Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bobby
#101925
Dan heb ik dus een probleem begrijp ik.
Pfffff dat moet ik even laten bezinken
Ik schrik hier nogal van
Door yalla
#101929
[quote="Bobby"]
Dan heb ik dus een probleem begrijp ik.
Pfffff dat moet ik even laten bezinken
Ik schrik hier nogal van
[/quote]

Ik heb nog nooit gehoord dat een hond bijt omdat hij te weinig te eten krijgt. Een hond bijt omdat hij vindt dat hij agressie in kan zetten. Maar waarom en hoezo en wat te doen is niet iets voor dit forum; dit gaat over voeding. Daarom heb ik je de link gestuurd naar het Yalla gedragsforum. Zet daar even je vraag neer; daar zitten mensen die je advies kunnen geven.
Door Ordell
#101930
Nou je hoeft niet zo te schrikken hoor. Die kleine van 4 maanden die ik heb doet het ook. Vind ik nu nog niet zo erg, maar als ie wat oeder wordt wel.
Je moet dit gedrag niet accepteren. De volgende keer wanneer hij of zij dit weer flikt neem je hem even bij het nekvelletje en geeft hem subtiel een draaitje voor zijn oren. Volgende keer niet meer bij de keukentafel laten en het probleem is opgelost. Wanneer jou hond doorheeft dat hij dit niet bij jou moet flikken, kortom, jij bent de baas, is het probleem opgelost... ;)
Door Ordell
#101931
[quote="yalla"]
[quote="Bobby"]
Dan heb ik dus een probleem begrijp ik.
Pfffff dat moet ik even laten bezinken
Ik schrik hier nogal van
[/quote]

Ik heb nog nooit gehoord dat een hond bijt omdat hij te weinig te eten krijgt. Een hond bijt omdat hij vindt dat hij agressie in kan zetten. Maar waarom en hoezo en wat te doen is niet iets voor dit forum; dit gaat over voeding. Daarom heb ik je de link gestuurd naar het Yalla gedragsforum. Zet daar even je vraag neer; daar zitten mensen die je advies kunnen geven.
[/quote]

Dat kun je ook doen, maar dan duurt het allemaal wat langer denk ik.... 8)
Door Marion
#101932
[quote="Ordell"]
Quote marion;misschien moet je deze vraag ook even stellen op yalla.nl " Quote.

Nouja, ook al goed...... ::)
[/quote]
Ik bedoelde niet jouw vraag :p maar de vraag van Bobby over het bijtgedrag van haar hond
Door Bobby
#101933
Oke dan benader ik de hondenschool wel waar wij hebben getraind des tijds.
In iedergeval bedankt!!!!
Door yalla
#101935
[quote="Ordell"]Ja dat maakt zeker uit. Het kan een kooikerhondje zijn of een Fila Brasseillero, en die hebben een verschillende aanpak nodig lijkt mij...
[/quote]

Nou de Fila maakt meer schade waarschijnlijk dan een Kooiker maar de reden van bijten kan van beiden hetzelfde zijn en vereist voor beide rassen dezelfde aanpak. Een beet van een Golden is niet minder erg dan die van welke andere hond dan ook. Een baas die door zijn eigen hond gebeten wordt, heeft een probleem. Ongeacht de grootte en sterkte van de hond.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#101937
Ik zou het ook niet pikken,degene die het mij flikt kan rekenen op iets meer dan een draaitje om z'n oren. >:(
Door Ordell
#101938
[quote="Bobby"]
Oke dan benader ik de hondenschool wel waar wij hebben getraind des tijds.
In iedergeval bedankt!!!!
[/quote]

Ik zei toch "duurt het allemaal wat langer". Is maar een simpel probleempje hoor, binnen 5 minuten opgelost... ::)
Maar goed ik bemoei me er maar niet meer mee.... :)
Door yalla
#101940
[quote="Ordell"]
Nou je hoeft niet zo te schrikken hoor. Die kleine van 4 maanden die ik heb doet het ook. Vind ik nu nog niet zo erg, maar als ie wat oeder wordt wel.
Je moet dit gedrag niet accepteren. De volgende keer wanneer hij of zij dit weer flikt neem je hem even bij het nekvelletje en geeft hem subtiel een draaitje voor zijn oren. Volgende keer niet meer bij de keukentafel laten en het probleem is opgelost. Wanneer jou hond doorheeft dat hij dit niet bij jou moet flikken, kortom, jij bent de baas, is het probleem opgelost... ;)
[/quote]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Grote kans dat die hond reageert met agressie en dan wordt het alleen maar erger. Deze hond kun je niet vergelijken met jouw hond. Jouw hond, jouw roedel, jouw situatie is uniek en staat op zich. Zo ook voor Bobby. Wees alsjeblieft voorzichtig met dit soort adviezen wanneer je de situatie niet kent.
Door Ordell
#101942
[quote="yalla"]
[quote="Ordell"]Ja dat maakt zeker uit. Het kan een kooikerhondje zijn of een Fila Brasseillero, en die hebben een verschillende aanpak nodig lijkt mij...
[/quote]

Nou de Fila maakt meer schade waarschijnlijk dan een Kooiker maar de reden van bijten kan van beiden hetzelfde zijn en vereist voor beide rassen dezelfde aanpak. Een beet van een Golden is niet minder erg dan die van welke andere hond dan ook. Een baas die door zijn eigen hond gebeten wordt, heeft een probleem. Ongeacht de grootte en sterkte van de hond.
[/quote]

Ben je mal....omdat je een keer gebeten bent door je hond heb je toch niet meteen een probleem.. ???
Normaal niet althans...tegenwoordig wordt er een probleem van gemaakt en da's maar net hoe je daar mee omgaat natuurlijk.
Maar een Fila bv. wijs je niet zomaar even terecht. Dat er wel degelijk onderscheid wordt gemaakt tussen rassen blijkt wel uit het feit dat de meeste gedragstherapeuten echt niet bij jou langskomen als een fila naar de baas bijt om maar iets te noemen. Dat ligt bij een kooiker wel iets anders....
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#101943
Yalla wat zou jij dan doen in het geval van Bobby,daar ben ik heeeeeeeeeeeeeel benieuwt naar. :) De situatie is bekend.Vertel..............
Door Bobby
#101946
Hallo Allemaal,

Ordell je hoeft niet boos te worden ofzo of denken dat ik het niet goed begrijp.
Want ik heb het advies goed ontvangen hoor van allemaal hier hier die een reactie plaatsen.
Ik ben er hartstikke blij mee met de reacties,dat ik de hondenschool benader waar ik hebt getraint daar bedoel ik eigenlijk alleen maar mee te zeggen dat zij Bobby ook kent.
ik heb het misschien niet goed opgeschreven.
maar ik bedoelde het vriendelijk hoor niet negatief.
Ik vraag tenslotte jullie mening en je moet voor ieders mening openstaan vindt ik!!!!
Dus Ordell je mening wordt echt op rpijs gesteld hoor!!!

In iedergeval bedankt voor de reacties en ik ga de eigenaresse van de hondenschool straks benaderen en vragen wat dit kan zijn zij kent Bobby en weet ook heel goed hoe hij hier is gezinsverband,en zij kent ons ook.


Groetjes Monique
Door Ordell
#101950
[quote="yalla"]
[quote="Ordell"]
Nou je hoeft niet zo te schrikken hoor. Die kleine van 4 maanden die ik heb doet het ook. Vind ik nu nog niet zo erg, maar als ie wat oeder wordt wel.
Je moet dit gedrag niet accepteren. De volgende keer wanneer hij of zij dit weer flikt neem je hem even bij het nekvelletje en geeft hem subtiel een draaitje voor zijn oren. Volgende keer niet meer bij de keukentafel laten en het probleem is opgelost. Wanneer jou hond doorheeft dat hij dit niet bij jou moet flikken, kortom, jij bent de baas, is het probleem opgelost... ;)
[/quote]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Grote kans dat die hond reageert met agressie en dan wordt het alleen maar erger. Deze hond kun je niet vergelijken met jouw hond. Jouw hond, jouw roedel, jouw situatie is uniek en staat op zich. Zo ook voor Bobby. Wees alsjeblieft voorzichtig met dit soort adviezen wanneer je de situatie niet kent.
[/quote]

Werkt anders bij IEdere hond, dat mag je van me aannemen. En dan wordt je een keer gebeten, nou en? Als je maar zorgt dat je de strijd wint dan heb je het voor eens en altijd gewonnen, ongeacht ras.
Ik heb voorbeelden te over van mensen, ook hier op het forum waarvan ik de naam nooit zal noemen omdat ik dat heb beloofd, die met hun zgn. agressieve hond naar een Gedragstherapeut zijn geweest en de hond toch in hebben moeten laten slapen. Ik ben ervan overtuigd en heb het zelfs bewezen kan ik je vertellen dat dit absoluut nooit nodig was geweest.
Bij ons in de buurt woont een Weimaraner teef die afkomstig is uit het asiel. Deze vliegt iedere auto aan die langs komt gereden. Nu waren ze al 2 jaar aan het soebatten met die hond en vele centjes lichter met behulp van een GT. Ze moesten zich omdraaien als zij begon en ga zo maar door. Nu 2 jaar later draaien ze zich nog steeds om terwijl de hond niet te bedaren is.
Momenteel geen last meer, kwestie van een enorme draai voor de oren op het juiste moment en de hond durft niet eens meer naar een auto om te kijken. 1 minuut werk... 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door