Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Peet
[quote="punkie"].
dik worden ligt vaak niet aan het voer dat ze geven maar aan de voer gewoonte van de baas.
baas een koekje hond ook een koekje. die bij voegingen worden vaak vergeten, en krijgt het hoofdvoer de schuld. ;D

gr punkie
[/quote]

Hhmmmmm....nou, hier ben ik het niet mee eens hoor. Tunja wordt echt spekkig en Beau blijft maar mager....wat ik ze ook geef.
Tunja is dus gezegend met mijn verbranding, zou je kunnen zeggen (elk pondje gaat door 't mondje >:() en Beau kan schransen wat 'ie wil... :-\

Ik denk dat honden - net als mensen - ook allemaal een andere spijsvertering hebben.

(enne.....ik eet geen koekjes... ;D)
Door Truus
[quote="punkie"]
zag al die reacties over energique.
voer dit al jaren en heb er nog nooit 1 te dik gehad.
ze wegen ± 10 kg en afhankelijk van de prestatie die ze moeten leveren krijgen ze 2 per dag als onderhoud tot 4 per dag als ze mee gaan werken. reu of teef is ook verschillend vindt altijd dat de reuen het sneller verbranden dan de teven. [/quote]
Energique geeft de hoeveelheid aan van 1 schijf per 5kilo lichaamsgewicht. Hoe blijven jouw hondjes zo mager als ze er maar liefst 4 krijgen?
Die van mij werden ook te dik en sinds we anders zijn gaan voeren, gaat het wat beter. Ik denk toch, dat het aan de energique ligt.
Door sylvia
Je hoort het vrij vaak dat honden dik worden op Energique, en dat terwijl ze al veel minder krijgen dan voorgeschreven. Niet alle honden zullen hier last van hebben. Maar hebben ze dat wel dan moet je dus een merk voer gaan zoeken wat beter past bij jouw hond.
Door nuttah
Wat zou daarvan de reden kunnen zijn dat honden op Energique vaak wat aanzetten? Ik zit momenteel wat te modderen met Carnibest nl en denk over te gaan stappen op Energique. De drie honden die ik heb zijn rond de 17/18 kg en er gaat per dag 2 kg Carnibest doorheen. Ik ervaar op het moment dat ik erg veel moet voeren om ze op een normaal gewicht te houden, terwijl ik hier in de twee jaar dat ik CB voer nog nooit problemen mee heb gehad ???

Ingrid
Door sylvia
Misschien zou je even over moeten stappen op carnibest actief. Het kan best zijn dat ze even wat meer energie gebruiken, mijn honden en zeker mijn katten eten in de winter meer (de katten omdat ze veel buiten zitten)
Door Helen
Ik heb de ervaring helemaal niet dat mijn hond sneller dik wordt op energique. Balou moest juist van energique mee eten dan carnibest om op gewicht te blijven.
Door Nelly
Heb nog nooit energique geprobeerd, dus kan er niet over meepraten.
Haha Helen, wat dat altijd honger hebben betreft: hier nog zo een ;D Andor kijkt altijd scheel van de honger (niet letterlijk hoor ;D) en als hij dan eenmaal z'n eten krijgt, staat-ie te stuiteren in z'n bench ;D Het bakje is al half leeg eer het fatsoendelijk in de houder zit. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door