Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Femke
[quote="Steph"]
Bedankt voor de info hoor! Dus er zitten wel gemalen botten in , maar in feite niet voldoende! Ga ook nog eens bellen voor het juiste % van alles. Ik wil dit echt goed doen, maar om te starten liefst met versvlees voeding. Probleem is dat ik hier (Belgie) maar 1 soort vind en dat is Duck. Ik wil wel veel gaan bijgeven, veel spiervlees bij duck bijgeven zeker? Kun je een machine kopen die beenderen kan malen?
Groetjes
We leren bij! ;D
[/quote]

Warom vind je het niet genoeg calcium? Ik zou zelf niet gaan sleutelen aan de samenstelling van een kvv
Door Lizzy
Er zit dus wel voldoende calcium in Duck. De reden dat ze een klein percentage calcium (buiten de andere vitamine en mineralen toevoegde) was volgens Denis omdat brokkenhonden die al jaren op brokken staan in eerste instantie wat moeite hebben om het calcium uit de botten op te nemen. Nou goed, ik weet niet waar hij dat op baseert en mij lijkt het onzin, maar met de gemalen beenderen + calciumtoevoeging zit er dus genoeg in Duck. Ik zou zelf ook zeker niet toe gaan voegen!

Waarom wil je de botten trouwens malen? Je hond heeft een prachtig gebit om dat zelf te doen :D!
Door SabenJin
ik ben toch altijd bang met botten geven en het versplinteren hoor. Dat is ook de reden dat Jin nog steeds geen botten als bijv. kippenvleugeltjes heeft gehad, al is het om te proberen. Ik blijf het eng vinden.

Ik heb al vaker de vraag over carnibest, duck en energique gesteld wat nu beter is qua inhoud. Het antwoord wat je dan krijgt is gewoon proberen. Dat snap ik ook, maar daarom net als nu met het calcium zou ik graag willen weten in welke van de drie gewoon de beste inhoud heeft qua calcium, maar ook met de rest als groenten en vitaminen en wat hoort een hond allemaal binnen te krijgen.
Is er echt niemand die mij kan helpen met een antwoord.

Ik heb inmiddels een vriezer en wil hem vandaag gaan vullen, dus voorraad gaan halen. Maar ik twijfel dus of ik gewoon energique blijf geven, of overga op duck en carnibest. Als qua inhoud energique het beste is dan blijf ik daar gewoon bij, maar als het beter kan dan ga ik dat proberen en dan kijken hoe jin het erop doet. Snap u?

Wie helpt mij met een antwoord?

Ik heb dus al wel eens gelezen dat carnibest beter of gezonder is omdat je daar alle verse dingen in ziet. De kleur is goed van het vlees, het schijnt dat je stukjes bot ziet, groenten en pens. Bij energique (wat ikals enige in het echt heb gezien) zoet het er natuurlijk allemaal erg grauw en saai uit, maar dat hoeft niks over de inhoud te zeggen?
Door amber2
Het is heel moeilijk om wat over de precieze inhoud te zeggen omdat dat gewoon niet precies bekend is (alleen de fabrikant weet het precies). Alleen Duck zet in zijn folder dus wel precies neer wat erin zit. En als ik dat zo lees is het erg veel orgaanvlees en denk ik dat wat dat betreft Energique en Carnibest beter zijn. Ook gebruikt Duck voor de calciumvoorziening dus deels een supplement ipv gemalen bot, dus dat is ook minder goed. Daarnaast zitten er veel meer granen in; dus objectief gezien zou ik je Energique of Carnibest aanraden. Wat ingredienten betreft zou ik niet precies weten wat het verschil is tussen deze laatste twee merken; het ziet er allebei inderdaad wel heel anders uit!
Door Steph
[quote="amber2"]
Ook gebruikt Duck voor de calciumvoorziening dus deels een supplement ipv gemalen bot,
[/quote]

Ik zie regelmatig grotere stukjes bot zitten in Duck uitmuntend. In de andere soorten niet echt.
Door pollekind
Je kunt ook best wat van diverse merken geven.Ik voer in principe Energique maar wissel het soms af met Duck.Bv geef ik 's ochtends 1 plak Energique en 's middags een halve plak Duck uitmuntend.Ik denk dan:"Wat het ene merk te weinig heeft vult de andere dan mooi aan"Dus lekker afwisselen is ook lekker voor je hond weer es een ander smaakje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door