Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sofie
Dus als ik het hier zo lees is de kans dat ze vergiftigd wordt nihil?
Het is natuurlijk zo dat als over alles zo gaat beginnen, wat moet je je hond dan nog geven!
Maar ik ben toch gerustgesteld nu, want ik kreeg toch even schrik hoor!
En ik zal zeker eens wat info zoeken over salmonella!

Bedankt!

Sofie.
Door Ollie
[quote="Anna Penta"]
Ik moet wel even zeggen dat ik van diverse dierenartsen heb gehoord dat zij honden met salmonellavergiftiging hebben zien sterven. Maar zoals hierboven beschreven, waren dat brokkenhonden.

Om deze reden durf ik toch nog steeds geen rauwe kip te geven. Een van mijn hondjes krijgt nu sinds ongeveer een maand vers vlees of barf. Mijn andere 2 hondjes krijgen dit steeds meer.

Voor de zekerheid wacht ik nog een maand of zo voordat ik rauwe kip probeer te gaan geven. Ik vind dit echt een grote stap.
[/quote]

Uuuuuh Anna, ik ben altijd bang voor gekke ziektes, en zoals je waarschijlijk wel zal weten ben ik ook erg zuinig op m'n bullen! Maar zelfs ik heb de stap genomen en geef ze ook rauwe kipfilet en kippennekjes! :-\Ik moet zeggen dat ik het ook heel erg eng vond, maar heb het toch gedaan! Jij komt ook nog wel zover dat je die angst overwint dat weet ik zeker! ;)
Door Lizzy
(even ter aanvulling: salmonella is zeer gevoelig voor zuur en gaat dus ook in maagzuur dood. Hoewel het maagzuur van een rauwvleesetende hond dus wel veel zuurder is als een brok-etende hond. En, honden die ooit een salmonella vergifitiging hebben gehad, bouwen daar een natuurlijke weerstand tegen op).
Door Ollie
Ja juist door die info die ik van barfplaats afgehaald heb, heb ik de stap durven nemen om rauwe kip te gaan geven! Ik voerde ze toen ook al een poosje versvlees voor ik ze die rauwe kip aan ging bieden. Als ik nog brokken had gevoerd had ik ze het niet durven geven!
Door Nelly
[quote="Ine"]
[quote="Lizzy"]
[quote="Anna Penta"]
Ik moet wel even zeggen dat ik van diverse dierenartsen heb gehoord dat zij honden met salmonellavergiftiging hebben zien sterven. Maar zoals hierboven beschreven, waren dat brokkenhonden.

Om deze reden durf ik toch nog steeds geen rauwe kip te geven. Een van mijn hondjes krijgt nu sinds ongeveer een maand vers vlees of barf. Mijn andere 2 hondjes krijgen dit steeds meer.

Voor de zekerheid wacht ik nog een maand of zo voordat ik rauwe kip probeer te gaan geven. Ik vind dit echt een grote stap.
[/quote]

Ik weet niet welk merk versvlees je geeft? Grote, dikke kans dat daar al rauwe kip in zit!
[/quote]
In de meeste gevallen is er kippebot verwerkt in het kompleet versvlees!
Maar jullie vergeten, dat je salmonellavrij vlees kunt kopen, maar wat gebeurt er mee, zodra je voorbij de kassa bent?
En die rauwe eieren?
Er had toch zeker wel 1 hond van BP salmonella gehad moeten hebben! ???
Ik schrijf dit niet om iemand angstig te maken, maar als je overal bij stilstaat, kun je nooit meer iets geven.
Als je naar salmonella bij mensen kijkt, hoeveel overlijden er dan aan? En vooral ook wie? Ouderen, zieken en hele kleine kinderen.
Mijn oudste heeft op de leeftijd van 9mnd ook salmonella gehad. Gelukkig heeft ze het goed doorstaan!
Het is ook niet alleen de salmonella, die gevaarlijk voor mensen kan zijn, ook de campilobacter is een nare!
Soms vraag ik me ook wel af, of de dierenartsen, die dat zeggen, ook echt onderzocht hebben, dat die hond door salmonella is overleden! In de meeste gevallen wordt dat niet eens gedaan en is er ook geen bewijs!

[/quote]Dat zat ik nou net te denken, Ine, volgens mij is de kams dat een hond salmonella krijgt gewoon heel klein! DA-sprookje! Kan me nog herinneren dat men zei dat de hond een AASeter was! Waar blijven die da's dan met hun salmonellaverhaal?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door