Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marianca
Lizzy schreef: zo 11 okt 2020, 11:54 Ja, dat kan. Ik zou ook over rund compleet nog even kokend water gooien. En dan 1/4 rund compleet en de rest van het voer dat je al gaf.

Helemaal goed!

Wacht even een dag of 2 af hoe dat gaat. Als dat goed gaat, de dag daarop van beide de helft. En dat weer een paar dagen aankijken.

Darf is biologisch volgens mij. En dat is prima. Je kunt dat prima gebruiken om af te wisselen. Net als Pluk zou ik "smaken" nemen waar niet teveel of geen rund in zit. Afwisseling van diersoorten is belangrijk.

Als het goed gaat ja. Helemaal er vanaf hoeft niet he. Mag wel maar hoeft niet.

Duke ken ik niet. Ik vind Prins ook niet geweldig. Er zit rijst in (heb ik liever niet), er zit zalmolie in (dat is gewoon bocht) en er zit zonnebloemolie in: ook ronduit ongezond. Bij mijn weten gooit DARF dat rommel niet in z'n voer dus daar zou mijn voorkeur naar uit gaan. Ik zou DARF wel graag weer afwisselen met andere merken. Want ik houd niet van wedden op 1 paard.

Maarrrrrrrr, je moet natuurlijk wel even kijken of jouw hond het er ook goed op doet he. Stel jouw hond doet het het beste op Farmfood: ja, kunnen wij dat wel een minder merk vinden maar aan het eind van de dag gaat het om jouw hond.
Dankje wel Lizzy en Pluk

Hier kan ik dus echt wat mee :)

Ga zo meteen eens naar Petsplace Heerlen en bekijken wat ze hebben aan Darf
Kan geen kwaad om nu al wat in de diepvriezer te doen :)
Door Kaela
Marianca schreef: za 10 okt 2020, 16:17 Dank je wel Kaela

Ik hoop dat ik hier op dit forum verder kom met mijn lieverd 🥰

Als ik hem 2x daags ga voeren wordt dat dan niet in 1x teveel?
Normaal gesproken niet. De spijsvertering van een hond is ingesteld op weinig en daardoor dus grote maaltijden. Om een vergelijk te geven, wij hadden een mechelse herder die we met 28 kilo kregen en die goed was op 31-32 kilo. Die heeft tijden 1,5 kilo per dag gegeten in 1 maaltijd. Nooit een centje pijn.

Het punt is als je te kleine maaltijden voert, de honger nooit gestild wordt. Als je zelf barst van de honger wordt je ook niet gelukkig van 1 crackertje. Dan wil je gewoon je maag vullen met een degelijke maaltijd.

Je kan de overgang van 2 naar 4 keer per dag rustig aan doen. Eerst naar 3 keer en dan de eerste en laatste maaltijd steeds iets groter. Hoeft geen weken te duren hoor, maar zo kan je in een paar dagen afbouwen. Vooral omdat ie al wat last met zijn buik heeft gedaan is rustig aan doen altijd goed. Net als met de aanvulling van de verschillende smaken en merken zoals ik al zo mooi in de reacties van de anderen lees.
Door Marianca
Kaela schreef: zo 11 okt 2020, 19:09 Normaal gesproken niet. De spijsvertering van een hond is ingesteld op weinig en daardoor dus grote maaltijden. Om een vergelijk te geven, wij hadden een mechelse herder die we met 28 kilo kregen en die goed was op 31-32 kilo. Die heeft tijden 1,5 kilo per dag gegeten in 1 maaltijd. Nooit een centje pijn.

Het punt is als je te kleine maaltijden voert, de honger nooit gestild wordt. Als je zelf barst van de honger wordt je ook niet gelukkig van 1 crackertje. Dan wil je gewoon je maag vullen met een degelijke maaltijd.

Je kan de overgang van 2 naar 4 keer per dag rustig aan doen. Eerst naar 3 keer en dan de eerste en laatste maaltijd steeds iets groter. Hoeft geen weken te duren hoor, maar zo kan je in een paar dagen afbouwen. Vooral omdat ie al wat last met zijn buik heeft gedaan is rustig aan doen altijd goed. Net als met de aanvulling van de verschillende smaken en merken zoals ik al zo mooi in de reacties van de anderen lees.
Hallo Kaela

Zit op 3x daags
Gister begonnen met rund compleet erbij te doen en dat gaat super :) :)
Gisteravond niet gepoept en deze morgen 2 vaste kuttels

Ik denk zelf dat minder pens hem beter doet en wil dat ik graag zo laag mogelijk afbouwen

Nu hij meer krijgt is hij ook rustiger en ik houd het nog even op 3x daags
Morgen gaan we rauw beginnen
Heb dit gister kunnen doen maar omdat hij nu rund erbij kreeg heb ik het gister en deze ochtend 1 sec overgoten met kokend water

Ben zo blij met jullie
Bleef maar hangen in pens/hart compleet en dit wilde ik niet

Groetjes Marianca
Door Lizzy
Goed nieuws! Ik ben echt zo blij voor jullie!

En als jij en jouw hond 3 x per dag eten vooralsnog prettig vinden: gewoon blijven doen. Het gaat er natuurlijk ook om wat jullie prettig vinden. En misschien, als het een tijdje lekker gaat, kun je eerst eens terug naar 2 keer per dag voeren. Maar doe wat goed voelt!
Door Marianca
Lizzy schreef: ma 12 okt 2020, 12:04 Goed nieuws! Ik ben echt zo blij voor jullie!

En als jij en jouw hond 3 x per dag eten vooralsnog prettig vinden: gewoon blijven doen. Het gaat er natuurlijk ook om wat jullie prettig vinden. En misschien, als het een tijdje lekker gaat, kun je eerst eens terug naar 2 keer per dag voeren. Maar doe wat goed voelt!
Hoi Lizzy

Precies
Even 3x daags aanhouden totdat mijn manneke helemaal oké is

Was vanmorgen bij Petsplace
Rund was helemaal op van Farmfood en dat was minder

Het is trouwens geen Darf wat ze hebben maar Barf
Even Rundvlees gekeken maar daar zat kip bij
Durf ik even niet

Nu was de verkoper zo lief en gaf mij enkele worstjes Rund van 250 gr die ze normaal gratis geven bij grote zak brokken
Ik geef geen brok en wat nu zei ik
Gaf me dus 10 worstjes gratis omdat hij wist dat ik iedereweek kom :D

Morgen zou Farmfood binnenkomen

Maar ik heb Barf bekeken
Wat een keuze’s hebben ze

Wat is dadelijk het slimst om te beginnen te mengen?

Zag ook hert konijn eend lam etc
Door Lizzy
Bedoel je BARF Menu? Dat is echt een prima merk. Waarom durf je geen kip te proberen? Ik vind zelf de versies zonder premix het beste, de premium. Daarvan hebben ze kalkoen (zonder kip!), hert (ook zonder kip), lam (ook zonder kip), paard (ook zonder kip). Ik zou deze allemaal durven proberen.

Hier zit dus geen vitamine mineralenmix in en ook geen zalmolie of andere ongein. Het is puur vleesbot, vlees, orgaanvlees en vezels (in de vorm van vacht).
Door Marianca
Lizzy schreef: ma 12 okt 2020, 15:10 Bedoel je BARF Menu? Dat is echt een prima merk. Waarom durf je geen kip te proberen? Ik vind zelf de versies zonder premix het beste, de premium. Daarvan hebben ze kalkoen (zonder kip!), hert (ook zonder kip), lam (ook zonder kip), paard (ook zonder kip). Ik zou deze allemaal durven proberen.

Hier zit dus geen vitamine mineralenmix in en ook geen zalmolie of andere ongein. Het is puur vleesbot, vlees, orgaanvlees en vezels (in de vorm van vacht).
Ja Barf menu
Diepvriezers vol

Als ik premium geef hoef ik dan niks toe te voegen ivm tekorten?

En wanneer kan ik dan overstappen?

De kip bedoelde ik op dit moment
Omdat hij nu alleen rund heeft
Dus het kan toch?
Door Lizzy
Marianca schreef: ma 12 okt 2020, 15:34 Ja Barf menu
Diepvriezers vol
En wanneer kan ik dan overstappen?

De kip bedoelde ik op dit moment
Omdat hij nu alleen rund heeft
Dus het kan toch?
Nee. Als je maar diersoorten en liefst ook merken afwisselt. Je kunt niet de premium versie geven en dan maar 1 'smaak' (diersoort).

Je kunt nu al 1/4 Barf Menu mengen met Farmfood.

Ik vrees dat ik dit niet snap "De kip bedoelde ik op dit moment. Omdat hij nu alleen rund heeft" :-[
Door Marianca
Lizzy schreef: ma 12 okt 2020, 21:40 Nee. Als je maar diersoorten en liefst ook merken afwisselt. Je kunt niet de premium versie geven en dan maar 1 'smaak' (diersoort).

Je kunt nu al 1/4 Barf Menu mengen met Farmfood.

Ik vrees dat ik dit niet snap "De kip bedoelde ik op dit moment. Omdat hij nu alleen rund heeft" :-[
Wist niet of hij nu kip mag hebben wat in Barf zit omdat hij nu alleen rund KVV krijgt
Was bang dat de kip dan verkeerd zou vallen

Maar ik zie dat als ik het langzaam opbouw het wel kan
Door pearlsofpassion
Het zou ook goed kunnen dat je hond het gewoon goed doet op vers. Punt. Alle kvv (ale, goede merken he) en vrijwel alle smaken. En dan hoef je dus niet steeds voorzichtig iets nieuws te introduceren.

Maar als je je daar comfortabeler bij voelt of je hebt toch het gevoel dat hij last heeft van veranderingen, dat blijf je het maar rustig opbouwen. Geen probleem. Doe maar waar je je het beste bij voelt.
Maar op termijn moet hij wel minimum 4 diersoorten gaan afwisselen en liefst ook merken. Barfmenu is wel een goed merk, dus daar zou ik gerust vrij veel van durven voeren. Of afwisselen met een merk als Farmfood dan zin heeft, ben ik niet van overtuigd. Beter zoek je dan een ander goed merk dat je in je buurt kan krijgen om mee af te wisselen.
Door Marianca
pearlsofpassion schreef: di 13 okt 2020, 09:16 Het zou ook goed kunnen dat je hond het gewoon goed doet op vers. Punt. Alle kvv (ale, goede merken he) en vrijwel alle smaken. En dan hoef je dus niet steeds voorzichtig iets nieuws te introduceren.

Maar als je je daar comfortabeler bij voelt of je hebt toch het gevoel dat hij last heeft van veranderingen, dat blijf je het maar rustig opbouwen. Geen probleem. Doe maar waar je je het beste bij voelt.
Maar op termijn moet hij wel minimum 4 diersoorten gaan afwisselen en liefst ook merken. Barfmenu is wel een goed merk, dus daar zou ik gerust vrij veel van :'( :'( :'( :'( durven voeren. Of afwisselen met een merk als Farmfood dan zin heeft, ben ik niet van overtuigd. Beter zoek je dan een ander goed merk dat je in je buurt kan krijgen om mee af te wisselen.
Helaas deze ochtend spuitwater
Dan denk ik toch dat het de rund compleet is die hij erbij kreeg,kan niet anders
Zo raar
2 dagen gaat het goed en zelfs gisteravond laatste ronde niet gepoept en de andere 2 rondes waren mooie poepjes

Vanochtend maar ff de kook erover gedaan
Zit nu toch echt te denken om Farmfood eruit te gooien en Barf te geven
Ook omdat daar natuurlijk bot in zit en ook wel goed wil zijn tegen diarree

Potverdikkie
Ging zo goed

Maar wil echt af van Farmfood Pens/hart compleet
Door Marianca
pearlsofpassion schreef: di 13 okt 2020, 11:13 Hij heeft verder de voorbije 2 dagen niets anders gegeten? Geen snacks of ergens iets genaaid of opgelikt?
Geen gekke dingen gedaan ook niet?
Nee hij krijgt niks anders
Alhoewel hier in ons wandelgebied paarden lopen
Zou best kunnen dat hij gisteravond iets ervan heeft gegeten
Hij is er namelijk nogal dol op

Ik let er heel goed op maar mijn man gaat savonds en misschien toch snel een hap gedaan
Door Lizzy
Oh bah, wat ontzettend vervelend :(

Wat ik zou doen? Even terug naar Farmfood zoals je die al gaf en waarop het goed ging. Ik ging toch ook denken om hem een goede probiotica te geven (zoals bijv. die van Puur). Dan moet je wel eerst gekookt water over het eten gooien, af laten koelen tot lauw en dan pas de probiotica erover doen, anders zijn die goede bacteriën ook gelijk dood en dat is niet de bedoeling.

Ik zou voor de acute diarree ook lekker een tabletje Okugest geven, van VSM. Daar mag je hem best ieder half uur een tabletje van geven (eventueel pletten tussen twee eetlepels en het poeder in zijn bek gooien, bek gauw dicht doen zodat ie het poeder er niet uit kan blazen. Je kunt het tabletje ook, als hij dat accepteert, tussen wang en tandvlees stoppen. Lost daar vanzelf op).

Ik zou dat dan een paar dagen doen en dan weer 1/4 een ander merk er doorheen gaan mengen. Bijv. Barf Menu. Gooi daar ook even gekookt water overheen en blijf de probiotica geven. Zijn darmen moeten toch aansterken en daar kan een langdurige probiotica kuur wel goed bij helpen!

Als dat een paar dagen goed gaat, ga dan 1/2 Farmfood en de andere helft Barf Menu geven.

Ik snap dat je graag haast maakt maar ik denk dat je rustig aan moet doen. Kennelijk heeft je hond echt een gevoelige spijsvertering. Dat moet sterker worden maar dat heeft wat tijd nodig. En goede voeding. En probiotica.

En oh, wat ook heel goed is voor hondjes met zo'n gevoelige spijsvertering: spijsverteringsenzymen (digestive enzymes van Dr. Mercola zijn heel goed maar ook heel duur en ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk). En Slippery Elm. Wel liefst een Slippery Elm waar zo min mogelijk "andere stoffen" in zitten. Die van Holland and Barrett lijkt leuk maar daar zit zoveel bijzooi in, die zou ik niet nemen.

Je hoeft niet alles tegelijkertijd te proberen. Ik zou zelf beginnen met de probiotica.
Door Marianca
Lizzy schreef: di 13 okt 2020, 12:14 Oh bah, wat ontzettend vervelend :(

Wat ik zou doen? Even terug naar Farmfood zoals je die al gaf en waarop het goed ging. Ik ging toch ook denken om hem een goede probiotica te geven (zoals bijv. die van Puur). Dan moet je wel eerst gekookt water over het eten gooien, af laten koelen tot lauw en dan pas de probiotica erover doen, anders zijn die goede bacteriën ook gelijk dood en dat is niet de bedoeling.

Ik zou voor de acute diarree ook lekker een tabletje Okugest geven, van VSM. Daar mag je hem best ieder half uur een tabletje van geven (eventueel pletten tussen twee eetlepels en het poeder in zijn bek gooien, bek gauw dicht doen zodat ie het poeder er niet uit kan blazen. Je kunt het tabletje ook, als hij dat accepteert, tussen wang en tandvlees stoppen. Lost daar vanzelf op).

Ik zou dat dan een paar dagen doen en dan weer 1/4 een ander merk er doorheen gaan mengen. Bijv. Barf Menu. Gooi daar ook even gekookt water overheen en blijf de probiotica geven. Zijn darmen moeten toch aansterken en daar kan een langdurige probiotica kuur wel goed bij helpen!

Als dat een paar dagen goed gaat, ga dan 1/2 Farmfood en de andere helft Barf Menu geven.

Ik snap dat je graag haast maakt maar ik denk dat je rustig aan moet doen. Kennelijk heeft je hond echt een gevoelige spijsvertering. Dat moet sterker worden maar dat heeft wat tijd nodig. En goede voeding. En probiotica.

En oh, wat ook heel goed is voor hondjes met zo'n gevoelige spijsvertering: spijsverteringsenzymen (digestive enzymes van Dr. Mercola zijn heel goed maar ook heel duur en ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk). En Slippery Elm. Wel liefst een Slippery Elm waar zo min mogelijk "andere stoffen" in zitten. Die van Holland and Barrett lijkt leuk maar daar zit zoveel bijzooi in, die zou ik niet nemen.

Je hoeft niet alles tegelijkertijd te proberen. Ik zou zelf beginnen met de probiotica.
Probiotica heb ik nog van Puur Probotic

Okugest ga ik voor kijken

Denk als ik even terug ga op Pens/Hart compleet het weer goed gaat komen

Wat mij opviel van de rund compleet dat het heeeeel vettig is
Vergiet was echt vettig
Dit had ik niet bij de pens/hart
Dat zou misschien de boosdoener zijn

Hoeveel sec kokend water erover adviseer jij?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door