Ik ben nog even door mijn mailverkeer heen gegaan..
Dit is wat ik (zonder taalfouten

) als antwoord terugkreeg op mijn vraag over de samenstelling.
##
Bij ons zit er geen toevoegingen in en ook geen beendermeel.
20% runderspiervlees 20% kipvlees 20% runderorgaanvlees 10% zalm 30% groente.
Ons voer bevat maar 0,5% calcium
##
.
Hierbij dus geen informatie over welk orgaan en welke groente maar daar had ik niet naar gevraagd.
Mijn voornaamste reden om het niet nog een keer te doen op dit moment is het ontbreken van pens en bot en de kip die echt in iedere mix zit. Het ontbreken van bot zag ik na een aantal dagen terug in de ontlasting. Ik blijf zeggen dat het vlees zelf met smaak gegeten werd, het er echt heel mooi uit zag niet stonk. Laten we niet vergeten..de prijs is alleen van toepassing bij 100 kilo. Als je echt veel nodig hebt per dag of een klein budget kan het denk ik wel en is het naar mijn mening toch wel iets meer dan maagvulling. Over de groente en orgaan valt dan te twisten maar je koopt dus op een kilo 40% spiervlees..als je dan zelf dagelijks wat kipkarkas kan toevoegen heb je toch best iets acceptabels. Natuurlijk zijn er rollen KVV van 4.50/kilo maar als je een klein budget hebt of per dag een paar kilo nodig hebt...
Dit was het antwoord wat ik kreeg toen ik zei dat ik het ontbreken van bot/calcium wel raar vond want de meest vleesvoerders denken hier heel anders over.
###
Is een ander uitgangspunt. Bij ons ligt hij op gezondheid. Joop Hopmans ( Roden )Walter Strikers (Sleewijk) en in Utrecht brengen van alle orthopedische problemen in kaart wat bij hun op de operatietafel komt. De rode draad in dit geheel is , dat er een te hoog calciumgehalte in
zit. Dat moet 0,5% zijn om problemen te voorkomen. 11,8% is genetisch 42.1% voeding en 42.1% trauma dit zijn de oorzaken die deze dierenartsen op tafel krijgen.
###
Vast weer genoeg om op te schieten...
Lotgering verdient op heel veel punten ook geen schoonheidsprijs maar is dan voor mij echt een slechtere variant dan dit. Dat stinkt toch meer dan regelmatig. Wat hier allemaal ingaat is ook soms dubieus..de beste man / leverancier heeft een niet al te beste reputatie op het gebied van dierenwelzijn maar ze staan in 4 rijen dik voor de deur..waarom..omdat uit alle hoeken gezegd wordt dat je vlees "moet "gaan voeren want dat is de hemel op aarde voor de gezondheid van je hond..en dat doen ze dan...punt....
Ik maak heel veel zelf dat kost mij echt bakken met tijd naast een fulltime baan ben ik echt soms alle avonden en weekenden bezig om betaalbare KVV te maken die in mijn ogen ook verantwoord is. Maar ik heb 2-2,5 kilo per dag nodig..als ik dan een keer echt geen tijd heb wijk ik uit naar een KVV van max 2.50/3.00..anders is het niet te doen..ook al zou ik het heel graag willen en zal het ongetwijfeld op alle fronten veel beter zijn.
Als je maar een klein beetje per dag nodig hebt denk ik dat je natuurlijk beter iets anders kan kopen maar voor de grootverbruikers kan het misschien iets zijn..