[quote="Astrid 1"]
Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest, maar wil hier wel graag op reageren.
Wij zeijn zelf verkoopunt en wij halen het bij Naturis zelf op en het vlees wordt gemalen als het ligt bevroren is, zodat de temperatuur van het vlees in het verwerkingsproces onder de 0 graden blijft, daarna wordt het via een speciaal invriessysteem in een snelle tijd bevroren naar -20 graden.
Een verkooppunt moet natuurlijk wel zirgen dat ze het gekoeld kunnen vervoeren naar de klant, want het hoort gewoon diepgevroren afgeleverd te worden.
Wij hebben een vriezer in de bus staan die wel niet aan staat, maar als die vol ligt, isolatie plaat er extra in en deksel dicht, dan pak je het vlees na 3 uur nog echt niet met je blote ganden vast zo hard is het nog bevroren.
Dat de darm er strakker om zit als eerst is waar.
Naturis gebruikt sinds een tijdje een ander soort darm, die ook moi strak blijft als je het vlees laat ontdooien, maar bij mij spuit het er niet uit als ik het open maak hoor.
het vlees is ook veel steviger geworden als in het begin en een wat groffere maling.
[/quote]
Dat is het probleem ook niet, ik haal het zelf namelijk op.
Maar het gaat om, degene die het aanlevert bij Vuren,, tenminste zo heb ik het begrepen!
En of dat nu Naturis zelf is, of een ander verdeelpunt dt weet ik niet!