Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door C kox
Hallo,
Onlangs zijn er bij onze hond cystine stenen vast gesteld.
Hij is hier inmiddels aan geopereerd en op hills ud gezet door de dierenarts.
Helaas is onze hond overgevoelig voor granen. Hij zit nu zo'n 3 weken op het nieuwe voer en we zien alle klachten die hij voorheen had weer terug komen.
De dierenarts kon ons helaas niet aan een graanvrij alternatief helpen.
Is er iemand hier die ervaring heeft met cystine stenen en overgevoeligheid voor granen?
We zaten zelf te denken om kvv te voeren, maar komen er niet helemaal uit welke hij dan zou mogen.
Voorheen kreeg hij in de ochtend een graanvrije brok (sams field) en in de avond Energique puur eend (vers vlees). Daar deed hij het heel goed op, maar zitten te veel cystine en eiwitten in.
Ik hoop dat er iemand ons hier mee kan helpen.
Ja, ik wilde dit topic ook al aanhalen. Ik denk dat de pH waarde van de urine van je hond moet gaan monitoren met pH waarde strips. Daarnaast zou ik echt voor zo min mogelijk brokken gaan. Ik zou een KVV gaan zoeken waar geen graan in zit (en dat is een eitje), je moet dat aan gaan vullen met echt een flinke hoeveelheid geschikte groenten (goed afwisselen) en verder moet je je hond gaan doorspoelen. Dit om de aangemaakte cystine steentjes af voeren. Want die cystine steentjes blijft je hond in meer of mindere mate aanmaken, in zure urine. Met groenten maak je de urine meer alkalisch.

Kun je daar iets mee?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door