Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Netty
#20247
hallo allemaal

Ik heb een kruising Ierse wolfshond gehad, het beest is op een paar maanden na 15 jaar geworden!!!!
Het was net een lopend vuilnisvat, ze vond alles lekker wat eetbaar was.....
Dat kon varieeren, van een bak macaroni tot een heerlijk vers gedraaide katten drol :-[.
Wij hadden weinig geld, studenten met kind, dus werd er niet echt naar gekeken of het wel verantwoord was.
Ze kreeg haar diner, met blik voer, en alles wat er maar in ging.
Als ze te dik was ging ze op dieet, wat in hield, minder "lekkers"
Ze heeft er tot een jaar voor haar dood het er prima op gedaan.
Het jaar voor haar dood was ze dement, voor zo ver een hond dement kan zijn, maar sporen deed ze ook niet, incontinent, doof en slechtziend, maar ze was gek op haar bak voer ;), en ze stonk een uur in de wind....
Iedere maand werd ze door de dierenarts nagekeken, want zolang zij geen pijn had, mocht ze van mij lekker op haar eigen manier haar leven leiden.
Soms denk ik wel eens dat we een pietsie doorschieten met betrekking tot voer.
Ik denk dat ieder van ons het beste voor zijn of haar hond wil en dat geef je dan.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik uit mijn ervaring weet, dat mijn hond het heel goed deed, met alles door elkaar te geven, als ze het maar gewend zijn.
groetjes Netty
Door sylvia
#20255
Ach het is heel relatief,ik zou nu ook kunnen zeggen Ie4ren zijn hele natuurlijke honden ,wie weet hoe oud hij op goed voer had geworden.misschien even oud mischien ouder,zeker is dat hij niet had gestonken.
Mijn shiht shuh is ook 15 geworden die hebben wij wegens dementie in laten slapen,de da zei,, zonde hoor,lichamelijk had ze nog wel 10 jaar meegekund"
Sheba heeft wel haar eerste 4 1/2 jaar van haar leven op prednison geleefd,niet een kuurtje en nog eens een kuurtje,haar vorige eigenaren hebben haar 4 1/2 jaar dag in dag uit op de prednison gehad daar wordt je over het algemeen niet oud op.Voor een shih tshuh is 15 geen spectaculaire leeftijd voor die van mij met een kapot binnenste van de prednison was het een leeftijd die onwaarschijnlijk hoog was.Onze afghaan is ook ruim 15 geworden met spierwitte tanden,in volle gezondheid was het in 1 keer over.....wat hier bijzonder aan was...nou dat afghanen hooguit 10 worden.
Ik bedoel maar,ook al wordt je oud op iets ongezonds wil dat nog niet zeggen dat het ongezonde ineens bestempeld kan worden als zijnde gezond.Dat wordt het pas als het overgrote deel van een populatie hier gezonder oud op wordt.Die Ier was duidelijk een overlever een pure vertegenwoordiger van een soort die kan overleven op een grasspriet.....de hond.
Door Paul_Barte
#20259
Netty,
Mijn opa deed het heel goed een fles jenever per dag, pijp, sigaren, sigaretten en pruimtabak. Zoveel mogelijk vet en zout eten en is overleden op de leeftijd van 89 jaar zonder ooit 1 dag ziek te zijn geweest.

Dus als je ook 89 wilt worden.....................
Door Femke
#20281
Paul wat nou als ik geen jenever lust? ;D ;D ;D En maar te zwijgen over pruimtabak :-X :-X


Deze discussie is al tot in het oneindige gevoerd op andere fora, op dit forum zijn we eruit dat dat NIET de beste / gezondste oplossing is.
Door Nelly
#20397
[quote="Femke"]
Paul wat nou als ik geen jenever lust? ;D ;D ;D En maar te zwijgen over pruimtabak :-X :-X


Deze discussie is al tot in het oneindige gevoerd op andere fora, op dit forum zijn we eruit dat dat NIET de beste / gezondste oplossing is.
Denk dat Paul dat ook bedoelt, Femke :D

[/quote]
Door Balou
#20703
Toen ik de overstap maakte van Ekofood brokken van Biofood naar Energique(versvlees uit de vriezer) heb ik bij de fabrikant advies gevraagt waneer ik het beste het versvlees kon geven en dat was in de avond.Na ongeveer 10 dagen zat mijn hond volledig op het versvlees.En hij kreeg gelijk de mooiste ontlasting van de wereld.De pup is nu elf weken en kreeg haar met 7 wkn. en 2 dgn.Ook gelijk 1 brokken voeding vervangen door vers geweldig.Na en week was zij ook helemaal over op vers ik heb nooit gemengd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door