frodo quin schreef:Ik sta hier toch ook nogal sceptisch tegenover. Bij mensen zou het in ieder geval wel zo zijn dat bv granen en vlees met een andere zuurtegraad verteren. Het kan natuurlijk anders zijn bij carnivoren en verkeerd doorgetrokken is, maarcarnivoren eten van nature geen granen, hun systeem is daar niet op ingesteld
ja dat bedoelde ik.
we weten allemaal dat bot iets is wat enkel op een zeer zuur milieu verteerd en katten en honden die pas over zijn op rauw nog niet o goed botten kunnen verteren. Verder zorgt het zure maagmilieu ook voor bescherming tegen parasieten en bacteriën, als brok idd voor een meer basisch maagmilieu zorgt vind ik dat toch iets om mee op te letten.
Bedoel je met vlees bij geven enkel spiervlees?
Als het als snoepje gegeven wordt zie ik geen probleem, anders ben ik het met je eens. Een complete verse voeding samen met brok zou op zich wel compleet moeten zijn, tenzij de vertering van het bot te slecht is door de brok en ze daardoor de calcium niet goed kunnen opnemen.hmm je bedoelt dus als je kvv compleet samen geeft met een complete brok dan is dat samen compleet. Zit wat in. Ik vraag me ook af of het gemalen bot in de kvv (wat in zekere zin al een vorm van voorvertering heeft gehad omdat het mechanisch grondig is verkleinerd) ook slechter verteert. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Blijft mijn vraag waarom iemand kvv wil voeren bij de brokken, danwel brokken bij de kvv, wel staan.
En welke bewering bedoel je nu? dat (hele) vleesbotten slecht verteren in combinatie met brok? Volgens mij is dat wel een door de praktijk bewezen feit .
Ik vind het nogal gevaarlijk om die beweering zomaar als waar te aanzien en ben benieuwd of hier "betrouwbaar" wetenschappelijk onderzoek achter zit of dat het zomaar iets is wat iemand op internet beweert.