[quote="RuBep"]
Hoi Wieke,
Heb je verhaal gelezen

:oik ben pas begonnen met KVV, met onze hond jairo. Ik vond het heel eng, de eerste keer kipkarkassen mede omdat het ook zo'n schrokop is :(Maar het is goed gegaan en nu ben ik ook niet meer bang dat het niet goed zal gaan. In het park eet hij ook takken en zo >:(en ja daar kan ook wat mis gaan. Maar idd ik blijf er wel bij.
Wij hebben voor onze hond zo'n ding van Kong, dat is een soort staafje, of bal met daarin gleuven, daar komen de tanden dan tussen als ze hier mee spelen/kluiven en worden hierdoor ook gepoetst, er is zelfs speciale tandpasta voor te krijgen. Dit kun je ze misschien ook geven. Kijk maar even of je het kan vinden, anders wil ik het wel voor je opzoeken.
Succes, groetjes,
Bep
[/quote]
Allereerst, ik wil met mijn verhaal niemand bang maken, daarom wilde ik het in eerste instantie ook via pb doen.
Ik kan niet zeggen dat ik met hart en nieren vers vlees zo belangrijk vind, maar omdat Flip zo te keer ging bij die bak met frosti-Fit, en het voor mij een kleine moeite is, geef ik versvlees.
Het is heel persoonlijk dat ik geen botten geef, en ik snap dat het meer mijn angst is als werkelijkheid.
Mijn tecken deden het in mijn ogen ook prima op brok, maar nu ze dus geen brok meer eten zie ik dat ze meer neiging tot knagen aan MIJN

spullen hebben.
Ik zoek een alternatief voor het voeren van botten, en de knaagbehoefte van mijn honden. Ik heb al aardig wat oplossingen gelezen, ik poets de tanden zelf met een borsteltje, maar ik ben van mening dat door knagen de tanden beter schoon blijven. Met het vlees is het echt hap slik weg, dus moet er iets bij.
Ze hebben hier een kong, minstens vijf flossen, buffelhuid botten, maar dat gaat te snel stuk, het is geen uitdaging.
Ik denk dus dat voor deze sloopmonsters een bot om te knagen een oplossing is, maar ik zit wel met mijn eigen angst, dus daarom denk ik dat ik donderdag een dag vrij neem om de mannen te laten knagen zonder kinderen maar onder mijn toezicht, en wel op een mega groot bot, een knarsgeval.
Wie weet wat de toekomst me brengt, maar voorlopig is dit voor mij al een hele uitdaging
Oh ja, de monsters hier eten buiten ook alles, maar op een of andere manier doet me dat niet zoveel,
Zo zijn ze aan de vulling van een stoel begonnen, en ze denken zeker dat ik het niet in de gaten heb 8), maar ik moet wel iedere drol naar buiten helpen, omdat hij aan een touwtje blijft hangen