca. ZEVEN KILO per dag !!!!
Ga d'r maar aanstaan ..............
Ik zweer het, dan is het toch wel fijn als je een aantal van die groene rollen uit de vriezer kunt halen hoor ;D ;D
Door Angelique
[quote="Lizzy"]
Wat jij wilt natuurlijk.

[/quote]

Mwah, nou is een voorraadje voor 1 pupje van 8 weken iets anders qua volume dan voor een heel nest. Daar mag je dan wel weer een extra vriezertje voor neerzetten :D
Door Angelique
[quote="Karin & Pyrs"]
Moederhond + 11 puppen eten op een gegeven moment (op de top) ca. ZEVEN KILO per dag !!!!
Ik zweer het, dan is het toch wel fijn als je een aantal van die groene rollen uit de vriezer kunt halen hoor ;D ;D
[/quote]

Gemak dient de mens. ik ga met je mee Ka ;D
Door Lizzy
En als jullie het niet erg vinden, mocht er hier ooit een nest gefokt worden, maak ik het voer zelf ;D!

Ik begrijp overigens heel goed dat gemak de mens dient. Het gaat mij er alleen om dat ook voor de pups het niet moeilijk is om zelf voer samen te stellen. Dat is niks minder veilig als het uit een pakkie halen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 20 dec 2004, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Ik zou als ik volledig barf zou doen met mijn honden ook barf doen voor mijn pups, tenslotte is dat niets anders als voor de volwassen hond alleen meer.

Mijn pups hebben vanaf 4 weken altijd vers gekregen (kvv) en puppybrokjes van Royal Canin.
Ik vind zelf dat RC de beste puppyprodukten heeft (daarna is het bagger)

Mijn volgende nest zal alleen kvv krijgen en geen brokjes (pap heb ik nog nooit gevoerd)
Door Chezzies
[quote="Karin & Pyrs"]
[/quote]

Ze zijn rood tegenwoordig LOL, en iets korter en passen geweldig in de vriezer...
Door K@rin
[quote="Lizzy"]
En als jullie het niet erg vinden, mocht er hier ooit een nest gefokt worden, maak ik het voer zelf ;D!
Ik begrijp overigens heel goed dat gemak de mens dient. Het gaat mij er alleen om dat ook voor de pups het niet moeilijk is om zelf voer samen te stellen. Dat is niks minder veilig als het uit een pakkie halen.
[/quote]

Maar als ik dan alle reacties bij het volgende topic lees:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=7697

Dan vind ik het niet alleen makkelijker om kant- en klaar te kopen, maar ook een stuk geruststellender/veiliger dat alles dan al in de juiste verhoudingen is, met name voor pupjes vanaf 4 weken .........
Door orion
ook ik begin nog steeds altijd met de tartaar op de leeftijd van ca 19 a 20 dagen
nu is dit niet zozeer als voeding bedoeld als wel om de darmen voor te bereiden op het echte vleeswerk(zijn dan ook echt flintertjes tartaar)
Moeders krijgt het vlees altijd gewoon in de werpkist en de pups beginnen op een gegeven moment zelf mee te eten
het vorige nest gaf ik Rodi, en dit kunnen ze heel snel meeeten, nu voer ik de carnibest en maal dit met de vleesmolen door de groffe zeef
in de ren staat ook een bakje brokken, dit zijn de pupbrokken van Cavom
de pups zijn nu 5 weken en beginnen hier tussen de maaltijden door wat aan te knabbelen
Pap voer ik de laatste jaren al nooit meer, heb hier nooit geen goede resultaten mee gehad
Door Nelly
Ik begon ook met ca. 3 weken altijd met kleine balletjes tartaar, gewoon om de pups te laten wennen aan vlees. Ging wel altijd vrij snel over op ander, grover gesneden vlees. Pap gaf ik ook. Brokjes heb ik aan de pups nooit gegeven, wel diner :-[
Door Erna
Wij beginnen rond 3 weken met KVV. Pap krijgen ze hier niet meer. Misschien nog als slaapmutsje maar niet meer om ze te laten wennen aan voer. Onze ervaring is dat pups, hoe klein ze ook zijn, heel goed weten wat ze met vers vlees moeten doen. Dat was met puppybrokjes wel anders, zat je een paar dagen op je knieeen erbij om ze toch die geweekte zooi te laten eten.

Ons laatste nest is volledig zonder brokjes gespeend en wij merkten dat als je het goed uitlegt aan de kopers waarom je dit voer geeft, niemand moeilijk doet. Nu 8 maanden later staan nog 7 honden uit dit nest volledig op vers. De anderen krijgen het zo nu en dan.
Door Lizzy
[quote="Karin & Pyrs"]
Maar als ik dan alle reacties bij het volgende topic lees:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=7697

Dan vind ik het niet alleen makkelijker om kant- en klaar te kopen, maar ook een stuk geruststellender/veiliger dat alles dan al in de juiste verhoudingen is, met name voor pupjes vanaf 4 weken .........
[/quote]

Hoezo geruststellender en veiliger dat alles er in de juiste verhouding in zit? Je weet niet eens in welke verhoudingen het er in zit. En of dat juist is. Dus sorry, ik vind het veiliger en geruststellender om het zelf te doen.
Door K@rin
Lizzy schreef: Hoezo geruststellender en veiliger dat alles er in de juiste verhouding in zit? Je weet niet eens in welke verhoudingen het er in zit.
Inderdaad, ik ben nogal gemakzuchtig uitgevallen en hoef niet nog een keertje het wiel voor mijzelf uit te vinden.
Ik laat dat liever over aan mensen, die ik vertrouw en er meer verstand van hebben dan ik ;)
En of dat juist is. Dus sorry, ik vind het veiliger en geruststellender om het zelf te doen.
Daarin verschillen we dan van mening .............. ;)
Ik ben benieuwd of je er nog zo over denkt, wanneer je een keertje een nest van 11 puppen hebt gehad :P ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door