Omdat ik graag zou hebben dat mijn terug een beetje meer barf producten zou eten., (vroeger at hij wel eens een hele kwartel, maar nadat hij zich verslikt heeft in het vel van de kwartel wil hij niets meer te maken hebben met gemakkelijke barf-spullen)
Daarom heb ik via mijn KVV leverancier een doos Tamro Barf-flakes besteld. Het is de premium variant met paard, konijn en lam. Deze smaken kent hij al van zijn KVV menu's en die lust hij graag.
Nog even ter info: Mijn hond is een 2.5 jarige Beagle, reu, niet gecastreerd, atletisch gebouwd en krijgt veel beweging. Hij krijgt normaal 2 maaltijden van elk 200gr per dag.
Ik gaf hem 2 maaltijden per dag omdat ik dit bij mijn vorige hond ook deed en hier goede ervaring mee had.
Toen ik hem de barf-flakes gaf heeft hij 2 dagen niet gegeten. Hij keek er zelf nog niet naar. Blijkbaar weet hij niet dat tandjes er zijn om te bijten.

De 3de dag dan maar de barf-flakes iets kleiner gesneden. En toen heeft 's avonds wel alles opgegeten, dit wel met lange tanden, maar het ging er in (behalve een paar stukjes lever). De dag later heb ik hem de barf-flakes terug gewoon gegeven zonder kleiner te snijden en nu at hij wel alles op. Zowel 's ochtends als 's avonds.
De volgende maaltijd was weer gewoon een KVV maaltijd (ik wissel op 3 weken tijd ongeveer 6 diersoorten af en dan nog van 4 verschillende merken). Nu weigerde hij 's ochtends weer om te eten. Dan maar streng en potje weggehaald en in de koelkast tot 's avonds.
's avonds at hij wel alles mooi op. De volgende ochtend weer hetzelfde, enkel 's avonds gegeten. (dit was donderdagavond)
Gisteren heb ik hem 's ochtends geen eten meer gegeven, enkel 's avonds. Dan wel de 400gr die hij normaal verdeeld in 2 keer krijgt en dit ging er super goed in.
En dit ga ik vandaag ook doen.
Zou het kunnen dat mijn hond zelf aanvoelt dat hij liever 1 keer per dag eet, dan 2 keer per dag?
En hoe zou het komen dat hij daar nu in veranderd, want daarvoor gingen 2 maaltijden per dag zonder problemen?