Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Paul_Barte
#8502
Hoi Jeanne, volgens een landbouwingenieur ( die tevens voedingsdeskundige is) komt wanneer je brokken zou verkiezen op de eerste plaats Pro Plan, Royal Canin, Farmfood. Ik denk ook dat er mensen zijn die hun hond versvlees willen geven maar het financieel niet kunnen waarmaken. De liefde voor je hond hangt toch niet af van het soort voer dat je hem geeft  ???
Waar en niet waar Luca........
Ben ooit in discussie gegaan met een grote fokster van poedels over het hele vleesverhaal.
Haar antwoord was: "Meneer weet u wel wat het kost om 40 honden vleesvoer te geven?"
Mijn antwoord was toen: "Misschien had u dan beter 20 honden kunnen nemen en de pups een verantwoorde start kunnen geven!!"
Ze noemde zich voedingsdeskundige maar had nog nooit van Barf gehoord evenmin als alle grote namen van mensen die boeken hadden geschreven over dit onderwerp.
Haar voorlichting kwam van een brokkenfabrikant.

En voor meneer de landbouwingenieur geldt heel duidelijk: "Schoenmaker blijft bij je leest".
Door roger
#8503
<<Ze noemde zich voedingsdeskundige maar had nog nooit van Barf gehoord evenmin als alle grote namen van mensen die boeken hadden geschreven over dit onderwerp.
Haar voorlichting kwam van een brokkenfabrikant.

En voor meneer de landbouwingenieur geldt heel duidelijk: "Schoenmaker blijft bij je leest".<<



Ik begrijp dus gewoon niet waar zulke mensen het lef vandaan halen om zich voedingsdeskundige of landbouwingenieur te noemen.

Kijk gewoon naar de hond, zijn gebit, zijn komplete bouw, zijn komplete spijsverteringstelsel, de stand van de ogen in de kop............ dan merk je toch duidelijk wat een hond is.

Iemand die zich dan landbouwingenieur noemt of voedingsdeskundige of dierenarts en brok aanprijsd denkt alleen maar aan zijn bankrekening.

En versvlees , als je er echt voor wil gaan en je echt begint te zoeken naar leveranciers dan ben je gegarandeerd niet duurder af dan brok, tenzij misschien die brokken uit den Aldi.


Gr.
Roger
Door Novy
#8504
Ja ik denk wel dat je ook te maken zult krijgen met wat voor hond
Ik bedoel een poedel kan wel Nutro Choice,maar een grote hond DD bv zou beter RC kunnen krijgen .
Allemaal ivm Calcium/Fosfor verhouding,dus ik denk niet dat je zomaar kan zeggen dat is een goede voer
Is per soort hond verschillend.

En wat ook heel belangrijk is,wat eet mijn hond,je kan alles wel kopen wat goed is,maar als je hond het niet eet heb je ook weer een probleem(net als bij mij) ;)
Door Paul_Barte
#8505
Ja ik denk wel dat je ook te maken zult krijgen met wat voor hond
Ik bedoel een poedel kan wel Nutro Choice,maar een grote hond DD bv zou beter RC kunnen krijgen .
Allemaal ivm Calcium/Fosfor verhouding,dus ik denk niet dat je zomaar kan zeggen dat is een goede voer
Is per soort hond verschillend.

En wat ook heel belangrijk is,wat eet mijn hond,je kan alles wel kopen wat goed is,maar als je hond het niet eet heb je ook weer een probleem(net als bij mij) ;)
Novy, waar haal je het vandaan  ???
Door ester
#8506
ja?Royal canin is gort >:(
Laatst gewijzigd door ester op do 18 sep 2003, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Novy
#8507
Nou dan weet ik het ook niet meer ,en zie wel hoe ik mijn hond groot krijg.
Ik meende dat hier veel info was,en er zijn altijd mensen die niets snappen van het voer(zoals ik)
Zolangzamerhand weet je gewoon niet meer wat wel en niet goed is.
Door Nelly
#8508
Nou dan weet ik het ook niet meer ,en zie wel hoe ik mijn hond groot krijg.
Ik meende dat hier veel info was,en er zijn altijd mensen die niets snappen van het voer(zoals ik)
Zolangzamerhand weet je gewoon niet meer wat wel en niet goed is.
Novy, als ik jou was zou ik gewoon proberen om die mooie BD-pup met vers vlees groot te krijgen. Als-ie het ene merk niet wil eten, dan het andere proberen. En als-ie niks wil, kan een dagje hongeren ook wel eens helpen. Zelfs een pup kan daar tegen!
Door sylvia
#8509
Ongeacht welke pup je hebt is er eigenlijk maar één voer wat altijd het ultieme voer is waar geen brok tegen op kan en dat is vers,kompleet of barf.
Bedenk dit eens; vanaf morgen is het normaal dat mensen  astronautenvoer in de super kunnen kopen,dit voer is makkelijk en alles zit erin.Binnen enkele jaren heb je er tachtig verschillende merken in van slecht tot uitmuntend.Maar zelfs het meest uitmuntende astronautenvoer waar alles inzit zonder toegevoegde rotzooi is nooit zo gezond als vers eten.Buiten dat het er niets zo gezond is als vers eten,zowel mens als voor hond en kat ,is er ook nog het geval van plezier in eten hebben.Als ik iedere avond meuk uit een tube moet eten bekomt eten een must om te overleven ,met vers eten en dat geld zeker ook voor honden en katten komt er ook nog een groot portie plezier in het eten kijken wat ook het geestelijk leven van mens en dier verrijkt.
Zover kijken de meeste mensen ook niet maar als een dier goed in zijn vel zit en niet zoiets heeft van het zal allemaal wel helpt dit ook voor een groot deel mee aan een gezond lichaam.Vers eten is cruciaal voor alle levende dieren op deze wereld,ik zoek zelfs rauwe zaden voor onze voiliere vogels omdat ze daar een betere weerstand van krijgen als van alleen gekochte zaden. (want wat je koopt is droog)
Door Nelly
#8510
Applaus voor Sylvia! :D En dat meen ik echt. Ik denk er precies zo over.
Door tieneke
#8511
Applaus voor Sylvia! :D En dat meen ik echt. Ik denk er precies zo over.
;D ;D ;D
Door Cat
#8512
Jeanne ik snap wel wat je bedoelt,het is een utopie te denken dat je iedereen vers kan gaan laten voeren.De meeste mensen die zo van hun hondje houden en er alles voor over hebben (behalve regelmatig borstelen aan de meeste trimsalon klanten te zien) hebben er helemaal geen behoefte aan (lees zin an) om die moeite van vers te doen.Vries ruimte je moet er aan denken om het optijd te ontdooien,het is misschien vies,het is vreemd en vreemd is eng ,o ja en ik heb maar een klein of geen vriezertje.
En nee als u nu niet op houd over dat vlees ga ik naar een andere trimsalon,en blijft fifi aan de bonzo of verszakjes pedigree.
Dan is het toch fijn voor fifi dat de mevrouw van de trimsalon dan zorgt dat fifi geen bonzo meer krijgt maar nutro of eco . Nutro dus Jeanne  ;D
Tja inderdaad, een utopie. Maar, ook al ben ik nog maar een 'groentje' wat betreft vers en barf, toch hoop ik stiekum een klein beetje wereld te verbeteren.

Zoals sommigen wel weten, heb ik sinds kort een eigen hondenschool. Ik ben meteen benaderd voor sponsoring van een brokkenfabrikant. Alhoewel de voordelen best groot waren, heb ik ze afgewezen. Het voelde gewoon niet goed. En alhoewel ook ik geen illusies heb, kan ik het vooralsnog niet over mijn hart verkrijgen mijn naam te verbinden aan iets waar ik niet compleet achter sta.

Ook ik denk aan Nutro en ook Solid Gold als goede brok, en daar zal ik dan ook zeker cursisten naar verwijzen als het versvlees praatje niet aanslaat.....

groetjes Cat
Door ester
#8513
cat! Bravo! Geweldig! :-* je mag best trots zijn :D
Door Cat
#8514
cat! Bravo! Geweldig! :-* je mag best trots zijn :D

;D


groetjes Cat
Door Cat
#8515
Moet nog wel even vermelden dat Energique mij nu wil sponsoren, in samenwerking met een dierenspeciaalzaak! Ben ik best een beetje trots op hoor.
Het grappige is dat zij dat soort aanvragen schijnbaar heel erg weinig krijgen. Ze moesten wel eerst even weten wat voor 'vlees ze in de kuip' hadden.....

groetjes Cat
Door Eidos
#8516
Hey wat gaaf Cat ;D ;D. Gefeliciteerd hoor ;) ;D.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door