Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Hondje_
#2664790
Bedankt voor de meningen. Zat te twijfelen om puur eko te gaan voeren maar dan is de keuze in KVV toch wel erg beperkt. Houd het wel bij afwisselen van de merken dus en ga Bandit voor erbij blijven geven. Gelukkig heb ik maar 1 kat en een klein hondje dus moeten de kosten beperkt blijven omdat ze niet zoveel wegen.

Mijn hondje is opgegroeid op Smuldier daar was ik altijd erg tevreden over maar goed had geen vergelijkingsmateriaal. Het is dat mijn hondje het daar op een gegeven moment niet meer goed op deed qua ontlasting anders was ik wellicht niet eens verder gaan kijken. Maar goed bij de duurdere merken heb ik toch een beter gevoel nu zit echt bot in etc.

Wel lastig hoor dat vergelijken van kwaliteiten tussen al die merken. Denk dat je het nooit helemaal kunt nagaan of je moet er van A tot Z bij zijn (voor, tijdens, na het slachten, verwerken, verpakken etc.).
Door de redder
#2666993
Hier krijgt onze dalmatiër afgewisseld. Bibi, haaksbarf, smuldier en barf.
De laatste keer dat ik smuldier ging halen hadden ze ook kip. Alleen stond erop dat je het moet
geven met oud brood of rijst. Die aanbeveling lees ik dan maar niet want dat krijgt ze niet.
Het was even te proberen want ze krijgt al kippenbouten.

Van bibi is er helaas 1 soort dat graanvrij is. Die mensen wonen hier vlakbij en ik heb ze er danook op
aangesproken. Ze willen het gewoon niet horen van als je alles graanvrij maakt dat ze dan meer verkopen.

En iedere dag een scheutje zalmolie.

Hier een kerngezonde dalmatiër.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2684243
[quote="Ghali"]
En toch vind ik mijn hele goedkope kvv er 10 x beter uitzien dan mijn dure kvv waar ik niets meer in kan onderscheiden omdat het gehakt is...... Verder is mijn pup 2x goed ziek geweest en dat was op een dure goed bekende staande kvv, spugen diaree en echt niet lekker.

Mijn ervaring met zowel dure als een best op internet omstreden goedkope is dat ze zeker niet onder doen voor elkaar en ik de goedkope er zelfs beter uit vind zien.....

Slachtdieren kosten niets, ik heb paarden en weet (gelukkig niet uit eigen ervaring) dat je echt vrijwel niets krijgt als je je paard laat slachten.. Verder blijft er veel vlees over wat niet voor consumenten geschikt is oa. vlees met bloeduitstortingen en vlees waar gewoon weg in Nederland geen vraag naar is. Prima vlees voor dieren. 

Ik denk dat men veel geld verdient aan een naam, als een da het bedacht heeft.... of iemand die bekend is en naam maakt in de natuurlijke voeding wereld. Zoiets als een jas van Anky van Grunsven,  3 x zo duur als een goedkoper merk door de naam maar echt niet beter weet ik uit eigen ervaring. Duur is zeker niet altijd beter, duur is vaak een naam/merk waarvan men denkt dat het beter is....en daar wordt vet aan verdient. 

En iemand noemt hier verpakking zonder label zodat je niet weet wat je pakt, ik weet niet zeker of dat op Lotgering slaat?  Maar dat is niet aan de orde, alles is tegenwoordig keurig verpakt en er staat precies op wat er inzit aan ingrediënten en percentage fosfor, calcium etc. gewicht etc.
[/quote]

Ik ben het volkomen met je eens Ghali!!
Ik vind Lotgering ook een prima KVV en mijn hondje doet het er erg goed op. Wat erin zit staat precies op de verpakking! Ik wissel Lotgering Totaal pens en wild af met Darf Eko. Daarnaast ter afwisseling nog wat eendennekken en kippennekken.
Dat is volgens de kenners een betere KVV. Ze vind het lekker, echter ik vind het een erg fijn gemalen KVV.
Maar goed, afwisselen is goed zegt men, dus blijf ik dat ook voeren.
Daarnaast ter afwisseling nog wat eendennekken en kippennekken.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 15 jul 2013, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door de redder
#2716081
Men weet dat ons vlees er goed uit ziet door kleurstoffen of wat ze tegenwoordig doen is de dieren een bepaalde stof te laten innemen zodat het geslachte vlees direct de juiste kleur heeft.

Het gaat er mij om dat er bv geen groente in zit want dat krijgt ze al apart van ons.

En ik vind het wel een goeie, bij barf weet je wat je je hond echt geeft. Echter zoals bij
haaksbarf heb ik er het vertrouwen in dat het goed zit.

Ik moet ook maar eens een vleesmolen aan gaan schaffen.

Interessant onderwerp  :)
Door haba
#2719164
ik voer smuldier, lotgering en barf, ik werk op het slachthuis en smuldier haalt dezelfde ingrediënten als de duurdere merken >:(  5 euro voor een kilo geitenmix ????? denk dat ik ook maar in de kvv handel ga ::)
die geiten kosten bijna geen drol, een mooi uurloon hebben ze dan , als daarom de prijs zo hoog is....
Door HoochieHummie
#2719514
Wat sommige mensen vreemd vinden, vind ik wel logisch:
Als je zelf "losse" spullen koopt voor kvv of barf kost dat meer dan "kantklaar" volgens mij komt dat omdat je veeeel minder kilo's koopt.
Hoe meer in inkoopt (kvv fabricanten) hoe beter de prijs. Zij kopen honderden kilo's.
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Dat werkt toch met alle handel zo?
Door haba
#2719552
ja tuurlijk, als je alles afneemt wat er is is de prijs een schijntje , het scheelt het slachthuis dan enorm in administratie kosten, inpak, vervoer ed
Door Lil
#2719637
[quote="HoochieHummie"]
Wat sommige mensen vreemd vinden, vind ik wel logisch:
Als je zelf "losse" spullen koopt voor kvv of barf kost dat meer dan "kantklaar" volgens mij komt dat omdat je veeeel minder kilo's koopt.
Hoe meer in inkoopt (kvv fabricanten) hoe beter de prijs. Zij kopen honderden kilo's.
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Dat werkt toch met alle handel zo?
[/quote]

zo werkt het niet altijd. Hier zijn ook vaak lijntjes met goedkope spullen omdat er minimaal 500 of 1000 kg moet worden afgenomen. Dan heb je datzelfde voordeel als zo'n producent van kvv. Wij verdienen er niets aan en dus blijft het bij die prijs. Een producent moet geld verdienen om te leven buiten het feit dat al die machines om te malen heel wat kosten en dan de gigantische vriezers die je nodig hebt, het bedrijf, marketing, personeel etc etc. Zelf kan duurder zijn als je het in een winkel koopt, maar hier op bp komt het toch vaker van leveranciers en slachthuizen af, dus dat is hetzelfde als die producenten het van krijgen.
Ik maal mijn eigen voer en je wilt niet weten hoe veel tijd ik eraan kwijt ben om maar te zwijgen van de 250 euro voor de vleesmolen en de 35 euro voor de speciale maalschijf. Maar de kosten van de molen heb ik al bijna terugverdiend omdat mijn eigen barfspul goedkoper is dan kvv. Ik geef mezelf namelijk geen uurloon en heb ook geen kosten voor een bedrijf. Wat nog fijner is dat ik rekening kan houden met de individuele hond (heb een allergie hond gehad). De een heeft meer spiervlees nodig als de ander en dat krijgen ze dan ook.
Door Martine-Tom
#2719857
[quote="haba"]
er staat toch ook:als je ZELF spullen inkoopt, dan gaat het meestal niet om 1000 kilo ::)
[/quote]Nou met de lijntjes wel hoor, en dat gaat ook gewoon naar prive personen.
Door Lil
#2719872
[quote="haba"]
er staat toch ook:als je ZELF spullen inkoopt, dan gaat het meestal niet om 1000 kilo ::)
[/quote]

Koop al jaren ZELF in. Namelijk via lijntjes hier op bp en betaal niet meer dan die producenten ;-)
Door haba
#2720044
[quote="Lil"]
Koop al jaren ZELF in. Namelijk via lijntjes hier op bp en betaal niet meer dan die producenten ;-)
[/quote]


tja, maar dan  is de gene die het inkoopt toch een grootinkoper  ;)

neem maar van mij aan als je elke week alles afneemt, dat de prijs dan een fractie is dan wat je nu betaald
Door HoochieHummie
#2720059
Ja dat denk ik toch ook, ik denk dat 1000 kg niets is voor een beetje slachterij en kvv producenten nemen denk ik toch echt wel tonnen af ipv kilo's.
Maar ik kan me inderdaad voorstellen, zeker als je een hond hebt met problemen,dat je het zelf wil doen ipv kantklaar.
Laatst gewijzigd door HoochieHummie op zo 21 jul 2013, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#2720062
[quote="HoochieHummie"]
Ja dat denk ik toch ook, ik denk dat 1000 kg niets is voor een beetje slachterij en kvv producenten nemen denk ik toch echt wel tonnen af ipv kilo's
[/quote]

Was het maar waar  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door