Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CarolienPaco
je voert lekker veel, ik zou als ik jou was voor het begin wat 'makkelijke' diersoorten in huis halen, zoals kip, rund, eend, lam en nog iets anders. Daarbij moet je niet vergeten om pens en vis te voeren, beiden ongeveer 10% van het menu. Je kunt dus na 10 kilo vlees 1 kilo vis openmaken. pens zit soms vermengd in de KVV, dan hoef je niet bij te voeren, maar in veel KVV zit het er niet in, dan is het verstandig om ook af en toe een kilo pens bij te voeren. Ja het stinkt, maar als je 1x per - zeg - 10 tot 15 dagen een kilo pens per hond voeren. Dan ben je ook in 1 dag van de stank af :-)

Ik ben zelf ook regelmatig in het buitenland met de hond, en voer dan de geperste brokken van Darf (Vol voeding heten die). Dat is een prima brok voor op de momenten dat je even geen vlees kunt voeren, en ook niet al te duur gelukkig. In de dagelijkse praktijk voer ik nooit brok, bij mij is het puur voor de vakanties waarin vlees voeren echt niet kan.
Door pluk
Zoveel mensen zoveel meningen...
Als je een aantal merken kvv voert en daarbij de diverse smaken afwisselt dan is bijvoeren van pens niet nodig.
Vis kan in kvv vorm (hou dan max 10% van totaal aan) maar eventueel kun je ook een keer of 2-3 per week vis als extraatje geven.
Door Inge en Bono
Wij gaan elk jaar met de hond op vakantie, 3 weken met de camper. Wij voeren dan geen brok, ik neem voor een paar dagen kvv mee en daarna haal ik in de supermarkt vlees. Niet zo gevarieerd als thuis, maar een diersoort of 4/5 red ik wel, af en toe een vet visje
En anders gevriesdroogde voeding?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door