Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
Marianca schreef: zo 15 nov 2020, 15:38 Hij reageert goed op de zoete aardappel
Groente durf ik niet omdat Duke snel last heeft van diarree en ik hier las dat zoete aardappel dan beter is
Dikke kans dat pompoen ook goed gaat.
Hij krijgt nu 1300 gram per dag verdeeld over 2 maaltijden en dan per maaltijd 50 gram zoete aardappel erbij

Ik wil hem op 60 kilo hebben
Hij weegt nu ongeveer 55 kilo
Je voert dan 2,5% van zijn ideale gewicht (die 60 kg). Dat is niet super veel. Je mag best 3% gaan voeren, dat is 1800 gram.
Hij valt heel erg af als hij weer een diarree aanval krijgt wat dan ongeveer 3 dagen duurt
Met Hert Premium van Barf blijft het onder controle maar ik kan natuurlijk niet eeuwig doorgaan met hert ivm te weinig voedingsstoffen die hij binnen krijgt

Zou ik het vlees ophogen of wordt het dan teveel?
Ik dacht dat je naast hert ook al andere diersoorten voerde van Barf Menu Premium? Ik denk dat je best kalkoen en paard toe kan gaan voegen.

Ja, je mag dus meer vlees gaan geven. Zie boven, 1800 gram lijkt me prima om eens mee te beginnen.
Door Marianca
Lizzy schreef: zo 15 nov 2020, 16:56 Dikke kans dat pompoen ook goed gaat.

Je voert dan 2,5% van zijn ideale gewicht (die 60 kg). Dat is niet super veel. Je mag best 3% gaan voeren, dat is 1800 gram.

Ik dacht dat je naast hert ook al andere diersoorten voerde van Barf Menu Premium? Ik denk dat je best kalkoen en paard toe kan gaan voegen.

Klopt Lizzy
Paard had ik erbij en toen eend
De eend kreeg hij diarree van
Toen dacht ik Buddy’s kalkoen en ook dat ging niet beter
Toen terug op Hert Premium en binnen 1 dag ontlasting weer goed
Ik huiver gewoon om paard en kalkoen er weer hij te doen
Het is zo’n zorgenkindje
Blijf nog ff op Hert Premium en ga dan langzaam opbouwen met paard en kalkoen of haas

Ja, je mag dus meer vlees gaan geven. Zie boven, 1800 gram lijkt me prima om eens mee te beginnen.
Sow 1800 gram
Hij zal me dankbaar zijn 😂😂😂 of beter gezegd jou 😀

En de zoete aardappel?
Door src_esther
Ik dacht net als Lizzy ook aan in elk geval pompoen bij de zoete aardappelpuree. Ook wortel/peen gaat vast goed. Gewoon rustig aan proberen, kwaad kan het zeker niet.

Aangezien je hond moet aansterken lijkt me 1800 gram ook geen slecht idee. En vergeet niet dat hert waarschijnlijk vrij mager vlees is en je daar dus ook meer van moet voeren.
Ik heb er een van net aan 20 kilo waar al 600 gram kvv van Bandit (van een vette Darf is 475 zat maar dunne ontlasting dus dat komt er hier niet meer in) in moet plus ruim groentemix waarin roomboter (= geen dunne ontlasting) zit verwerkt. Daarnaast kan ik nog heel veel snacks en beloningssnoepjes geven zonder dat meneer te dik wordt.
Door Marianca
src_esther schreef: zo 15 nov 2020, 18:46 Ik dacht net als Lizzy ook aan in elk geval pompoen bij de zoete aardappelpuree. Ook wortel/peen gaat vast goed. Gewoon rustig aan proberen, kwaad kan het zeker niet.

Aangezien je hond moet aansterken lijkt me 1800 gram ook geen slecht idee. En vergeet niet dat hert waarschijnlijk vrij mager vlees is en je daar dus ook meer van moet voeren.
Ik heb er een van net aan 20 kilo waar al 600 gram kvv van Bandit (van een vette Darf is 475 zat maar dunne ontlasting dus dat komt er hier niet meer in) in moet plus ruim groentemix waarin roomboter (= geen dunne ontlasting) zit verwerkt. Daarnaast kan ik nog heel veel snacks en beloningssnoepjes geven zonder dat meneer te dik wordt.
Na de wandeling het eten klaar gaan maken
Viel me op dat hij niet als anders stond te trappelen naast mij voor zijn eten

Eten ging er moeizaam in maar wel opgegeten
Na plm 30 minuten alles uitgespuugd 😟
Ik hoorde na het eten zijn darmen/buik ook erg tekeer gaan
Arme jongen 😟

Zou dat door de zoete aardappel zijn gekomen???
Hij ligt nu te slapen

Morgen maar proberen met 1800 gram vlees verdeeld over 2 maaltijden

In Juli heeft de dierenarts hem op Royal Canin gezet met gehydroliseerde eiwitten
Hij blijft erbij dat bij Duke de darmen het eiwit niet opnemen en daardoor steeds een terug val heeft
Ik begrijp dan wel niet waarom het op vlees wel goed gaat?
Zijn toch puur eiwitten?

Van de brokken had hij de 3de dag spuitwater en dan echt de kleur van water
Ben er dus mee gestopt
Door Marianca
In September hebben we nog een uitgebreid ontlastingsinderzoek laten doen
Hij heeft toen een kuur gehad voor de Campylobacter bacterie

Bloed uitslagen waren goed
Geen TLI of dergelijke
Alleen B12 en foliumtekort
Is hij voor gespoten

Ik weet echt niet meer wat te doen 😢
Wat triggert hem toch steeds?
Bijlagen
F49563C5-63B5-435F-82EA-2FDB1A71166C.jpeg
F49563C5-63B5-435F-82EA-2FDB1A71166C.jpeg (2.38 MiB) 1619 keer bekeken
Door src_esther
Misschien was het niet het juiste moment om eten te geven? Had hij misschien stiekum iets onderweg gesnaaid?
Ik heb geleerd geen eten voor te schotelen als hij (subtiel) laat merken er niet echt behoefte aan te hebben.
Opdelen in 2 maaltijden kan geen kwaad. Ik doe hier 's ochtends een kleine (max. 1/3 deel van dagportie) maaltijd en laat in de middag of begin avond krijgt hij de rest.
Door Lizzy
Hij heeft het voer er een keer uitgegooid... Dat is niet hetzelfde als diarree. En ja, dat kan de pompoen zijn. Was het voldoende gekookt? Het kan ook iets anders zijn. Vandaag gewoon opnieuw proberen, zonder pompoen.

Die vitamine B12/foliumzuur tekort kan komen door de darmproblemen die hij heeft. Een beetje het kip en het ei verhaal. Overigens lijkt me 1 keer B12 spuiten echt onvoldoende. Het darmslijmvlies moet echt voldoende zijn om B12 op te kunnen nemen. Nu hebben ze het altijd wel over injecties maar dat bevat vrijwel altijd een vorm van vitamine B12 die best slecht opneembaar is. Kun je met je dierenarts overleggen of je misschien voorlopig smelttabletten kunt geven aan hem? Die zou je in zijn wang kunnen leggen en dan kan de B12 opgenomen worden via de slijmvliezen van de mond en niet de darm. Hoe dan ook, 1 injectie B12 is in de regel echt onvoldoende.

De werking van de alvleesklier was getest he?

Je vraagt nu naar mijn mening te snel wat hem triggert. Het is een hele tijd goed gegaan op dit voer. Mijn honden kotsen hier ook wel eens een hele maaltijd uit. Wacht het vandaag en morgen ook even af, kijk even hoe het gaat. Op KVV zonder iets erbij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door