[quote="Gino"]
Ik ben met Paul eens een keer bij AHV in de fabriek geweest op uitnodiging . Althans, verder dan de kantine mochten we toen ineens niet meer komen...

. Adema heeft niets prijsgegeven van hoe hij zijn versvleesvoeding ongeveer maakte. Wanneer iemand niet gewoon zegt hoe zijn voedingen in elkaar zitten, dan heeft hij mijns inziens iets te verbergen. Gemalen bot heeft hij er ooit 100 jaar geleden een tijdje ingedaan, maar da's al heel lang niet meer. Omdat hij ook nog nooit van het woord "eiwitfractie" gehoord had, staat vanaf dat moment het kvv merk AHV als uiterst onbetrouwbaar te boek. Ik kan het helaas niet bewijzen, maar het zou me niet verbazen als de hoofdmoot van deze voeding uit organen bestaat.
[/quote]
Harold,
dat J. Adema nog nooit van het begrip eiwitfractie gehoord heeft, tenminste in de zin zoals het hier wel eens berekend werd of word, in heel normaal, en pleit alleen maar voor z'n kennis zou ik denken.
Dat is namelijk een totaal verkeerde benaming voor die berekening.
het is zelfs zo dat in de officiele terminologie van de hedendaagse VOEDINGSLEER de term EIWITFRACTIE helemaal niet bestaat , maar dat die gewoon word aangegeven met EIWITGEHALTE.
De term EIWITFRACTIE word gebruikt in de VOEDINGSCHEMIE en slaat op de partikeltjes van het eiwit zoals d'er oa. zijn albuminen en globuline en onder ander de gluten in graan, DAT ZIJN EIWITFRACTIES.
Wat er berekend word, en abusievelijk aangeduid word met het begrip eiwitfractie op oa. de webside van een brokkenfabrikant is eigenlijk : DE CALORISCHE WAARDE VAN HET EIWITGEHALTE , en niet simpelweg de eiwitfractie, en dat is wel een wezenlijk verschil denk ik.
Als je mijn stelling voorlegd aan een bekwaam voedingsingenieur , of graduaat in de voeding en dieetleer of gelijk wie die voedingsleer gestudeerd heeft die zal je dat alleen maar kunnen bevestigen.
Ook Drs. Robert Van der Molen geeft in zijn boek elementaire kynologie exact dezelfde benadering zoals ik die hierboven aangeef.
Die brokkenfabrikant die op zijn web letterlijk schrijft: "iedereen zal hier wel begrijpen dat het gaat om het berekenen van de eiwitfractie en niet het iewitgehalte" die heeft het volledig mis, bewijst daarmee zelf dat ie er niks van begrijpt en steunt zijn stelling gewoon op het boek van Nic Dhondt, die in zijn boek een "slip of the pen" heeft gemaakt.
Misschien komt dit, voor velen die de term eiwitfractie klakkeloos hebben overgenomen op hun website heel raar over , maar mijn stelling is juist en Adema heeft gelijk als ie beweerd in de voedingsleer nog nooit gehoord te hebben van de term EIWITFRACTIE, want ie word gewoon verkeerd gehanteerd.
Harold, je weet wel,ik heb het je al eens verteld, weer eens een van de vele fabeltjes die nogal eens de ronde doen, wel, het begrip eiwitfractie is er hier zo een van