De eerste 2 weken heb ik een beetje van alles door elkaar gegeven van merken, maar toch vrij veel kip/rund (door de puppyvarianten gekozen te hebben), maar ook paard, kalkoen, lam en eend. Daarnaast ei’tje, extra groenten, eens vis en soms wat extra pens.
Dus ik dacht vanaf nu geven we verschillende smaken van 1 merk en gaan we dan over naar het volgende merk om eventueel te kijken of er een merk haar wat minder bevalt.
Zo heeft ze 2 weken Pure Instinct gegeten: geit, kip, kip/rund, eend/lam, lam/konijn, paard/kalkoen.
Daarna Bandit: kip/rund, kip, lam en geit.
Daarna Carnivoer: rund, lam, eend en konijn.
Nu krijgt ze Carnibest: kalkoen, kip, eend, lam en kip/rund.
Elke week een ei’tje, eens vis (tot hier toe van de merken runner, raw4dogs en nu Tinlo, 5-10% van de weekhoeveelheid) en dus soms eens extra pens.
Ik heb groentenburger en diepvries groentenworst met ieder zijn groenten en ik neem ook vaak van onze groenten (ofwel naturel gekookt ofwel rauw fijn gemixt) die niet in 1 van de 2 zitten. Binnenkort ben ik van plan om zelf mijn groentenporties samen te stellen als er meer diepvriesruimte voor handen is.
Als trainingsnacks krijgt ze gedroogd vlees of visjes. Als snacks hazenoor met haar, gedroogde vleesstrip, … of eens stukje fruit.
In 1 van de winkels waar we de KVV halen, hadden ze gezegd van zeker tot de 6 maanden met premix te geven. Nu na hier al eens gelezen te hebben, ben ik van deze ‘angst’ wel al verlost en kies ik ook voor merken zonder premix.
Nu mijn vragen:
- Zijn bovenstaande merken + diersoorten al genoeg om tussen af te wisselen?
- Welke merken zijn nog aan te raden voor pups (uit goede ervaring)?
- Moet ik vis toevoegen via KVV? Ik had van KB volledige haringen gezien. Kan ik deze geven en hoeveel vissen per keer/per week kan ik dan geven?
Als er nog opmerkingen of adviezen zijn op bovenstaande dan hoor ik het graag. Als ik kan leren om het nog beter te doen voor mijn hond.