eelke schreef:Ik zie geen moddervette pup hoor. En ik was er heel makkelijk in tijdens het opgroeien; zo waren ze twee weken aan de dikkige kant, en dan groeiden ze ineens weer de hoogte in en waren het magere slungels. Dan kregen ze weer meer voer, en werden het weer dikkies etc etc.
Ze moeten letterlijk in hun vel groeien dus los vel is wel normaal. En ik zou me ook niet te vast wegen op 3 kilo, dat vererft nu eenmaal niet precies hetzelfde als het gewicht van de ouders. Als er in de lijn achter paps of mams een grotere of kleinere hond zit, kan de jouwe zo maar anders uitvallen.
Was de andere pup niet toevallig een teef?
Ah kijk, dat wist ik niet,dat hij groter kon worden. Omdat pa wel raszuiver Chi is en moeder een kruising tussen 2 raszuivere ouders: Chi x dwergpincher en Luca dus 75% Chi is, beide ouders 3 kg en voor beide rassen 3-3,5 werd opgegeven als volwassen gewicht, dacht ik dus dat hij dat ook zou worden. Maar hij kan dus nog zwaarder worden?
Ander hondje was een bijzonder dominant reutje. Ze gaf zelf al aan dat haar moeder het hondje te dun vond en dat vond ik zelf ook. Maar foto's vertekenen wat. Irl zag het er heftiger uit, maar met 1 hand en 2 rennende puppys fogos maken met je smartphone valt niet mee
Dacht trouwens dat rauw gevoerde dieren veel gelijkmatiger groeide? Met al mn katten heb ik, op Casimir na, nooit een spekkige periode gezien bij ze of los vel. Luca is echt het evenbeeld van Cas: bodemloze put. De enige reden waarom hij niet zou eten, is als het te spannend is buiten.
Ik vind het niet erg om hem wat dikker te laten zijn, maar als ik dat later moet recht trekken, is dat lastiger. Ik doe niet moeilijk over wat spekjes, maar vind het lullig als ik hem overvoer en hij last krijgt van gewrichten. Dat was meer mn zorg

Overigens, heb ik nergens gezegd dat hij moddervet zou zijn. Alleen te dik in verhouding en erg groot voor zn leeftijd (which is fine, elk dier is uniek, zolang het hem niet benadeelt interesseert gewicht/grootte me niet).