Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Parelridder
Ik begreep ik een ander topic dat inmiddels is vast gesteld dat de hond een ontsteking heeft. Dat je bij ziekte een andere lichaamsgeur krijgt kan ik me goed voor stellen, dat je met een fikse ontsteking gaat stinken idem dito.
Door mijnmeiden
[quote="Senta"]
http://www.degomeat.be/producteno.html

Psstt....daarom noemde ik ook het voorbeeld van die rokende opa en die hond die bejaard is geworden op brokken  ;) uitzonderingen bevestigen de regel.

Hier is het misgegaan. Dus ik ga weer over op barf, we zullen het met een maand of 2 wel zien wat dr gebeurd!
[/quote]

Ik zou dus eerst al het andere uitsluiten want anders ben je over een maand of 2 net zo ver.
Door BAC
[quote="mijnmeiden"]
Ik zou dus eerst al het andere uitsluiten want anders ben je over een maand of 2 net zo ver.
[/quote]

Wat bedoel je met 'al het andere uitsluiten?'

[quote="Parelridder"]
Ik begreep ik een ander topic dat inmiddels is vast gesteld dat de hond een ontsteking heeft. Dat je bij ziekte een andere lichaamsgeur krijgt kan ik me goed voor stellen, dat je met een fikse ontsteking gaat stinken idem dito.
[/quote]

Klopt! Maar Donna heeft in de tijd dat ze barfte ook wel eens wat gehad hoor, waarondere 2 oorontstekingen en een ontstoken operatie wond, toen rook ze ook niet.....
Laatst gewijzigd door BAC op wo 24 jul 2013, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BAC
Update; vriezer is bijna leeg, en ik hoorde nu zelfs op straat al wat is er met je hond aan de hand....

Ze was afgevallen (Klopt in een week een kilo) En dr vacht is doffer, en stinken niet normaal meer.
Ook heeft ze sinds van de week weer hotspots gekregen, dit had ze voor het laatst 3 jaar geleden, in de brokkentijd. Kortom...dit voelt echt niet goed, zo ken ik mijn hond echt niet.

Nu wil ik toch even op het belang van chlorella terugkomen, ik heb dat uit de kast getrokken, omdat ik de geur niet meer om te harden vond. Dinsdagavond begonnen, woensdag rook ze al minder.
Vandaag is dr geur al weer bijna normaal :o Ik weet even niet wat mij overkomt, dus chlorella kan wel degelijk iets betekenen hierin.

Van het weekend weer barf bestellen, want dit gaat mijn hond niet ten goede komen, voor mij geen goedkopere KVV meer!
Laatst gewijzigd door BAC op do 08 aug 2013, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kim_S
Zijn degomeat België en degomeat Nederland wel hetzelfde eigenlijk? Niet toch?

Bij degomeat Nederland kun je ook enkelvoudige mixen bestellen van 1 diersoort, zonder verdere toevoegingen.
Ik zie dat op de site van België helemaal niet staan? Alleen mixen met van alles toegevoegd.
Misschien dat dat de problemen zou kunnen veroorzaken?

Overigens heb ik nog geen ervaring met degomeat,  maar ben wel van plan om binnenkort wat te bestellen om te proberen. In Nederland dan wel  ;)
Door Parelridder
Ik heb en ken met Degomeat (Nederland) niets dan uitstekende ervaringen.
Ik geef geen kvv met premix, dus daarover kan ik niet oordelen, maar zowel de BARF producten, de diverse enkelvoudige mixen als de catsnature lijn zijn meer dan prima. Idem voor contact en wijze van vervoeren.

Terug on topic: als ik de indruk had dat mijn hond of kat het ergens - waarom dan ook - niet goed op zou doen, zou ik dat nooit blijven voeren. Ter overname aanbieden of desnoods weg gooien, maar onder geen beding geven aan het dier wiens gezondheid dat geen goed lijkt te doen..
Verder blijf ik mij afvragen of de gezondheidsproblemen gevolg zijn van de kvv of dat de waargenomen problemen gevolg zijn van de gediagnosticeerde ziekte (lijkt mij niet onwaarschijnlijk..) en deze los staat van de kvv (lijkt me evenmin onwaarschijnlijk).
Door BAC
[quote="Kim_S"]
Zijn degomeat België en degomeat Nederland wel hetzelfde eigenlijk? Niet toch?

Bij degomeat Nederland kun je ook enkelvoudige mixen bestellen van 1 diersoort, zonder verdere toevoegingen.
Ik zie dat op de site van België helemaal niet staan? Alleen mixen met van alles toegevoegd.
Misschien dat dat de problemen zou kunnen veroorzaken?

Overigens heb ik nog geen ervaring met degomeat,  maar ben wel van plan om binnenkort wat te bestellen om te proberen. In Nederland dan wel  ;)
[/quote]

Dit is de site van Belgie en daar staan alleen complete natuurlijke maaltijden op. Geen toevoegingen.

http://degomeat.be/producteno.html

Of de problemen komen door het KVV en ongekoeld vervoer ? Ik heb inmiddels een bevestiging gekregen per PB, dus heb de laatste rolletjes omgemaakt en volgende week donderdag kunnen we weer lekker barfen. Tot die tijd geef ik wel Smuldier, dat lijkt me veiliger.
Door Martine-Tom
Hierbij staat dat er appel, zalmolie en groentes in zitten. Is dus iets anders als de enkelvoudige mixen die er in nl verkocht worden.
En misschien kan je even delen welke bevestiging je per PB gehad hebt zodat eventuele andere gebruikers van deze KVV er ook wat aan hebben?
Door *Natasja*
[quote="Martine-Tom"]
Hierbij staat dat er appel, zalmolie en groentes in zitten. Is dus iets anders als de enkelvoudige mixen die er in nl verkocht worden.
En misschien kan je even delen welke bevestiging je per PB gehad hebt zodat eventuele andere gebruikers van deze KVV er ook wat aan hebben?
[/quote]

Appel in combinatie met vlees geeft grote kans op gisting, dus als je hond inderdaad deze varianten heeft gehad, is de kans groot dat de stinkende huid daardoor komt.
Door Martine-Tom
Ik snap trouwens niet zo goed dat je de levering geaccepteerd hebt, volgens mij ben jij juist de woordvoerder van het niet accepteren van afdoende bevroren vlees ivm achteruitgang van de voedingsstoffen...En als dan je hond het er zo slecht op doet in jouw opinie, dat je het dan toch blijft voeren, ik vind het een beetje apart als ik eerlijk ben.
Door nova
[quote="*Natasja*"]
Appel in combinatie met vlees geeft grote kans op gisting, dus als je hond inderdaad deze varianten heeft gehad, is de kans groot dat de stinkende huid daardoor komt.
[/quote]

appel  vormt naar miijn mening een uitzondering hierop, overige fruit geeft wel gisting  ;)
=
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door