Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
Een paar dagen heel licht koken, kan geen kwaad. Maar ze moet dat niet blijven doen! Als ze het nou 2 dagen licht gekookt heeft, laat ze het inderdaad dan overgieten met gekookt water en deze procedure (gekookt water) moet ze dan afbouwen... Sommige honden moeten wennen aan de smaak van rauw. Eenmaal gewend..... ;D ;)
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 03 sep 2003, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
er zijn wel meer honden die het erst niet willen eten dat rauw gebeuren, dus eerst een beetje koken of net gekookt water erover lijkt mij niet zo erg, en als ze dat steeds afbouwt komt het vanzelf.
Door oebaya
Voor mij is maar de vraag of die hond alles heeft uitgespuugd, omdat hij geen rauw vers vlees gewend was. Honden spugen vaak iets uit wat ze niet lekker vinden. Heb er één gehad die ik als hij pillen nodig had, die in een stukje vlees of kaas gaf. Kon er op wachten: vlees of kaas bleef binnen, pil werd keurig uitgespuugd. Een andere hond vond zijn eten daarentegen weer zo lekker dat hij het snel op at, het daarna keurig gemikt in zijn bak uitspuugde en het op zijn gemak ging opeten. Honden zijn leuk, maar met eten zijn het gewoon viesnekken. Toen hier laatst 2 hun verse vis uitkotsten gingen ze er om vechten wie het mocht opeten.
Door Joey_Arie
Hoi hoi

Dat probleem heb ik dus ook gehad met Arie de kleinste van me. En op advies deed ik er steeds een beetje gekookt water op ... ikke niet meer dan  een eetlepel.

Verder doe ik nu alleen nog een beetje kokend water er op als het nog iets te koud is .... Maar ze vinden het heerlijk en ze doen het er goed op.

ik geef ze energique overigens

succes met het hondje
Door jeanne
Ja, haar hond heeft vandaag alles opgegeten, en nog wel rauw!!!!!!! :o
Kijken of het zo goed blijft gaan ;)
Fout!!!!!!!
Ze heeft vandaag weer de hele maaltijd uigespuugd. Paul, ik heb haar jouw laten bellen! Ik weet het ook niet meer :-[
HELLUP
(ik ook met mijn anti-brok verhalen :-[)
Door jeanne
Misschien een ander merk versvlees proberen?

De samenstellingen zijn misschien anders en beter te verdragen ?
Misschien de light versie.
Maar ik hoor nog van haar!
Ze heeft contact gehad met Paul.
Door Paul_Barte
Fout!!!!!!!
Ze heeft vandaag weer de hele maaltijd uigespuugd. Paul, ik heb haar jouw laten bellen! Ik weet het ook niet meer :-[
HELLUP
(ik ook met mijn anti-brok verhalen :-[)
Hoi Jeanne,

Deze mevrouw heeft mij inderdaad gebeld. Op mijn vraag op het een hond was met veel maag/darmklachten in het verleden. of de hond veel antibiotica heeft gehad en of de hond een medisch verleden had van hier tot Tokyo.....werd volmondig JA geantwoord!

Deze hond is dan ook een uitzonderingsgeval en niet te vergelijken met een normale hond met wat lichte problemen ofzo.

Voorlopig blijft de hond 2 voedingen per dag op brok staan en de laatste voeding op aangekookt vlees. Dit tenminste een week of 2. Blijft de hond spugen gaan we over naar de Light versie.
Bij dit soort honden moet je heeeel voorzichtig te werk gaan.
Door Joey_Arie
Hopelijk gaat het hondje er goed op reageren!!

Als ik nu naar mijn hondjes kijk ben ik blij dat ik van de brok af ben. Maar inderdaad als de hond een gevoelig maag/darmgestelletje heeft moet je het toch wat anders aanpakken.

Wens haar maar succes!
Door jeanne
voel me wel een beetje schuldig :-[
Had ik helemaal niet bij stil gestaan :-[

maar ze zal me zo wel bellen of mailen,  :-/
Ik hoop echt dat het nog gaat lukken met dat vlees.
Door tieneke

Bij Kobus is het ook allemaal goed gekomen gekomen,na veel spuiterij de eerste dagen.
Het heeft gewoon wat tijd nodig ;)
Door Nelly

Komt best goed joh! :)
Door jeanne
Komt best goed joh! :)
Ik hoop het.
Ze gaat nu in overleg met Paul, gewoon smorgens en smiddags brok geven, en dan savonds wat met heet water aangemaakte carnibest geven. Verdraagt haar hond het echt niet, dan kan ze nog de light versie proberen. Tja, en omdat het een echt heel gevoelige hond is, kan het dus zijn dat dit de eerste hond wordt die geen vers vlees verdraagt!
Snik. Rotbrokken ook!!!!!!!!! >:(
Ik heb zo zelf een beetje idee dat als die hond jaren eerder met vlees begonnen was, het wel goed gegaan was. Maarja, toen had ik er ook nog nooit van gehoord. En onze Freule heeft gewoon een maag van beton ;)
Ze wil het in ieder geval nog steeds proberen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door