Lizzy schreef:
Ik heb geen idee hoeveel kcal een bot levert maar een bot levert zeker wel kcal op. Maar ik begrijp eerlijk gezegd je verhaal niet? Je geeft normaal xx voer en je vraagt je af of je minder over moet geven wanneer ze als toetje een bot krijgen? Begrijp ik het zo goed? Ik zelf zou niet minder eten geven. Krijgen ze gewoon een keer lekker veel. Kan ook geen kwaad.
Juist, dat bedoel ik.
Vervlees bevat ook gemalen bot he. Dus gemalen bot uit versvlees + kippenvleugels (begrijp niet helemaal hoe het nou zit met die kippenvleugels) + kaal bot: erg veel bot! Het lijkt me wel een beetje logisch wanneer het poepen dan wat moeilijk gaat.
Ja, dat is natuurlijk wel waar. In de Bibi zit al gemalen bot. Dat wordt dan wel een beetje veel. Geen wonder. Arme dieren....
Bas krijgt Duck. Zit daar ook bot in? Dat weet ik eigenlijk niet.
Hij kreeg twee kippenvleugels (dus vlees+bot), maar dat was waarschijnlijk een beetje teveel van het goede.
Je zou ook een bot kunnen geven na een vleesmaaltijd. Ik bedoel, geef een lap pens (of pens in stukjes) en daarna een bot. De kans op moeilijk ontlasten wordt daarmee een stuk kleiner.
Dat is inderdaad wel slimmer. Ze krijgen 's zondags eerst vlees + bot en 's avonds pens

Kan ik dus beter omdraaien.
En als je dat persee niet wilt, dan zou ik zelf geen kippenvleugels geven op de dag dat ze kvv + bot eten.
Ze krijgen niet EN bot EN vleugels hoor. Mufasa krijgt kalfsrib en Bas krijgt vleugels. Bas vindt de kalfsrib pas lekker als Mufasa erop heeft liggen kluiven en hij ze af kan pikken.
Bedankt. Ik weet nu wat ik weten wilde?
Zo denk je dat je het weet, weet je net niet genoeg