Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Mijn senior hond krijg al ongeveer 12 jaar rodi dus al een hele tijd, ze heeft ook smuldier gehad en lotgering. Ze is afgespeeld op carnibest en het eerste jaar veel carnibest gehad. Ze krijgt nu rodi lam rijst van die kleine hamburgertjes . Ze is wel wat af gevallen de laatste 1,5 maand en staat onder controle van de dierenarts. De dierenarts weet het. En mijn hondje is een hondje van de dag. We nemen hoe het komt! Maar nog heel gelukkig, eet, snoept nog graag en goede ontlasting! Ze krijgt 1 vitamine c tablet en 2 vitamine d tabletjes

Wat vinden jullie van botmixen en welke kan ik het beste geven aan mijn seniortje.

Wat voeren jullie jullie oude senior. Ze krijgt al een hele tijd hartmedicatie ivm iets vergroot hart + hartruisje en nog wat andere medicatie van dierenarts.

Tevens vraagje over toekomstige pup, over welk kvv zijn jullie te Vrede om een pup op af te spenen. Heel misschien dat er in de zomer een hondenmeisje bij ons komt wonen!

Tevens zoek ik een machientje die stevig bevleesde kippenpoten kan malen in de toekomst.
Laatst gewijzigd door Tika91 op za 18 jan 2025, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou ook weer proberen wat KVV merken af te wisselen bij je oudere hondje. En daar lekker wat gekookte groenten doorheen doen. Af en toe een rauw eitje. Af en toe wat vette vis. Je zou bijv. een blikje zalm uit de supermarkt over een dag of 2 kunnen geven (wel uit het blik halen!).

En mijn favoriete KVV merken:

Bandit
Tammenga
KB Raw/Kiezenbrink
Barf Menu Premium (dus niet die met toegevoegde meuk)
Kivo
Alroda

En het beste wissel je meerdere merken KVV af. En ook de diersoorten. En je moet er wel zelf dingen aan toevoegen zoals gepureerde rauwe of gekookte groenten, ook afgewisseld. En geen prei en geen ui. En twee keer per week een rauw eitje met schil. En eens per week een stukje rauwe wilde zalm (vriezer supermarkt) of blikje wilde zalm. Dat is belangrijk voor de vitamine D. En wat zeewier, ook ontzettend gezond (paar keer per week een snufje).
Dank je voor je antwoord. Tika lust helaas geen vis. Ik kan zalm een keertje proberen uit blik. Maar het enige wat ze een keer op heeft en lekker vond was kibbeling, dat eet ik zelf niet zo veel. Vind dat heel vet, dus heeft ze maar 3 stukjes op en dat is al weer 2 jaar geleden. Als het gezond was, had ik het wel gekocht.

Ik heb een kilo magere runder-riblappen. Dus die ga ik in een paar porties verdelen, met hartjes + maagjes van kip, kippenbotmix en groente.
Tika91 schreef: za 18 jan 2025, 14:35 Dank je voor je antwoord. Tika lust helaas geen vis. Ik kan zalm een keertje proberen uit blik. Maar het enige wat ze een keer op heeft en lekker vond was kibbeling, dat eet ik zelf niet zo veel. Vind dat heel vet, dus heeft ze maar 3 stukjes op en dat is al weer 2 jaar geleden. Als het gezond was, had ik het wel gekocht.

Ik heb een kilo magere runder-riblappen. Dus die ga ik in een paar porties verdelen, met hartjes + maagjes van kip, kippenbotmix en groente.
Kibbeling is ook witvis en geen vette vis dus dat zet ook niet zoveel zoden aan de dijk inderdaad...

Dat zal ze lekker vinden!
Lizzy schreef: ma 20 jan 2025, 17:41 Kibbeling is ook witvis en geen vette vis dus dat zet ook niet zoveel zoden aan de dijk inderdaad...

Dat zal ze lekker vinden!
Kibbeling is dan wel witvis maar is natuurlijk wel door een bloempap gehaald en in het vet gebakken. Dat maakt de kibbeling wel degelijk vet. Verkeerd vet.
Laatst gewijzigd door pike op di 21 jan 2025, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door