Ik vind long ideaal om te drogen. Ik snijd het wanneer het nog licht bevroren is, dan glibberd het niet zo.
Ik snijd hele dunne plakken, die laat ik drogen en dan breek ik daar stukjes van om te trainen. Long wordt zó knapperig dat het echt makkelijk te breken is.
Tong vind ik niet handig omdat het vanwege het vetgehalte zo enorm land duurt voor het echt mooi droog is.
Verder droog ik weinig orgaan omdat ik de verhoudingen niet teveel uit balans wil halen en bij een training gaat er zomaar een flinke portie doorheen. Je verliest met drogen wel voedingswaarde maar toch lang niet alles. Ik droog daarom juist datgene wat niet in mijn menu zit. Zeker als je kvv voert is het percentage orgaan al vaak vrij hoog en zou ik met bijvoorbeeld lever toch wel oppassen.
Verder droogt luchtpijp ook leuk als snack. En huid, als je daaraan kan komen.
Je schrijft verder hert/ree. Is je hond allergisch? Hert en ree liggen dicht bij elkaar maar zijn twee verschillende diersoorten. Ik zou het jammer vinden als je bijvoorbeeld aan het elimineren bent op hert en je hond gaat allergisch reageren op ree. Maar misschien vertel ik nu wel oud nieuws