Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Erna
[quote="Lizzy"]
Nou, daar zeg je inderdaad wat.... Ik vind dat je daar wel gelijk in hebt. De pest is alleen (volgens mij) dat de moeder de brokken niet meer vreet....

Misschien kunnen ze de moeder de eerst komende weekjes dan de brokken geven met een schijfje Rodi pens er doorheen gemengd (dan zal ze ze vast eten) om ze vervolgens langzaam over te schakelen naar versvlees.
[/quote]

Als je moet kiezen tussen twee kwaden, niet eten of ontgiften, zou het voor mij heel makkelijk zijn hoor. Dan cold turkey over op vers vlees. Dat risico nam ik dan wel. Of de hond gaat ontgiften is niet zeker, de een doet dat wel en de ander niet. Maar als de hond wel brokjes eet dan zou ik liever een paar weken wachten.
Door Ollie
[quote="Lizzy"]
Nou, daar zeg je inderdaad wat.... Ik vind dat je daar wel gelijk in hebt. De pest is alleen (volgens mij) dat de moeder de brokken niet meer vreet....

Misschien kunnen ze de moeder de eerst komende weekjes dan de brokken geven met een schijfje Rodi pens er doorheen gemengd (dan zal ze ze vast eten) om ze vervolgens langzaam over te schakelen naar versvlees.
[/quote]

De moedrhond eet idd haast geen brokken, ze had al wat rundergehakt gekookt en er doorheen gedaan.

Ik zei dat moet je rauw geven, ja zegt ze maar dat durfde ik niet!

Ze zei al ik verwen haar maar een beetje, want ik ben bang dat de melkproductie gaat afnemen.
Vandaar dat haar man gisteren carnibest is gaan halen.

De pups zijn vandaag nog maar 4 dagen jong.

Ja dat ontgiften heb ik ook tegen haar gezegd, maar hebben ze daar al zo snel last van dan?

Dat ze de pups moet afspenen met versvlees heb ik haar ook geadviseerd!
Door Lizzy
Tja, als de moederhond echt geen brokken wil eten..., dan zit er niks anders op. Dan moet ze over op versvlees. Veel honden gaan helemaal niet ontgiften wanneer ze op vers worden gezet. Dus met een beetje mazzel zal ze nergens last van hebben. Krijgt ze wel wat last: tja, in dit geval is het kiezen uit twee kwaden waarvan ontgiften dan de minst kwade is!
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 15 jan 2005, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
[quote="Lizzy"]
Tja, als de moederhond echt geen brokken wil eten..., dan zit er niks anders op. Dan moet ze over op versvlees.
[/quote]

Ik zal haar straks wel even bellen, om te vragen hoe het gaat!
Kan ik gelijk vragen of ze al op bp is geweest!

Bedankt tot zover voor de adviezen!
nou gelukkig,
het belangrijkste is dat de teef blijft eten.
want als ze niet voldoende voeding binnen krijgt zou idd de melkproductie afnemen :(
hopelijk ontgiftigt ze helemaal niet,
en zal ze het er prima op doen,
en natuurlijk ook de pups straks. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door