@ ttjes
Ja klopt ik gaf lijnzaadolie. Ben ik nu ongeveer 2 weken mee gestopt.
@too
Bedankt! Wel even spannend hoor, zo'n eerste keer op zo'n forum. Ik heb dat nog nooit gedaan!
Ja ze loopt zeker door veel hoog gras en verschillende gebieden! Ze mijdt wel altijd de dicht op elkaar staande brandnetels. Het gekke is die plekjes zijn tot nu toe alleen op haar front, bij de borstkas.
Ik heb een afspraak gemaakt bij een alternatieve dierenarts. Hij is werkt ook regulier maar ook met chinese kruiden enzo. En is pro rauwe voeding! Een andere reguliere dierenarts, die ik op heb gezocht in tijden wanneer expertise nodig is, raadt ook rauwe voeding aan, verkopen ze ook. Bij beiden artsen heb ik wonderlijke resultaten behaald met mijn vorige hond vd behandeling van epilepsie, supplementen en kruiden.
Kruiden in dit geval ook nog niet doen denk je?
Ik heb haar nog nooit gewassen. Vanuit het idee in de natuur doen dieren dit ook niet. Mijn vorige honden deed ik dat wel eens in het half jaar of zo, maar ik vind het eigenlijk iets heel erg menselijks. Zelfs wij mensen krijgen continue vet haar omdat het lichaam reageert op de stimulatie van de producten. Blijkt als een kind vanaf jongs af aan slechts met water wast, ook haren, blijft het haar gewoon schoon en geen producten nodig. Heb ik zelf geen ervaring mee haha. Wel met zeep en azijn dan.
Ik borstel haar vacht wel soms als ze erg verhaart.
Jaaaa huidklachten, oh ik heb er zelf ervaring mee. Wens het niemand toe! (Ook bij mij, als mens, chinese kruidenthee (jak!) enige remedie trouwens!)
Mocht ik eliminatiedieet doen ga ik het inderdaad heel secuur doen.
@pearlofpassion
Dat is helder.

Top.
Wat bedoel je precies met gedomesticeerde granen versus natuurlijke zaden? Dat ze genetisch gemanipuleerd worden bv? Of dat er nu minder eiwitten in zitten?
@fransbulletje
heb gekeken naar de website, ja dat is inderdaad ook een goede optie. Fijn.
@chery
Deze DA's zijn wel sympathiek tegenover dit onderwerp. Ik vind het wel apart hoor al die reacties. Ik noemde het eerder al in mijn berichten; over hondenscholen en de felheid waarop de brok verdedigd wordt. Producten zoals ei of zuivel wordt van gezegd dat een hond het niet eens op kan nemen... Op dat moment had ik er geen tegenantwoord op. Ik was de enige in een groep van 30 (infoavond)
Thx wederom!!!
Ennnn:
Wat vinden jullie van de wilde schotse zalmolie van DARF en het gebruik van algenolie? Begreep dat algenolie het voor honden opneembaar is.
Kan het lichaam van een hond de stof DHA omzetten naar EPA? Ik ben in een gesprek verwikkeld met de leverancier van algenolie, artic blue, en die blijft verwijzen naar de website waarop het antwoord door een voedingsdeskundige voor ménsen omschreven staat. Nu hebben lichamen veel gemeen, maar er zijn allemaal voorwaardes aan verbonden wil een stof opgenomen kunnen worden.
Ik ben nu bezig met de rekenhulp op deze website en aan het zoeken waar ik het beste in de buurt of internet al die dierlijke onderdelen kan kopen van goede afkomst. Bv. runderpens en lamsribben, fazant, runderhart, dat weet ik wel te vinden. Maar als ik ga denken aan geitenhart/pens, hersenen, nieren, longen van welk dier dan ook dan weet ik het nog niet. Spiervlees....(uhhh?) of rund wellicht bij de lokale zorgboerderij. Wel mega kostbaar. Rond de €40 ofzo.
En waar laten jullie deze spullen allemaal? Praktisch gezien dan. Ik heb een vriezer gekocht voor haar voedsel en snacks met 3 ruime lades (gepropt en nog wat bij mij in de vriezer haha én een vrieslade ingenomen bij mijn moeders huis...)