Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ineke
Bas en Mufasa krijgen voor het overgrote deel Bibi. 's ochtends krijgen ze nog brokken.

1. Omdat ik steeds weer twijfel om ze totaal op vv te zetten, al gaat dat wel langzaam over ;)
2. Omdat Mufasa nog een berg brokken moet opmaken
3. Omdat Bas graag brokjes lust. Liefst regelmatig van een ander merk

Nu geef ik ze 1x per week een kalfsrib na hun vlees maaltijd die 2/3 van hun dagelijkse hoeveelheid voer is.

Wat mij opvalt, is dat ze de volgende dag allebei stukjes bot uitbraken.
Komt dit doordat ze toch nog brokken krijgen en hun maagzuur dus nog niet zuur genoeg is of moeten ze er nog aan wennen om de botten te eten?

Kan ik dit oplossen of kan ik beter wachten tot ze echt alleen versvlees krijgen?

Is het trouwens nodig hun vlees te minderen als ze daarna nog een bot krijgen?
Laatst gewijzigd door Ineke op di 20 apr 2004, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Dit kan door veel dingen veroorzaakt worden! Maar toen ik net overstapte op versvlees en 1 maal per week een bot en later zelf samengestelde maaltijden, toen braakte ze hier ook wel eens stukjes bot. Dit heeft, naar mijn mening, dan vaak te maken met het gewoon wennen van het verteren van bot.

Maar, toevallig hebben er hier ook vannacht een paar stukjes bot lopen uitkotsen. En hier zijn ze het echt wel gewend, bot ;D.

Het bot dat ze gisterenavond hebben gekregen was waarschijnlijk te hard. Ook een van de belangrijke oorzaken: te hard bot.

Aangezien je de botten na de vleesmaaltijd geeft, hoeft het niet te maken te hebben met de brokken die je nog voert.

Groetjes, Lizzy
Door Marion
Hoi Ineke,
Ik kan je geen echt antwoord geven op je vraag, simpelweg omdat ik er niet zoveel van weet :-\

Maar ik heb het bij Tommie als volgt aangepakt: eerst een paar weken kant en klaar vers voer, van verschillende merken, toen af en toe wat rauw vlees, en toen 2 weken lang kippenvleugels samen met een geheel zelf samengesteld barf menu. Na die 2 weken ben ik nu sinds deze week begonnen met lamsribben.
Ik heb geen problemen gehad met braken, alhoewel ik hier ook al gelezen heb dat een beetje braken er ook bij hoort en je je er geen zorgen over hoeft te maken...

Succes in ieder geval!!
Door Nelly
Hoi Ineke, ook hier worden weleens wat stukjes bot uitgebraakt, met name door Angel (de staande hond rechts), en dat terwijl beide honden al meer dan een jaar kvv krijgen, en het bot nooit harder is dan lamsribben en/of kippenvleugels. Ik maak me er eerlijk gezegd niet veel zorgen over :)
Door Janet
Kali braakt ook nog wel eens een stukje bot uit. Net wat Lizzy zegt: gewoon een té hard stukje bot. Niets mis mee hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door