Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door roksefloks
[quote="mmj"]
ik hen op 22-03  ook proefpakket aangevraagd hoe lang moet je er op wachten tot je ze ontvangt ::)
[/quote]

Ik heb ook een proefpakket aangevraagd en gekregen......over de post..... ???
Het waren dus brokken. ::) :P
Door Danny
Nou Gina heeft de rund/kip compleet gegeten maar niet met zoveel smaak als ze haar andere eten opeet...
zitten kleine harde stukjes in...en er is volgens mij 1 soort vlees/orgaan wat erin zit wat ze niet zo lekker vind...
Door Bullmastiff gek
Op zich, is de Naturis volgens mij prima bevallen voor de honden!
Het enigste wat ik minder vond, was dat op het moment dat je zo'n worst opensnijt om het plastic eraf te krijgen,,, het vlees er als het ware uitgedrukt word,, er staat dus druk op!! vind ik niet zo fijn.
Volgens mij betekend dit dat het ook niet goed bevroren is geweest.

Maar mijn tussenpersoon gaat het verlopig niet afnemen omdat Naturis het niet gekoeld aan kan leveren.
En daar kan ik inkomen... vandaar ook waarschijnlijk dat het er uitspat als het ware.
Dus we wachten maar af.
Door Danny
Ja die druk viel mij ook op!
Nou ik heb nog een andere smaak liggen die krijgt Gina in de vakantie...ben benieuwd of ze die lekkerder vind.
Door Astrid 1
[quote="Bullmastiff gek"]
Op zich, is de Naturis volgens mij prima bevallen voor de honden!
Het enigste wat ik minder vond, was dat op het moment dat je zo'n worst opensnijt om het plastic eraf te krijgen,,, het vlees er als het ware uitgedrukt word,, er staat dus druk op!! vind ik niet zo fijn.
Volgens mij betekend dit dat het ook niet goed bevroren is geweest.

Maar mijn tussenpersoon gaat het verlopig niet afnemen omdat Naturis het niet gekoeld aan kan leveren.
En daar kan ik inkomen... vandaar ook waarschijnlijk dat het er uitspat als het ware.
Dus we wachten maar af.

[/quote]

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest, maar wil hier wel graag op reageren.

Wij zeijn zelf verkoopunt en wij halen het bij Naturis zelf op en het vlees wordt gemalen als het ligt bevroren is, zodat de temperatuur van het vlees in het verwerkingsproces onder de 0 graden blijft, daarna wordt het via een speciaal invriessysteem in een snelle tijd bevroren naar -20 graden.

Een verkooppunt moet natuurlijk wel zirgen dat ze het gekoeld kunnen vervoeren naar de klant, want het hoort gewoon diepgevroren afgeleverd te worden.

Wij hebben een vriezer in de bus staan die wel niet aan staat, maar als die vol ligt, isolatie plaat er extra in en deksel dicht, dan pak je het vlees na 3 uur nog echt niet met je blote ganden vast zo hard is het nog bevroren.

Dat de darm er strakker om zit als eerst is waar.

Naturis gebruikt sinds een tijdje een ander soort darm, die ook moi strak blijft als je het vlees laat ontdooien, maar bij mij spuit het er niet uit als ik het open maak hoor.
het vlees is ook veel steviger geworden als in het begin en een wat groffere maling.

O ik las ergens nog en vraag waar ik antwoord op wil geven.

Er wordt een natuurlijke calsuim bron gebruik.
het botpercentage is ingeveer 20 a 25% en de verhouding spiervlees/organen is gemiddeld 60/40%

Zijn er nog vragen dan hoor ik het wel.
Door Cindy de Wolf
[quote="Astrid 1"]

Wij hebben een vriezer in de bus staan die wel niet aan staat, maar als die vol ligt, isolatie plaat er extra in en deksel dicht, dan pak je het vlees na 3 uur nog echt niet met je blote ganden vast zo hard is het nog bevroren.

O ik las ergens nog en vraag waar ik antwoord op wil geven.

Er wordt een natuurlijke calsuim bron gebruik.
het botpercentage is ingeveer 20 a 25% en de verhouding spiervlees/organen is gemiddeld 60/40%

Zijn er nog vragen dan hoor ik het wel.
[/quote]

Dit klopt als een bus. Ik heb vandaag van dit verkooppunt >100kg geleverd gekregen en Kaatsheuvel - Den Haag is niet naast de deur daarnaast stond ik voor midden op de dag gepland en alles was keurig netjes diepbevroren.

Fijn eindelijk een beetje openheid qua percentages!
Door Bullmastiff gek
[quote="Astrid 1"]
Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest, maar wil hier wel graag op reageren.

Wij zeijn zelf verkoopunt en wij halen het bij Naturis zelf op en het vlees wordt gemalen als het ligt bevroren is, zodat de temperatuur van het vlees in het verwerkingsproces onder de 0 graden blijft, daarna wordt het via een speciaal invriessysteem in een snelle tijd bevroren naar -20 graden.

Een verkooppunt moet natuurlijk wel zirgen dat ze het gekoeld kunnen vervoeren naar de klant, want het hoort gewoon diepgevroren afgeleverd te worden.

Dat de darm er strakker om zit als eerst is waar.

Naturis gebruikt sinds een tijdje een ander soort darm, die ook moi strak blijft als je het vlees laat ontdooien, maar bij mij spuit het er niet uit als ik het open maak hoor.
het vlees is ook veel steviger geworden als in het begin en een wat groffere maling.

[/quote]

Dat is het probleem ook niet, ik haal het zelf namelijk op.
Maar het gaat om, degene die het aanlevert bij Vuren,, tenminste zo heb ik het begrepen!
En of dat nu Naturis zelf is, of een ander verdeelpunt dt weet ik niet! :)
Door Elizaw
Nog meer mensen met nieuws over dit merk? Zijn er inmiddels meer honden die dit merk eten?

Ik heb dinsdag een proefpakket aangevraagd, kreeg meteen een mail waarin gevraagd werd naar de hondenrassen/gewichten en de gezondheid van de honden.
Vanmorgen kreeg ik keurig 3 rollen verschillende smaken afgeleverd ;D Dat is binnen anderhalve dag...zeer positief dus.
Door MaaikeNoa
Mijn hond krijgt Naturis sinds een 1,5 maand. Ik moet zeggen dat ze het er erg goed op doet.
Ze krijgt op dit moment: kip, lam en eend. En dan alleen de compleet versies. Ze vind alles lekker en likt de bak na het eten helemaal schoon. Tijdens het klaarmaken (lees wegen van het voer) hoor ik een heel orkest binnen en wordt er een heuse maraton gelopen  ;D. Ze vind het geweldig.
Het contact met Naturis in Belgie ging erg stroef. Maar nadat ik in contact werd gebracht met het verkooppunt hier in de buurt ging het contact verder hartstikke goed. Ik heb ook eerder een bericht gepost waarin ik het resultaat vertel van de overgang van brokken naar vers vlees (Naturis).
Door Cindy de Wolf
Ik geef  nu grofweg 6 weken aan een aantal van mijn honden Naturis. Helaas lust degene waar ik het met name voor kocht Naturis niet. Die eet liever haar smuldier glutenvrij. Helaas maar waar. Ik heb zo'n beetje alle smaken liggen nu. Ze hebben wel geluisterd want het is nu lang zo vochtig niet meer als in het begin. Vind het er nu gewoon goed uitzien. Wat mij wel opvalt; er is catergorie honden wat het echt vies vind en er is een catergorie honden die het helemaal geweldig vind. Ik heb beide in huis ;) Ik blijf het vooralsnog wel doorgeven maar bij de volgende grote bestelling zal ik niet zo snel de duurdere varianten meer bestellen.
Het contact met zowel naturis belgie als met het verkooppunt verloopt vlekkeloos.
Door FosseMargelle
Ook wij en onze 6 Tervuerense Herders hebben goede ervaringen met Naturis. We hebben voorheen altijd Carnibest gevoerd. Toen daarvan de prijzen weer hoger werden zijn we op zoek gegaan naar wat anders. Via proefpakket van verkooppunt uit de buurt aan Naturis gekomen. Na het lezen van een aantal toch wel negatieve berichten even getwijffeld. Ik had ondanks dat toch besloten het een wat langere tijd te proberen. Wilde het toch zelf ervaren. Heb het nu ruim 3 maanden geprobeerd en het bevalt prima. Alle honden vinden het lekker, zijn aktief, gezond en hebben er goede ontlasting op. Ik gebruik alleen de compleet versies en van een enkele de extra (met lever en zalm). Ik bestel altijd 5 verschillende smaken zodat ik elke dag een andere variatie kan geven. Het gebrek aan pens vang ik op door een dag in de week pens te geven.
Er zullen altijd wel negatieve berichten blijven bestaan, maar ik vond dat ik mijn positieve ervaring ook even moest geven.

Caroline
Door MaaikeNoa
Ik was ook vergeten te zeggen dat mijn hond er nog nooit zo mooi heeft uit gezien. Ze is ook veel beter gespierd. Mensen die haar een tijdje niet gezien hebben vinden haar er goed uit zien. Wat ik ook wel fijn vind, is dat ze maar 1 keer per dag poept. Verder heb ik twee weken geleden bloed af laten nemen (ze was wat sloom), maar het bloed zag er goed uit. Ze komt dus niets te kort. Ik heb haar een keer extra ontwormd en nu is ze weer lekker fit.
Door djipys haus
Mijn pup die geen kvv at, heb ik weer aan het eten gekregen. En dat is op Naturis. Sinds afgelopen maandag krijgt ze nu enkel naturis en ze eet het elke keer op. En dat kon ik met de andere merken niet zeggen. Dan waren het 2 muizenhapjes als ze dat al at.
Vanaf morgen krijgen ook de 2 grote honden het. Een van de 2 grote honden poepte witte harde ontlasting en deed het dus niet goed op het andere merk. Vanuit het verkooppunt kaatsheuvel en in overleg met Naturis zelf is besloten om mijn oude merk mee te nemen en daar dan Naturis voor te krijgen. Super service dus. Tot nu toe enkel lof.
Door savijother
Hoi,
Ik ben nieuw hier bij barfplaats.
Ik wilde even reageren op het Naturis voer.
Wij hebben twee bordeauxdoggen,een reu van ruim 21/2j aar en een teef van ruim 11/2 jaar.
Nu kreeg onze reu last van een huidiritatie(jeuk,bultjes,kale plekken).
Op aanraden van onze fokker in Belgie(Ruud)ook medeontwikkelar van Naturis zijn we begonnen met Naturis vers vlees.Eerst met paardemelk erin om het huidprobleem op te lossen.
Na een paar dagen zag je hem opknappen,hij begon weer te glimmen en geen jeuk en bultjes meer.
Ongeveer een maand na het eerste gebruik was hij helemaal schoon.
Toen zijn we overgestapt naar brokken van naturis s'morgens(adult xl) en s'avonds vers vlees van Naturis.
Onze beide honden doen het er erg goed op en zijn erg speels en actief.
Na al die nagatieve reacties wilde ik dit toch even kwijt.
Groetjes van Jo
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door