Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tieneke
[quote="Marlou"]
O jee, nou lees ik Tieneke`s bericht en ga ik weer twijfelen.. Ik ga even naar meer info op zoek..
Dank!
[/quote]
Gewoon de Light opmaken en dan de natuurmix kopen ;)
Omdat je nog brokken voert kan het geen kwaad,maar als je alleen light geeft aan een jonge hond krijg je zeker ernstige tekorten!
Buiten dat de hond er vanaf valt.
De aktief kan je beter nog niet geven omdat deze nog vetter is dan de natuurmix.
Voor de zwaardere rassen is de aktief pas geschikt als ze in de hoogte zijn uitgegroeid en een jaar of 1,5 zijn.
Ze zouden anders te hard groeien met alle gevolgen van dien.
Als je volgende week nieuw vlees gaat kopen neem dan wat kruidenmix mee,zeker na zijn antibiotica kuur kan dit geen kwaad.
Kijk alleen uit voor de stank :P ;D
Door Nitus
Ja, wat Tieneke zegt klopt hoor Marlou, voor opgroeiende en zwangere honden is de Light niet geschikt, maar even als overgang kan het geen kwaad hoor, ik had er even niet aan gedacht dat jouw hond nog niet volwassen was :-[. De Light opmaken en dan over op Natuur is een goed idee en de idd de kruidenmix niet vergeten, zit vol met probiotica en is heel erg goed voor de darmen. ;)
Verse botten kun je vaak wel bij de slager krijgen maar lees eerst even het volgende stuk over het welke botten je het beste kunt geven: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801
Waarschijnlijk kan je via je Carnibest leverancier ook wel goede botten krijgen.
Door Lupa
[quote="Marlou"]
O jee, nou lees ik Tieneke`s bericht en ga ik weer twijfelen.. Ik ga even naar meer info op zoek..
Dank!
[/quote]
niet twijfelen gewoon natuur halen en light kunje tussendoor eens een keer geven
Door Marlou
Ik had me vergist.. we hadden slechts 5 kilo light gekocht, dus dat is zo op. Ik zal de natuurmix en kruidenmix halen en dan moet het goedkomen. Is het het best om de kruidenmix na het einde vd ab kuur te geven?
Zijn ontlasting was vanochtend wat gelig, wellicht van de ab, plus hij moest 3 keer gal overgeven, knalgeel en flink chemisch van kleur. Verder was de consistentie prima, mooie drollen! Zijn brokken gingen er prima in vanochtend, dus echt beroerd is hij niet.
Goed, ik zal het stuk over botten eens gaan lezen..
Bye.
Door Truus
[quote="Marlou"]
Ik had me vergist.. we hadden slechts 5 kilo light gekocht, dus dat is zo op. Ik zal de natuurmix en kruidenmix halen en dan moet het goedkomen. Is het het best om de kruidenmix na het einde vd ab kuur te geven?
Zijn ontlasting was vanochtend wat gelig, wellicht van de ab, plus hij moest 3 keer gal overgeven, knalgeel en flink chemisch van kleur. Verder was de consistentie prima, mooie drollen! Zijn brokken gingen er prima in vanochtend, dus echt beroerd is hij niet.
Goed, ik zal het stuk over botten eens gaan lezen..
Bye.

[/quote]
Ik zou hem eerst aan de Carnibest laten wennen en niet te snel met botten beginnen.
Je hoeft trouwens niets toe te voegen hoor, dit is al compleet. Na verloop van tijd zou je eens met een kippevleugeltje of een lamsrib kunnen beginnen maar doe dit niet te snel.
Succes!
Door tieneke
Ga eerst( zoals Truus al zei) het hondje lekker laten wennen aan kompleet versvlees,na een weekje eens een kippennek die je platslaat of klein maakt,hierna eens een kippenvleugel die je zeker in het begin moet inknippen,in alledrie de beweegbare delen een schaar erin zodat de botjes doormidden zijn.
Als je hond echt een schrokop is de vleugel vasthouden ,kijk uit voor de vingers he? ;)
Krijg je na dit alles echt de smaak te pakken(Sten zeker!)dan pas ben je toe aan het grotere werk 8)
Het zelf samenstellen van een menu.
Misschien eens een pensmaaltijd in de week buiten de kvv.
Of een overheerlijke lamsribmaaltijd of vismaaltijd.
groenten,eitje,yoghurtje,biogarde,en nog veel meer andere hondsheerlijke lekkere toevingingen :P :P
Door Marlou
Dank allemaal voor de suggesties!
Sten is inderdaad erg blij met z`n cb. Hij smikkelt en smult als een bezetene `s avonds. En wat voor ons ook erg prettig is, hij is er niet extreem fel op wat verdedigen betreft. Nou laten we hem ook gewoon met rust tijdens het eten en we zorgen dat de katten niet komen storen.
Dus we gaan gewoon zo door voorlopig. Misschien over een tijdje een kippennekje ofzo.. Ik huiver toch wel een beetje als ik lees over platslaan en inknippen enz., als doorgewinterde niet-vlees-eter.. Maar misschien valt het mee.
Ik kan me herinneren hoe vroeger bij m`n ouders de honden genoten van hun pens en spiervlees-maaltjes en verse botten. Dus laat ik dat voor ogen houden!
Als Sten Tieneke`s suggesties zou kunnen lezen dan zou hij meteen gaan kwijlen en zeuren vermoed ik.
Ik houd jullie op de hoogte van onze vorderingen en Sten z`n reactie daarop!
Groeten, Marlou.
Ik ga even kijken hoe ik een fotootje kan plaatsen van onze blije hond..
Door diana
hartstikke leuk om weer te lezen dat er een vershond bij is .
en ik zou ook zo snel mogelijk beginnen met de andere smaken .
lekker afwisselen en later aan botten beginnen .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door