Moderator: eelke
faya schreef: ↑zo 19 jul 2020, 09:51 ondanks dat er bij sommige KVV mixen die ik gebruik staat dat ze compleet zijn, meestal dan dmv premix geef ik toch groentemix ca 10% van totaal, met o.a. bleekselderij, gekookte sperzieboontje, spinazie, wortel, appel, andijvie, tauge, courgette, romanasla ( hebben nu van die grotere bij Lidl ), paksoi, witlof, rode biet, zoete aardappel. Wat vragen: mag ik spinazie en bijv. doperwten ook diepvries toevoegen ( kan het ook in beperkte mate en zou is per 100gr niet meer dan 0,09 gram bijv. ) ? Soms pluk ik zelf ook tijdens mijn wandelingen: paardebloemblad, melde, weegbree ( zijn ook allemaal groene planten ) geef ik dan niet te veel groen? Wat beter weglaten als een van de teefjes drachtig is?Doperwten is volgens mij officieel geen groenten maar een peulvrucht. Ik vind het niet fantastisch als hondenvoer, maar het kan wel. Diepvries spinazie... Je moet dat dan eerst ontdooien, door je mix doen, weer invriezen en opnieuw ontdooien? Ik weet niet, maar ik zou dat niet doen. Af en toe een blokje diepvriesspinazie door het eten doen (en dus maar 1 keer laten ontdooien) kan natuurlijk wel. Niet te veel en te vaak want spinazie bindt zich aan calcium. Maar zo af en toe is spinazie prima natuurlijk!