Sinds 5 weken ben ik een trosse eigenaar van Lara.
Lara is een Galga van ongeveer 1 jaar.
Ze komt vanuit Spanje. Daar heeft ze in een asiel geleefd. Ze kreeg daar brokken en als er geen brokken waren dan brood. De kans is groot dat ze niet dagelijks at omdat de sterkere honden de meeste eten opeisen.
Lara is wat mager weeg nu 18 kg. Haar vacht was bij aankomst erg dof en vol met schilfers . Ik ben gaan Acana brokken voeren. Met als gevolg 4x per dag een grote berg poep. En ondanks dat ik veel gaf kwam ze geen gram aan. Hierdoor ben ik overgestapd naar KVV van Tinlo Barfmenu. Hier deed ze het week super op. Kleine harde drolletjes waar iedereen blij van wordt. En ze vindt het erg lekker. Week later heb ik een andere merk ingevoerd ter afwisseling en vanaf dan ging het stuk minder. Ze ging gras eten, enkele keren gespuugd en ontlasting is weer dunner geworden. Ik gaf de KVV het schuld tot ik zag een worm uit haar achterste uitsteken. Ze is nu +-week geleden ontwormd. Ik voer weer alleen Tinlo verschillende smaken zo 550 g per dag. De ontlasting lijkt nu iets beter te worden . Maar ze eet nog steeds veel gras. Ook heeft ze vanochtend wat geel en schuim gebraakt. Haar ogen zijn in de ochtend vol met prut.
Ik vraag me af of ik goed bezig ben. Kan ze aan ontgiften zijn of waren de wormen de boosdunner. Ik durf haar nu niks extra geven wat als dan de ontlasting slecht is weet ik niet meer waardoor het komt. Weet iemand hoe lang het duurt voordat de wormen dood zijn? Er is al aardig wat uitgekomen. En is het ontgiften na hoe lange tijd zou het beter moeten gaan? Is het misschien handig om iets van probiotica te toevoegen? Of hebben jullie andre tips? Alvast bedankt