Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
Ik heb het boek van Billinghurst er ook maar even bij gesleept:

"Het beste krijgen de pups melk van de moeder tot ze minimaal 4 weken oud zijn. Tot vier weken kunnen pups heel moeilijk iets anders verteren als hun moedermelk. Als de pups vier tot vijf weken oud zijn, begin je ze vast voedsel te geven".

En hij geeft dus al gewoon barf.

Bij mijn weten voert Syl tot vier weken ook niks bij en gaan ze bij vier weken op het versvlees.

Tja... wat is wijsheid?
Door Ine
Dank je wel voor die sites!!!! :-*
Lisa heeft melk zat en de puppen blijven aankomen, dus ik vind het geen bezwaar, maar wel erg zwaar voor Lisa!! :-\
Door sylvia
Ik heb inderdaad nooit iets bijgevoerd tot 4 weken en dat zwaar voor de teef zit in je hoofd, het is heel natuurlijk hoor je jongen zogen, ze krijgt goed te eten dus ze komt niets tekort.
Door danielle1980
[quote="ine"]
Dank je wel voor die sites!!!! :-*
Lisa heeft melk zat en de puppen blijven aankomen, dus ik vind het geen bezwaar, maar wel erg zwaar voor Lisa!! :-\

[/quote]

wij zijn op 3 a 4 weken op vlees gegaan, een klein beetje maar.
cb natuur, mij werd dat aangeraden, ik wilde ook light doen, maar dat werd dus niet geadviseerd.
bij ons hebben de pups wel aldoor veel gedronken bij essie, en daardoor minder vlees gekregen dan ze mochten met hun gewicht.
en ze zijn tot ong 3,5 maand nog bij essie blijven drinken, toen vond ze t niet meer goed.
Door tessa
Ik begin ook pas met ruim vier weken kvv bij te voeren,daarvoor geven mijn pups aan geen behoefte te hebben aan vast voer, ik begin met rodi omdat daar geen stukjes in zitten, na een paar dagen gewoon carnibest, met grove stukken en al, gaat bij mij altijd goed, nog nooit een pup met diaree gehad, succes ermee!!
Door nuttah
Wij zijn met de puppen ook met 4 weken begonnen met cb natuur. Corine van cb had het wat fijner gemalen voor de puppen. Ik vond de ontlasting van sommigen wat onregelmatig in het begin maar wat later ging het goed.
Hierna heerste er een virus wat diaree veroorzaakte maar ook dat kwam weer goed bij allemaal ;D

Ingrid
Laatst gewijzigd door nuttah op do 24 mar 2005, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Hier zijn ze echt weken aan de dunne geweest,een aantal maaltijden beginnen met light lijkt mij de volgende keer echt geen overbodige luxe mocht ik nog een pup erbij nemen.
Ondanks het koken,overgieten met gekookt water van de natuurvoeding bleven ze dun,goed het spoot er gelukkig niet meer uit...zoals de eerste week.
Door Ine
[quote="tieneke"]
Hier zijn ze echt weken aan de dunne geweest,een aantal maaltijden beginnen met light lijkt mij de volgende keer echt geen overbodige luxe mocht ik nog een pup erbij nemen.
Ondanks het koken,overgieten met gekookt water van de natuurvoeding bleven ze dun,goed het spoot er gelukkig niet meer uit...zoals de eerste week.
[/quote]

Maar jouw honden hadden bij (Ria?) de fokster ander voer gehad toch?
Vrijdag zijn ze 4 weken, morgen laat ik ze allemaal een likje proeven om ze vrijdag als Margreet er is, ze wat meer te geven!! De overgang van moedermelk naar CB zal heel rustig verlopen. Maar ze zijn er nu wel aan toe en Lisa ook, want die krengen hangen bijtend in haar tepels!! :o En die tandjes zijn al aardig goed door hoor! :-X
Laatst gewijzigd door Ine op wo 30 mar 2005, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
[quote="ine"]
Maar jouw honden hadden bij (Ria?) de fokster ander voer gehad toch?
Vrijdag zijn ze 4 weken, morgen laat ik ze allemaal een likje proeven om ze vrijdag als Margreet er is, ze wat meer te geven!! De overgang van moedermelk naar CB zal heel rustig verlopen. Maar ze zijn er nu wel aan toe en Lisa ook, want die krengen hangen bijtend in haar tepels!! :o En die tandjes zijn al aardig goed door hoor! :-X
[/quote]

je kan ze vandaag best al wel een maaltijd cb voorzetten hoor Ine, ze hoeven niet op de minuut af 4 weken te zijn.
Door Ine
[quote="sylvia"]
je kan ze vandaag best al wel een maaltijd cb voorzetten hoor Ine, ze hoeven niet op de minuut af 4 weken te zijn.

[/quote]

Nee, dat snap ik hoor!! ::)
Heb het "aankomen" de doorslag laten geven, wanneer ik bij moest voeren!
Ze komen nu wat minder aan, dus vandaar.
Vandaag even van de vingers aflikken en morgen krijgen ze dan het eerste echte maaltje. (Margreet komt dan kijken).
Door tieneke
[quote="ine"]
Maar ze zijn er nu wel aan toe en Lisa ook, want die krengen hangen bijtend in haar tepels!! :o En die tandjes zijn al aardig goed door hoor! :-X
[/quote]
:o :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door