Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door miekjevdv
Dag iedereen,

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog iets gepost heb.

Ondertussen heb ik er een 2de Beagle bij, die begin deze maand 1jaar is geworden. De andere is 10jaar.

Nu heb ik een vraag in verband met de jongste.

Bij de kweker kreeg hij brokken en af en toe KVV.

Toen ik hem ben gaan halen ben ik direct overgestapt op KVV, omdat de oudste dit ook eet.
Maar al van in het begin gaat die KVV er maar moeilijk in.

Kip was direct weigeren om dit op te eten. Er zelfs aan snuffel was not done.
Dus dan geen kip meer.
De andere soorten gingen er eerst wel in, maar niet zoals ik van de oudste gewoon ben. Die schrokt direct alles binnen en die wil geen brokken.

Maar de laatste tijd begint de jongste steeds meer diersoorten te weigeren of eet hij maar een beetje op. Heb al verschillende diersoorten en merken geprobeerd, maar maakt nie uit.

Soms eet hij iets wel direct op om dan de volgende terug te weigeren.

Zou het kunnen dat in een Beagle heb die gewoon geen KVV lust?
Door Lizzy
Nou, alles kan. Maar bij mij kreeg ie de strenge behandeling. Voer neerzetten en niet binnen 1 minuut opeten? Voer weghalen, in de koelkast zetten (op tijd er weer uit halen) en bij het volgende eet-moment opnieuw aanbieden. Niet zeuren, eten.
Door frodo quin
Niet iedereen lust het zelfde graag, dus ja dat kan zeker. Ik ken zowel honden als katten die geen vers lusten of omgekeerd.

Ik vind gezonde voeding belangrijk, maar genieten van hun eten ook. Waar de juiste balans ligt voor jouw hond kan jij het best bepalen.

Valt het trouwens goed? Niet goed tegen iets kunnen is vaak een reden waarom ze iets na verloop van tijd niet meer willen.

Heb je ook al eens barf geprobeerd? Structuur kan ook een reden zijn.
Door Kromfohrlanders
Eerst zou ik eens proberen of het mogelijk aan je bak ligt, heeft ie toevallig een halsband met penning om wat hem kan storen?
Andere zaken die hem afleiden, zouden kunnen irriteren?

Ik heb een hond gehad die echt super slecht at uit een RVS bak, maar prima uit een stenen bak... vandaar dat ik daar aan denk.

Als niets hem dwars lijkt te zitten, dan idd meer de wat strengere aanpak, in de vorm van niet eten? Jammer dan, volgende keer weer een kans.
En natuurlijk goed opletten dat ie niet ergens anders snoept...

Karen
Door hannabelgje
Zoë wilde inderdaad ook niet uit een metalen bak eten. Ook was ze niet dol op kvv. Liever barf. Ook Bob is niet wild op kvv. Enkele soorten vindt hij lekker waaronder carnibest. Zelf vind ik dat geen goede kvv maarja hij vindt het heerlijk en het is beter dan brokjes. Als hij kippenvleugels met orgaan en rundvlees krijgt dan breekt hij de keuken af. Maarja dat kan hij niet iedere dag eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door