Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gytha
Ik ben gisteren naar de Holistische praktijk geweest en daar hebben zij haar helemaal doorgemeten. Op kangoeroe reageert zij neutraal. Ik had namelijk puur gedroogde stukjes mee. Het is dus het calciumpreparaat of de premix van Buddy waar zij zo heftig op reageerde.
Waar zij goed op reageert is paard, eend, konijn, zalm en rijst. Voor alle andere dieren heeft zij een voedingsintolerantie. Op haring, tarwe, gluten en honing reageert zij zelfs toxisch. Dit kwam ook uit met mijn eigen bevindingen. Alle zalven voor de lippen waar honing in zat, daar werd het erger van. Van Bandit KVV werd het ook erger. Hier zit haring in, dus dat klopt wel.

Het gaat nu steeds beter met haar lipplooieczeem. Er vormen zich bijna geen nieuwe korsten meer. De Haaksbarf Paard en ook de Carnibest Eend diabetes (ondanks de premix) doen haar goed. Ik ga er nu Haaksbarf Konijn bijgeven. Ik heb dan helaas maar 3 dieren en je moet er 4 geven voor een volledige voeding. Ik hoop dus dat zij met deze 3 toch een volwaardig voeding binnenkrijgt.
Door pike
gytha schreef:Ik ben gisteren naar de Holistische praktijk geweest en daar hebben zij haar helemaal doorgemeten. Op kangoeroe reageert zij neutraal. Ik had namelijk puur gedroogde stukjes mee. Het is dus het calciumpreparaat of de premix van Buddy waar zij zo heftig op reageerde.
Waar zij goed op reageert is paard, eend, konijn, zalm en rijst. Voor alle andere dieren heeft zij een voedingsintolerantie. Op haring, tarwe, gluten en honing reageert zij zelfs toxisch. Dit kwam ook uit met mijn eigen bevindingen. Alle zalven voor de lippen waar honing in zat, daar werd het erger van. Van Bandit KVV werd het ook erger. Hier zit haring in, dus dat klopt wel.

Het gaat nu steeds beter met haar lipplooieczeem. Er vormen zich bijna geen nieuwe korsten meer. De Haaksbarf Paard en ook de Carnibest Eend diabetes (ondanks de premix) doen haar goed. Ik ga er nu Haaksbarf Konijn bijgeven. Ik heb dan helaas maar 3 dieren en je moet er 4 geven voor een volledige voeding. Ik hoop dus dat zij met deze 3 toch een volwaardig voeding binnenkrijgt.
Met de zalm erbij heb je toch 4 soorten. Als het met deze soorten goed gaat zou ik daar tevreden mee zijn. Het is natuurlijk mooi als je meer soorten kan geven, maar ik vind deze vier heus wel een mooie variatie. Een groot zoogdier, een klein zoogdier, een vogel en vis. Niks mis mee lijkt mij. ;)
Door gytha
Zalm is echter van de vissoorten diegene, waar ik juist niet van houd. Zalm is vooral kweekvis en bevat veel gifstoffen en zware metalen, wordt gezegd.
Door pike
Ja, kweekzalm is natuurlijk niet bepaald geweldig. Je hebt ook biologische kweekvis. Blijft het natuurlijk een kweekvis die niet hoeft te zwemmen voor zijn eten.

In de supermarkt kan je wilde zalmfilet kopen (uit de vriezer), die bevat wel veel minder vet dan Atlantische zalm. Wilde zalm is echter ook niet schoon omdat onze oceanen vervuild zijn. Het is juist de wilde vis waar veel gifstoffen in zitten.

Maar vis maakt altijd maar een klein percentage uit van je totale menu. Paard, eend, konijn zijn trouwens ook allemaal door de mens gekweekt en gevoerd en gehouden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door