Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Ik bedenk me net dat onze hond best wel eens schijnzwanger zou kunnen zijn. Ze was ongeveer 8 weken geleden loops. Een paar dagen geleden liep ze met knuffels en handschoenen te slepen. We hebben die spullen even buiten haar bereik opgeborgen. Haar tepels zijn ook wat opgezwollen en ze is enorm aanhankelijk. Ik zocht op dit forum net naar gras eten en vond een topic over gras eten en schijnzwangerschap. Ze is ook veel aan het smakken en vanmiddag had ze de hik en liet ze zelfs boeren. De hik en boeren laten heeft ze nog nooit gehad.

In het topic over schijnzwangerschap en gras eten werd gember en Puur Stomic aangeraden. Ik heb ook puur pseudo pregnancy in huis. Wat zou ik nu het beste kunnen geven tijdens dit eliminatie dieet?
Petra2024 schreef: wo 07 aug 2024, 22:41 Ik bedenk me net dat onze hond best wel eens schijnzwanger zou kunnen zijn. Ze was ongeveer 8 weken geleden loops. Een paar dagen geleden liep ze met knuffels en handschoenen te slepen. We hebben die spullen even buiten haar bereik opgeborgen. Haar tepels zijn ook wat opgezwollen en ze is enorm aanhankelijk. Ik zocht op dit forum net naar gras eten en vond een topic over gras eten en schijnzwangerschap. Ze is ook veel aan het smakken en vanmiddag had ze de hik en liet ze zelfs boeren. De hik en boeren laten heeft ze nog nooit gehad.

In het topic over schijnzwangerschap en gras eten werd gember en Puur Stomic aangeraden. Ik heb ook puur pseudo pregnancy in huis. Wat zou ik nu het beste kunnen geven tijdens dit eliminatie dieet?
Ik vind het altijd lastig, om iets te geven tijdens een eliminatie dieet.... Jij ook, dat is duidelijk. Omdat de impact van pseudo pregnancy volgens mij lager is dan de kruiden in Puur stomach: zou ik voor pseudo pregnancy gaan.
Ze eet inmiddels 3 weken gans. Ik heb niet de indruk dat het verschil maakt. Het valt me steeds meer op dat ze toch wel stress ervaart. Ik denk dat deze stress leidt tot het likken op haar pootjes. Ze draagt nu al weer een paar weken sokjes tegen het likken. De wondjes tussen haar tenen en onder haar voetjes zijn helemaal genezen. De haren zijn op bepaalde plekken nog steeds rood/bruin. Ik denk dat het herstel van de pootjes geheel komt door het dragen van de sokjes.

Ik kan niet wachten tot de 6 weken op alleen gans voorbij zijn.
Bijna 6 weken bezig.... ze eet alleen gans. Haar klachten (likken van poten) lijkt iets minder te zijn maar volgens mij komt het niet door de voeding maar door de sokken die ze aankrijgt binnen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze voor dit dieet de sokken niet accepteerde. Die beet ze stiekem stuk zodat ze toch op haar pootjes kon bijten. Dus wellicht jeukt het toch minder nu....

Haar achterpoten zijn genezen en daar is nog een lichte verkleuring van de haren onder haar poten. Aan de bovenkant zie je al helemaal geen verkleuring meer. Haar achterpoten laat ik af en toe een paar uurtjes zonder sokken en dan laat ze haar achterpoten met rust.

Een van haar voorpoten was vorige week erg aangetast. Echt natte beschadigde huid en vuurrood, een soort hotspot. Ik heb het pootje ingesmeerd met klein beetje sudocreme en daarna sokjes erover gedaan zodat ze er niet bij kon. De sudocreme herstelt de aangetaste huid snel. Daar haar voorpootje gewassen in voetenbadje van kamillethee en havermout gedaan om de huid te kalmeren.

Ik twijfel over nog langer doorgaan met dit dieet. Ze lijkt echt wel voedingsstoffen te missen. Ze is afgevallen sinds we met dit dieet bezig zijn. Eerst at ze het ook slecht op maar nu eet ze de goede hoeveelheid en lijkt ze niet aan te komen maar nog steeds af te vallen. Ik zal haar vandaag proberen te wegen.

Onze hond heeft toch wel erg veel last van spanning en het likken aan haar poten is daar volgens mij een reactie op. Ze is afgelopen maanden loops en schijnzwanger geweest. Nu lijkt ze hormonaal weer meer in balans te komen. Als ik terugdenk is het likken in december gestart tijdens haar schijnzwangerschap. Dan is ze veel angstiger en alerter dan normaal. Normaal reageert ze niet op geluiden en tijdens schijnzwangerschap wel.

Volgende week start ik met een cursus waarbij je beloont met snoepjes. We gaan de recall oefenen dus je moet ook iets meenemen wat ze heel lekker vindt. Gans is dat niet. Ik heb snoepjes met puur gans en geen andere ingrediënten en die eet ze nu wel maar vindt ze niet super. Ik heb tijdje terug snoepjes gans met 1 procent zalmolie gekocht. Ik heb ze niet gegeven omdat er zalmolie in zit. Zou ik daar volgende week mee beginnen als enige nieuwe naast het dieet van gans?

Los van deze cursus doe ik ook 2 andere trainingen met haar maar daar trainen we met een speeltje. Eerst dacht ik na 6 weken wil ik andere diersoorten herintroduceren maar nu denk ik misschien alleen die zalmolie en verder nog een paar weken alleen gans om te kijken of we alle pootjes hersteld krijgen. Ook wil ik graag starten met iets van komkommer.

Wat zouden jullie doen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik denk dat gans ontzettend mager vlees is en ze daarom afvalt. Ik denk dat ik er een multivitaminen bij zou gaan geven, tijdelijk. En nu 1 diersoort toe zou gaan voegen, kijken hoe dat gaat. Als er dan geen verslechtering optreedt, dan zou ik weer een diersoort toe gaan voegen, eens per 2 weken iets nieuws. Tot je op 4 a 5 diersoorten zit. Misschien zit daar een diersoort bij die ze ook lekkerder vindt, qua beloning. Je kunt zo (met alleen gans) toch gewoon ook niet door gaan, dus ik denk dat het nu tijd is om toe te gaan voegen. En de kans is aanwezig dat het probleem met de poten niet in de voeding zit. Of misschien niet voor 100%.

Is er nog een diersoort dat je hond nooit eerder gegeven heeft, dat je dat nu eerst toe kan voegen?

Ik hoop dat ze bij de volgende loopsheid niet weer hormonale problemen krijgt... Of heb je plannen om haar te laten castreren?
Bedankt voor je reactie. Er zijn wel vleessoorten die ze nog nooit heeft gegeten zoals kwartel en eland. Ik ben een beetje huiverig om nog een keer een nieuwe diersoort te geven. Ik kan weinig informatie vinden over welke diersoort dan handig is qua voedingswaarde en volgens mij heb ik met gans al een keer verkeerd gekozen.

Ik neig er zelf heel erg naar om de helft gans en de helft kip te gaan geven. Kip vindt ze heel lekker en kip zou een diersoort zijn waar veel honden last van hebben. Kan ik er op deze manier niet snel achter komen of ze niet tegen kip kan?

Welke multivitamine raad jij aan? Ik heb haar een tijdje efaskin gegeven voor haar huid maar ik stopte ermee omdat ik bang was dat het het eliminatiedieet zou verpesten. Efaskin bevat ook vetzuren.

Ik ben niet van plan om haar te castreren. Ik moet wel zeggen dat haar gedrag tijdens loopsheid bij de 2de loopsheid meer ontspannen was dan bij de 1ste loopsheid.

Ik ben ook bezig met meer uitdaging en uitlaatklep voor mijn hond te creëren door middel van training waarbij ze haar neus gebruikt en ik wil een zandbak in de tuin maken. Ze is gek op graven. Ze mag dit niet in gras en daar houdt ze zich buiten gelukkig goed aan. Zodra er een zandweg in het bos is gaat ze graven en rollen in het zand en daar wordt ze ontspannen van.
Petra2024 schreef: di 10 sep 2024, 12:05 Bedankt voor je reactie. Er zijn wel vleessoorten die ze nog nooit heeft gegeten zoals kwartel en eland. Ik ben een beetje huiverig om nog een keer een nieuwe diersoort te geven. Ik kan weinig informatie vinden over welke diersoort dan handig is qua voedingswaarde en volgens mij heb ik met gans al een keer verkeerd gekozen.

Ik neig er zelf heel erg naar om de helft gans en de helft kip te gaan geven. Kip vindt ze heel lekker en kip zou een diersoort zijn waar veel honden last van hebben. Kan ik er op deze manier niet snel achter komen of ze niet tegen kip kan?

Welke multivitamine raad jij aan? Ik heb haar een tijdje efaskin gegeven voor haar huid maar ik stopte ermee omdat ik bang was dat het het eliminatiedieet zou verpesten. Efaskin bevat ook vetzuren.

Ik ben niet van plan om haar te castreren. Ik moet wel zeggen dat haar gedrag tijdens loopsheid bij de 2de loopsheid meer ontspannen was dan bij de 1ste loopsheid.

Ik ben ook bezig met meer uitdaging en uitlaatklep voor mijn hond te creëren door middel van training waarbij ze haar neus gebruikt en ik wil een zandbak in de tuin maken. Ze is gek op graven. Ze mag dit niet in gras en daar houdt ze zich buiten gelukkig goed aan. Zodra er een zandweg in het bos is gaat ze graven en rollen in het zand en daar wordt ze ontspannen van.
Aangezien je een diersoort wilt geven omdat gans zo eenzijdig is, zou ik voor een diersoort kiezen waarvan je hoopt dat ze daar wel tegen kan, zodat ze er dan al 2 kan eten. Wat is er mis met gans?

Efaskin lijkt me ook een prima product door de vitamines en mineralen die zijn toegevoegd. Ik zou deze proberen. Het probleem is alleen dat als je dit toevoegt + een ander diersoort en het gaat niet lekker: welke van de twee was het dan? Dus ik zou ze 1 voor 1 toevoegen met zeker 1 week ertussen.

Die van Puur is ook gewoon prima, de multivit.

Fijn dat je bezig bent met haar geestelijk welzijn :-* . Goed bezig!
We zijn weer even verder. Eerst Efaskin gestart en een week later gestart met extra zink. Ik heb de indruk dat dit positief effect heeft. Inmiddels eet ze gans en kip. We begonnen met 1/8 kip en inmiddels eet ze helft kip helft gans op een dag. Ze krijgt nu sinds een paar dagen ook weer l glutamine. Dit geef ik als poeder in de ochtend voor onze wandeling en na de wandeling krijgt ze ontbijt. De l glutamine lijkt haar ook goed te doen. Haar eetlust neemt toe. Waar ik haar een paar dagen geleden nog moest voeren door vlees uit mijn hand te laten likken eet ze nu uit haar voerbak zonder hulp.

Haar pootjes zien er weer wat beter uit. De huid is aan het helen. Geen zwarte korsten meer tussen haar tenen en onder haar pootjes. Ze had dag of 10 geleden ineens een rode plek op haar snuit. Haar voetzolen zijn heel ruw en toen las ik over zinktekort. Zink helpt ook bij het hele van haar darmwand. Het vlees dat ze eet bevat geen premix en de Efaskin bevat niet veel zink dus aanvullen kan zonder over te doseren. Sinds ze extra zink krijgt zijn haar voetkussens zachter en gladder. De plek op haar snuit is verdwenen.

De laatste dagen is ze heel erg speels maar pakt ze ook als we op visite zijn makkelijker haar rust. In een kamer vol visite gaat ze gewoon slapen. Het kan toeval zijn maar het komt op mij over of ze beter in haar vel begint te raken.
Petra2024 schreef: vr 27 sep 2024, 19:18 We zijn weer even verder. Eerst Efaskin gestart en een week later gestart met extra zink. Ik heb de indruk dat dit positief effect heeft. Inmiddels eet ze gans en kip. We begonnen met 1/8 kip en inmiddels eet ze helft kip helft gans op een dag. Ze krijgt nu sinds een paar dagen ook weer l glutamine. Dit geef ik als poeder in de ochtend voor onze wandeling en na de wandeling krijgt ze ontbijt. De l glutamine lijkt haar ook goed te doen. Haar eetlust neemt toe. Waar ik haar een paar dagen geleden nog moest voeren door vlees uit mijn hand te laten likken eet ze nu uit haar voerbak zonder hulp.

Haar pootjes zien er weer wat beter uit. De huid is aan het helen. Geen zwarte korsten meer tussen haar tenen en onder haar pootjes. Ze had dag of 10 geleden ineens een rode plek op haar snuit. Haar voetzolen zijn heel ruw en toen las ik over zinktekort. Zink helpt ook bij het hele van haar darmwand. Het vlees dat ze eet bevat geen premix en de Efaskin bevat niet veel zink dus aanvullen kan zonder over te doseren. Sinds ze extra zink krijgt zijn haar voetkussens zachter en gladder. De plek op haar snuit is verdwenen.

De laatste dagen is ze heel erg speels maar pakt ze ook als we op visite zijn makkelijker haar rust. In een kamer vol visite gaat ze gewoon slapen. Het kan toeval zijn maar het komt op mij over of ze beter in haar vel begint te raken.
Zooo dan! Dit klinkt echt heel erg goed en zeer hoopvol. Je bent onwijs op de goeie weg! Fijn zeg.

Bedankt voor de update, leuk/fijn om te weten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door