hannabelgje schreef: ↑vr 12 nov 2021, 10:09 Juist met vaker bevallen gaan teven moeilijker bevallen omdat er dan vaak weeenzwakte optreedt. Dan moet er vaak een keizersnede komen. Dus ik kan me die zorg wel voorstellen.Maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat extra vitamine C preventief zou kunnen werken bij weeënzwakte. Maar zoals al gezegd, ik weet niets van drachtige honden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Even wat extra info over de teef.
Er wordt stressvrij gedekt. Er wordt voor 2 dekkingen 48 uur uitgetrokken en de teef wordt niet vastgebonden oid. Het gaat dus om een natuurlijk proces waarbij de wil van de teef leidend is.
Verder heeft ze onlangs haar jaarlijkse, uitgebreide cardio-onderzoek gehad en daaruit bleek dat ze een perfect hart had, er geen enkele misslag of onregelmatigheid in het hartritme was en de cardioloog kon zien dat ze de afgelopen 24 uur regelmatig flink actief was geweest.
Kortom, het is een goed gevoede en krachtige teef die in topconditie is.
En ik kan me voorstellen dat het hebben van een topconditie wél van belang is bij het doorstaan van een bevalling en het hebben van goede weeën.
Dus de vragen die open blijven staan zijn:
-Zou extra vitamine C de bevalling kunnen vergemakkelijken in die zin dat er geen weeënzwakte optreed, of is dat een conditioneel iets?
-Zo ja, weegt dat op tegen de stelling van Mogens dat extra vitamine C kan leiden tot het niet meer zelf aanmaken van vitamine C?
-Zou het aanzuren van de urine dmv extra vitamine C kunnen helpen om blaasontsteking te voorkomen?