Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M@rina
#2553883
Welkom en wat een ontzettend leuke wuppies heb je teckels zijn sowieso leuk maar teckelpuppies zijn om verliefd op te worden.
qua hoeveelheden; ik heb in de barfrekenhulp de leeftijden en gewichten van je honden ingetypt en kom dan op het volgende uit:
Ik kwam voor je jongste spruit daar al uit op 8% van haar gewicht = 180 gram per dag, voor de oudste 4% en 228 gram per dag en voor Chocolat 5,5% = 192,5 gram per dag.

Dit zijn richtlijnen maar wel iets specifieker dan er vaak op de verpakkingen van de kvv staan. Zoals je zelf als zegt altijd naar je honden blijven kijken en voelen aan de flanken.

Ik voer nu al dik 6,5 jaar vers en geef 2x per week barfhappen zoals kippennekken of karkas, eendennekken en kwartelkarkas aangevuld met een eitje, groentenprutje of wat spiervlees. Orgaan voer ik zelden bij omdat dit al ruim voldoende in kvv's verwerkt zit. Je kan ook nog een vers vet visje voeren, biijv. sprotjes of sardientjes. die zijn qua maat ook goed te doen voor jouw kleine hondjes. Bij mij is de drang naar meer barfen niet gekomen, ik heb ook nog een drukke baan 4 dagen in de week, manlief werkt wel van huis uit, maar houdt zich niet bezig met het voer voor de honden (doet verder wel vanalles met ze hoor ;) )

De merken die je noemt voer ik zelf ook en ben er tevreden over. Ik voer ook nog 2 diersoorten van All animal daardoor kan ik nog meer afwisselend voeren. Hier krijgen ze zo'n 8 verschillende diersoorten door elkaar heen. iedere dag wel wat anders. doe ik dat niet dan laat mijn jongste reu zijn eten staan, de z**kerd >:(
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2553956
Hier ook 2 ruwharige teckels, maar dan houdt ook gelijk elke overeenkomst op of het moet zijn dat Joris, 7,5 jaar en 11 kg net als Crum 180-200 gram per dag eet.... :biggrin2: Onvoorstelbaar bijna, gezien het verschil in gewicht. Maar Joris heeft helaas aanleg en een compacte stevige bouw, waardoor hij makkelijk te dik oogt.

Joep, 8,5 jaar en 13,9 kg, eet 300 gram per dag en heeft geen grammetje vet.

Ik heb, toen Joris een pup was (was de enige die ik als pup gekregen heb) ongeveer 5-10% van het lichaamsgewicht gevoerd. Maar Joris was altijd een gematigde eter en at met 16 weken al 2x per dag omdat ie niet meer wilde. Het is eigenlijk wat Jantina schrijft: voeren op het oog. Alleen weeg ik wel altijd af, ik heb een slecht oog voor maat.

Het zijn trouwens wel poepies, die 3 van jou! :-*
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#2554164
Bedankt voor de complimenten over mijn takkies.
Ben ook zo verliefd op ze stuk voor stuk.

En wat een grote teckels heb je pauline. Leuk hoor.
Zou er ooit best een standaard bij willen. ;) maar de dwergjes zijn wel een lekker handzaam maatje. Al vermoed ik aan de poten van cookie te zien dat ze een hele flinke dwerg zal worden, en dat is niet erg. Vind het robuste toch iets leuker dan het fragiele van de caninchen. Al is onze choco een schatje hoor. Met haar slanke enkels en dikke kont is ze soms net zo'n cartoon ballerina.  ;D

Marina, bedankt voor de uitgebreide uitleg, super.
Ik zit dan aardig in de buurt al krijgt choco wat minder omdat die echt stevig is.
De fokker en ik mailde nog en zij vond dat ze nu met bijna 8 maanden niet echt veel puppyvet meer hoeft te hebben, dus iets afvallen kan geen kwaad, ze s echt een kleintje en ik denk dat 3 kilo voor haar maatje zwaar zat zal zijn.
Morgen wegen we ze weer even, even kijken hoe het gaat.
Ik wil er idd net als jij wel wat bij barfen maar werk vaak wel 80 uur in de week.
Gelukkig wel veel thuis en mijn man ook, dus de takkies krijgen aandacht zat.
Maar totaal barfen vind ik dan wat lastiger.
Maar wie weet........

Ik weeg ook het eten nog af hoor, voor nu wel prettig, zal vast wel meer op het oog gaan op den duur.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2554196
Even om te laten zien dat ze echt groot zijn een "allerhande" foto. We waren wandelen in Het Leesten en er waren diverse teckels (en ook andere rassen mee). Vergeet de pijl die naar de beagle wijst, die was ergens anders voor. Maar links naast de beagle zitten eerst Abbey (hondje van mijn vriendin, te klein gebleven standaard), daarnaast Joep en dan Joris.

Afbeelding

Naast Joris zitten 2 dwergjes en dan een kaninchen op rij, kun je goed het verschil zien.

En hier Joep en Sofie, koningsteckel (zo wordt Joep genoemd op het teckelforum) en dwergje Sofie.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 30 dec 2012, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#2554305
Dank je neally. Lief hondje heb je.

En pauline, wat een reus, geweldig. Mooi rijtje honden zo.
Mijn meiden willen niet eens met zijn drietjes naast elkaar blijven zitten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door