@ Lizzy: Sodeju!

2 kg per dag?!

Das echt veuuuuulll!!! Mijn opgroeiende herders hebben zo'n grote portie nooit gegeten hóór. Denk ik.

Met 1300/1400 hield het hier wel op. Nou houd ik altijd wel het eerste anderhalf jaar heel serieus rekening met de gevoeligheid van gewrichten bij dit ras in de vorm van bewust bewegen en daarnaast laat ik ze zeker niet te zwaar worden, maar schat zo maar in dat jij dat ook heb gedaan. Maar je schreef al: Sjoerd is een uitzondering.
Ze krijgen bij mij twee keer per dag. Mijn jongste 'doet' het gewoon beter op twee keer per dag een kleinere portie dan één keer alles samen. Helaas, het zij zo, hij kreeg last van zijn maag en ik vind het teveel gedoe om de één een grote portie te geven en de ander twee keer op de dag eten aan te bieden. Dus dan allebei maar twee keer per dag. 's Ochtends lopen we meestal een uur en krijgen ze ongeveer 1/3 van de maaltijd rond half 11. Begin van de avond, rond half 7 en na de middagwandelingen, krijgen ze de rest met groenten en afgewisseld met een visje/eitje/bone broth erbij. Ik loop tijdens de wandelingen wel altijd met snackjes te strooien en tussendoor krijgen ze iets gedroogds (om te knagen). Ook voor het slapengaan een stripje eendenfilet of stukje lamslong.