Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Flappie
Laika schreef:Yep! dat is hem ;D
Wij hebben ook alles erdoorheen gemikt. De grotere delen zoals kippenpoten hakte ik wel eerst doormidden.
Hij maakt herrie voor 10 en het schoonmaken is even een klusje :P maar verder is het een ideaal apparaat.
Blij dat hij weer een enthousiast baasje gekregen heeft (als je hem ooit weg wil doen dan hoor ik het graag van je).
Nu maal ik met een Jupiter. Gaat wel redelijk maar dat gepruts in die kleine opening...
Een Jupiter n08?

Dat raden ze mij ook aan, maar ik ben nog niet echt overtuigd.
Door Laika
Flappie schreef:Een Jupiter n08?

Dat raden ze mij ook aan, maar ik ben nog niet echt overtuigd.
Ja, die gebruik ik nu (heb wel andere schijven bij Vuur en Rook besteld).
Hij werkt op zich wel naar tevredenheid. Alleen moet je alles eerst in kleine stukken hakken anders krijg je het niet in de vulopening.
Door Flappie
U kan er dus bevroren karkassen van bijvoorbeeld fazant in verwerken?
Als het in de juiste grootte is.
Door Laika
Flappie schreef:U kan er dus bevroren karkassen van bijvoorbeeld fazant in verwerken?
Als het in de juiste grootte is.
Ik laat de karkassen altijd iets ontdooien want dan hakt het wat makkelijker. Daarna gaat het de molen in. Ik maal ook haaskarkassen ermee en die zijn hard (harder dan fazant?)
Door Flappie
Dat is mijn 'probleem'.
Omdat ik het daarna terug invries, wil ik het liefst helemaal niet laten ontdooien.
Door pearlsofpassion
Als je het maalt is het toch zo goed als ontdooit. Van het malen zelf.
Het is wel nog koud, maar niet bevroren hoor.
Door Anne in Zweden
Flappie schreef:Dat is mijn 'probleem'.
Omdat ik het daarna terug invries, wil ik het liefst helemaal niet laten ontdooien.
Ik denk dat geen enkele machine dat aankan met bot, wel met orgaan en spiervlees. Maar die ontdooien dan tijdens het maalproces, daar ontkom je niet aan. Is ook niet zo'n ramp hoor, als het een keer ontdooid is en dan weer wordt ingevroren.
Door Flappie
Laika schreef:Ja, die gebruik ik nu (heb wel andere schijven bij Vuur en Rook besteld).
Hij werkt op zich wel naar tevredenheid. Alleen moet je alles eerst in kleine stukken hakken anders krijg je het niet in de vulopening.
Welke schijven hebt u precies bijbesteld?
Door Robenary
Goedenavond, ik ben Rob en heb goede ervaringen met een Maxima professionele vleesmolen. Voor €250 heb je een gloednieuwe, goede rvs molen tot 10mm.

Effe googelen Maxima Mijdrecht.
Door miik
Ik heb een gastroback vleesmolen al een paar jaar, ik vind hem ideaal. gastroback fleischwolf pro 41402.
De molen maalt makkelijker als hij niet zo fijn hoeft te malen, dus ik heb een extra schijf gekocht met grote gaten. Maar dan is de kvv vrij grof. Maar dan kan ik het beter daarna nog een keer fijner malen, dat werkt beter dan in 1x proberen fijn te malen.
Heb hem denk ik alweer 8 jaar ofzo. En hij maalt al het kleine werk, konijnen ribben, hazenpoten, eendenekken, diverse vogels etc.
Door Flappie
Robenary schreef:Goedenavond, ik ben Rob en heb goede ervaringen met een Maxima professionele vleesmolen. Voor €250 heb je een gloednieuwe, goede rvs molen tot 10mm.

Effe googelen Maxima Mijdrecht.
Om deze te vergelijken met de Jupiter, zou je de Maxima 22-82 mm moeten kiezen.
Dan zit je op € 422 tegenover € 399 van de Jupiter.
Verder zie ik ook maar 2 schijven bijgeleverd?

Nee?
Door Flappie
miik schreef:Ik heb een gastroback vleesmolen al een paar jaar, ik vind hem ideaal. gastroback fleischwolf pro 41402.
De molen maalt makkelijker als hij niet zo fijn hoeft te malen, dus ik heb een extra schijf gekocht met grote gaten. Maar dan is de kvv vrij grof. Maar dan kan ik het beter daarna nog een keer fijner malen, dat werkt beter dan in 1x proberen fijn te malen.
Heb hem denk ik alweer 8 jaar ofzo. En hij maalt al het kleine werk, konijnen ribben, hazenpoten, eendenekken, diverse vogels etc.
Deze is redelijk goedkoop tegenover de rest dat in dit topic staat.

Alleen zie ik dat deze slechts 6 kg weegt.
Schommelt hij relatief veel?
Door miik
Flappie schreef:Deze is redelijk goedkoop tegenover de rest dat in dit topic staat.

Alleen zie ik dat deze slechts 6 kg weegt.
Schommelt hij relatief veel?
Geen idee, heb niks om te vergelijken, ik ben dr blij mee ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door