Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door BAC
#2721649
[quote="Angelique"]
Bedoel je geen strotten? Nekken zijn natuurlijk niet alleen kraakbeen. (wat niet wegneemt dat je ook die niet als enig vleesbot moet geven)
[/quote]

Ik heb dit ooit eens ergens gelezen hier op BP, zit mij dus rot te zoeken wáár.....maar ik heb dit dan denk ik verkeerd geïnterpreteerd zou goed kunnen hoor! Ik dacht dat nekken kraakbeen was, en dus te eenzijdig was ivm een gebrek aan calcium, maar dat is dus niet zo?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2721652
[quote="Berna"]


Als ik heel eerlijk ben vind ik 'we hebben hier onder kvv voerders geen toename' een slecht argument. .
[/quote]

Zo'n slecht argument is dat niet hoor. We hebben in de loop der jaren al heel wat keren meegemaakt dat wanneer er veranderingen of wat dan ook bij een merk kvv was geweest dat je dat hier al snel merkte aan topics of postings als......mijn hond is ineens aan de dunne van merk x, of lust het niet meer, of krijgt er ineens jeuk van of watvoor klacht dan ook en als daar dan veel reacties op komen, of niet, dan kun je daar wel uit concluderen dat er op dat moment wel of niet iets met merk x of y was.

En als het dan op een ander adres blijkbaar ineens ernstige klachten regent wat betreft versgevoerde honden, dan is het best opmerkelijk dat we hier geen significante toename zien van mensen die klagen dat hun hond er slechter van geworden is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2721653
[quote="Senta"]
Ik heb dit ooit eens ergens gelezen hier op BP, zit mij dus rot te zoeken wáár.....maar ik heb dit dan denk ik verkeerd geïnterpreteerd zou goed kunnen hoor! Ik dacht dat nekken kraakbeen was, en dus te eenzijdig was ivm een gebrek aan calcium, maar dat is dus niet zo?
[/quote]

Neuh, ik denk dat je strotten bedoelt. Er zijn kvv's waar dat de calciumbron is en dan kom je echt tekort, zo ook als je het als enig vleesbot zou geven. Een nek is geen kraakbeen, zet je mes er maar in eens. Er zal wel minder calcium in de nekken zitten dan in b.v. de poten, want die zijn harder dus bevatten meer calcium. En de meest gevoerde nekken zijn natuurlijk plofkipnekken en dat zijn nog erg jongen dieren. Een nek is verder een prima vleesbot, maar dan wel als passend onderdeel van een menu en zeker niet als hoofdbestanddeel want dan kom je ook in het schildkliergedeelte terecht, dat je daar teveel van binnen krijgt en er klachten van krijgt.
Door BAC
#2721663
Ok dat is dan duidelijk Angelique, bedankt voor de uitleg van dit misverstand, zo zie je maar weer waar zo'n topic goed voor is :)
Gebruikersavatar
Door Berna
#2721669
[quote="Lizzy"]
Een BARF menu pas je overigens aan aan je hond. Dus die laatste zie ik niet.
[/quote]
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde... wanneer je hond op barf staat dan pas je dat aan aan je hond. De ene heeft iets meer bot, de andere wat minder. Zo ook met orgaan en spiervlees... de pas je aan op de hond.

Voer je kvv dan moet je iets zoeken wat past en geen klachten veroorzaakt. Voor problemen als groeipijnen bijvoorbeeld of graanvrij.. maar goed, ik ben benieuwd, net als alle andere wat voor schokkende problemen er nog meer zijn.
Door malinois.
#2721703
[quote="Martine-Tom"]
@Malinois, zomaar nieuwsgierig, waarom voorheen tot 6 maanden vlees en daarna brok?
[/quote]

Omdat ik dacht dat ze niet alles binnen zouden krijgen wat nodig was. Daarnaast was het of diverse fora zo'n gedram en 'in je strot duwen van vers' dat ik mn hakken compleet in het zand zette en weer ging voeren wat altijd vertrouwd was geweest. Bij de fokker kregen de honden altijd al AHV dus dat had ik ook in huis en gaf ik tot een maand of 6 daarna weer naar brok. Tot ik dus met diverse werkhonden fokkers heb gepraat uiteindelijk die hun honden volledig lieten opgroeien op kvv en daar uitstekende resultaten van en mee hadden.
(overigens ook de goedkopere varianten zoals smuldier en AHV en een aantal Duck maar dat beviel hier slecht, moest er enorm veel van voeren en het leek op karton).
Door malinois.
#2721706
[quote="Lizzy"]
En welk voordeel levert je dat op dan?
[/quote]

het gezeur... Ik kan me het erg goed voorstellen, ik had dat in het hele begin ook, dus voor ik alle honden volledig op kvv zette... er werd zoveel gepushed uit de vershoek en het leek wel of je je hond mishandelde als je brok voerde of een goedkoop merk... Nu zal het me allemaal prima zijn en zie ik zelf wel aan de honden of ze het er goed of minder goed op doen. Ik lees alles wel, en ik luister ook maar gebruik wat ik nodig denk te hebben...
Door Lizzy
#2721717
[quote="malinois."]
het gezeur... Ik kan me het erg goed voorstellen, ik had dat in het hele begin ook, dus voor ik alle honden volledig op kvv zette... er werd zoveel gepushed uit de vershoek en het leek wel of je je hond mishandelde als je brok voerde of een goedkoop merk... Nu zal het me allemaal prima zijn en zie ik zelf wel aan de honden of ze het er goed of minder goed op doen. Ik lees alles wel, en ik luister ook maar gebruik wat ik nodig denk te hebben...
[/quote]

Beetje raar argument op een forum als BARFplaats ::)
Door M.P
#2721744
[quote="haba"]
wat een discussie... maar , geloof me, in een dure en een goedkope kvv worden de klieren gewoon meegedraaid.spiervlees zoals de mensen het hier weleens kopen, zit 100% zeker in geen enkele kvv!!
en ik blijf erbij dat in de goedkope of duurdere kvv,s dezelfde ingrediënten gaan, als er meer long of vet in gaat is de 1 misschien wat lichter als de ander.
waar ik werk haalt momenteel een grote kvv fabrikant zon 30.000 kilo per week op
[/quote]

sorry maar dat is niet waar , er zijn nog goeie merken!
Door malinois.
#2721814
[quote="Lizzy"]
Beetje raar argument op een forum als BARFplaats ::)
[/quote]

Vind je? Je moet mensen informeren maar niet je mening opdringen toch? Kijk bij mij werkte t uiteindelijk ook maar door mensen dievt rustg uitlegden met respect voor de ideeen van de ander...
Dat werkt uiteindelijk altijd t beste hoor... ;-) ik heb t overigens regen niets of niemand in t bijzonder maar ik kan me t wel voorstellen als je iets wil proberen maar nog wat onzeker bent erover.
Door Martine-Tom
#2721816
Tja...als je op iets gerichts als barfplaats komt lijkt het me logisch dat er alleen over vers gepraat word en afgeraden word om brok te voeren. Wij zijn overtuigd dat brokken niks goeds doen dus dat word hier niet geadviseerd, lijkt me logisch.
Ik heb het nooit als opdringerig ervaren, hoe er hier geadviseerd word, maar ik was zelf dan ook al totaal klaar met brok.

Andere fora kom ik niet dus geen mening over, maar als je op barfplaats komt...tja dan word je vers aangeraden en mss wel aangepraat...lijkt me volkomen logisch.
Op een borstvoedingsforum zal je ook geen advies krijgen over welke Nutricia prut je moet gaan voeren  :P
Door BAC
#2721842
[quote="malinois."]
het gezeur... Ik kan me het erg goed voorstellen, ik had dat in het hele begin ook, dus voor ik alle honden volledig op kvv zette... er werd zoveel gepushed uit de vershoek en het leek wel of je je hond mishandelde als je brok voerde of een goedkoop merk... Nu zal het me allemaal prima zijn en zie ik zelf wel aan de honden of ze het er goed of minder goed op doen. Ik lees alles wel, en ik luister ook maar gebruik wat ik nodig denk te hebben...
[/quote]

Wat een motivatie zeg om vers te gaan voeren...maar t verbaasd me niets, op hondenforum.nl reageer je niet anders. ;) Hoop alleen voor je dat je hier wel een beetje open kunt staan voor tipsen adviezen van mensen die al heel wat jaartjes meedraaien hier.
Door malinois.
#2721848
[quote="Senta"]
Wat een motivatie zeg om vers te gaan voeren...maar t verbaasd me niets, op hondenforum.nl reageer je niet anders. ;) Hoop alleen voor je dat je hier wel een beetje open kunt staan voor tipsen adviezen van mensen die al heel wat jaartjes meedraaien hier.
[/quote]

Mijn motivatie is prima hoor om vers te voeren... anders deed ik het simpelweg niet. Mijn honden doen het er uitstekend op, vele malen beter dan op brok of combi brok/kvv zoals ik al geschreven heb dus daar ben ik toch eerlijk over lijkt me?
Ik ben zoals ik ben, dus het is maar goed ook dat ik op andere fora hetzelfde reageer als hier lijkt me toch? Ik ga me niet anders voordoen dan ik ben. Ik sta ALTIJD open voor adviezen dat schreef ik ook al eerder trouwens ;-) overigens ook op andere fora hoor.
Door malinois.
#2721850
[quote="Martine-Tom"]
Tja...als je op iets gerichts als barfplaats komt lijkt het me logisch dat er alleen over vers gepraat word en afgeraden word om brok te voeren. Wij zijn overtuigd dat brokken niks goeds doen dus dat word hier niet geadviseerd, lijkt me logisch.
Ik heb het nooit als opdringerig ervaren, hoe er hier geadviseerd word, maar ik was zelf dan ook al totaal klaar met brok.

Andere fora kom ik niet dus geen mening over, maar als je op barfplaats komt...tja dan word je vers aangeraden en mss wel aangepraat...lijkt me volkomen logisch.
Op een borstvoedingsforum zal je ook geen advies krijgen over welke Nutricia prut je moet gaan voeren  :P
[/quote]

Maar adviseren kun je op heel veel manieren doen... alleen al in dit topic kom je diverse manieren tegen ;-)
Door Martine-Tom
#2721855
[quote="malinois."]
Maar adviseren kun je op heel veel manieren doen... alleen al in dit topic kom je diverse manieren tegen ;-)

tja zoals jij jezelf blijft zo doen "wij" dat ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door