Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3470340
Mijn hond is anderhalf jaar oud en bijt op en likt aan haar pootjes. Zodanig dat er allemaal korstjes en opgedroogd bloed tussen haar tenen zitten. Dierenarts denkt aan een inhaleringsallergie. Bloed afgenomen om omgevingsallergie te testen, maar uitslag duurt nog 3 weken. Dierenarts zegt je kan dit afwachten of testen of ze ook gevoelig is voor eiwitten. Dierenarts raadt hypoallergene brok aan. Ik wil dit liever niet, omdat ik haar eigenlijk op vlees wil hebben en omdat de kans groot is dat ze het toch niet eet.

Hond is kvv gewend, maar is eten gaan weigeren rond besmetting met giardia. Ze had toen ook glaasgruis en begon met bijten op haar pootjes. Sindsdien at ze slecht en viel ze af. Ik ben gestopt met poeders in haar kvv(tegen giardia en blaasgruis), omdat ze daardoor misschien haar eten niet vertrouwde. Inmiddels eet ze weer maar erg beperkt: gekookte kip of een klein beetje kvv mix met gekookte kip/gekookte ei er doorheen of gedroogd eend/runderoor als snack. Stoppen met snacks leidt niet tot meer eten maar juist tot nog minder eten. Vanwege het bijten op haar pootjes overweeg ik nu met kvv te elimineren. Het liefst gebruik ik een diersoort die smaakt als kip, omdat ze een enorme voorkeur heeft voor kip. Ze heeft nu verschillende keren negatief getest op giardia. Haar urine is recent getest en is schoon. Ze heeft geen blaasontsteking, geen blaasgruis en geen aanwijzing voor nierfalen. Inmiddels eet ze weer normale hoeveelheden per dag en komt ze weer aan.

Haar darmen opbouwen zou ik ook graag doen maar ze eet direct niet meer als ik poeders, pillen of druppels door haar eten doe. Ik heb geprobeerd om haar L-glutamine te geven via een spuitje in de bek nadat ik het gemengd had met water. Helaas werd ze daardoor bang voor mij dus daar ben ik mee gestopt. Ik zag het niet zitten om dit 4 weken vol te houden. Misschien dat druppels inmiddels weer zouden kunnen want ze eet kipfilet nu met minder twijfel op.

Diersoorten die ze al heeft gegeten:
Kip
Rund
Eend
Lam
Hert
Paard
Konijn
Kalkoen
Zalm
Geit
#3470353
Petra2024 schreef: do 11 apr 2024, 20:41 Mijn hond is anderhalf jaar oud en bijt op en likt aan haar pootjes. Zodanig dat er allemaal korstjes en opgedroogd bloed tussen haar tenen zitten. Dierenarts denkt aan een inhaleringsallergie. Bloed afgenomen om omgevingsallergie te testen, maar uitslag duurt nog 3 weken. Dierenarts zegt je kan dit afwachten of testen of ze ook gevoelig is voor eiwitten. Dierenarts raadt hypoallergene brok aan. Ik wil dit liever niet, omdat ik haar eigenlijk op vlees wil hebben en omdat de kans groot is dat ze het toch niet eet.

Hond is kvv gewend, maar is eten gaan weigeren rond besmetting met giardia. Ze had toen ook glaasgruis en begon met bijten op haar pootjes. Sindsdien at ze slecht en viel ze af. Ik ben gestopt met poeders in haar kvv(tegen giardia en blaasgruis), omdat ze daardoor misschien haar eten niet vertrouwde. Inmiddels eet ze weer maar erg beperkt: gekookte kip of een klein beetje kvv mix met gekookte kip/gekookte ei er doorheen of gedroogd eend/runderoor als snack. Stoppen met snacks leidt niet tot meer eten maar juist tot nog minder eten. Vanwege het bijten op haar pootjes overweeg ik nu met kvv te elimineren. Het liefst gebruik ik een diersoort die smaakt als kip, omdat ze een enorme voorkeur heeft voor kip. Ze heeft nu verschillende keren negatief getest op giardia. Haar urine is recent getest en is schoon. Ze heeft geen blaasontsteking, geen blaasgruis en geen aanwijzing voor nierfalen. Inmiddels eet ze weer normale hoeveelheden per dag en komt ze weer aan.

Haar darmen opbouwen zou ik ook graag doen maar ze eet direct niet meer als ik poeders, pillen of druppels door haar eten doe. Ik heb geprobeerd om haar L-glutamine te geven via een spuitje in de bek nadat ik het gemengd had met water. Helaas werd ze daardoor bang voor mij dus daar ben ik mee gestopt. Ik zag het niet zitten om dit 4 weken vol te houden. Misschien dat druppels inmiddels weer zouden kunnen want ze eet kipfilet nu met minder twijfel op.

Diersoorten die ze al heeft gegeten:
Kip
Rund
Eend
Lam
Hert
Paard
Konijn
Kalkoen
Zalm
Geit
Hoe lang is je hond met Giardia besmet geweest en met wat is zij behandeld?

Ondertussen zou ik haar op de Puur Pollen zetten. Je bent daar eigenlijk te laat mee (kun jij niks aan doen!), volgend jaar in februari al beginnen maar ik zou er toch mee starten.

Je hebt al zoveel diersoorten gegeven, er blijft niet veel meer over. Je kunt struisvogel proberen met een calcium supplement (en verder niks) of haas of wilde duif of fazant.

Overigens kun je de darmen gaan aanpakken hoor! Je "moet" (je moet niks) dan een goede bone broth (botten bouillon). Van biologisch gehouden dieren. Of wild. Omdat je gaat elimineren is het handig om een bot te nemen dat je ook aan je hond geeft als vlees. Dus probeer aan karkas te komen van haas of fazant of struisvogel of duif. En als dat niet lukt: neem varkensbotten. Aangezien je het verhit kan Aujeszky geen problemen geven. Wel biologisch. Oh, visbotten kan ook nog. Gebruik dan viskoppen maar ook een paar hele vissen (wijting bijv). Neem witte vissoorten, want van vette vis kun je geen goede bone broth maken. Bone broth bevat van nature L-Glutamine maar je hond vindt dat gewoon lekker. Daarnaast kun je rauwe melk kefir gaan geven. Dat bevat een scala aan goede bacteriën en gisten. Je maakt dat of zelf of je koopt het kant en klaar van Oer kefir van Rauw Power:

https://www.ekoplaza.nl/nl/producten/pr ... 0001164932

Je bent dan echt met 1 theelepel per dag. En je bouwt dit super langzaam op.

Geef je ook visolie? Je "moet" echt een kwalitatief goede visolie geven voor de omega 3 vetzuren! Ik vind Royal Green een van de betere. Geef je ook groenten door de KVV? Dat is ook echt een must want de goede bacteriën in de darm hebben eten nodig. En dat halen ze uit vezels.
#3470522
Bij mijn vorige hond Diza gaf ik ook supplementen in haar eten.
Dit kreeg ze in de gaten en ze begon slecht te eten.

Nu zou ik er voor kiezen om dit niet meer doen, maar bv de supplementen in een bakje yogurt ofzo te geven.
Het is te belangrijk dat een hond goed blijft eten.

Succes ermee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door