Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Spanielgek
Sinds een week voer ik mij Engelse cocker spaniel[11 jaar 14 kilo]Rodi complete.Na jaren een brokvoeder te zijn geweest heb ik uiteindelijk het licht gezien :o
Nu wilde ik overgaan op CB,omdat ik las dat het beter is dan Rodi en zuiniger met voeren.Mijn vragen zijn,moet ik dan de light versie nemen want ik wil mijn hond ongeveer 2 kilo laten afvallen.Ze beweegt best nog veel voor haar leeftijd[2 xper dag 3 kwartier,en twee keer per dag 10 min].Hoeveel moet ik haar nu per dag gevenvan CB,ik geef haar nu 400gr Rodi per dag.En wat moet ik van CB verwachten ,ik lees dat het grote worsten zijn ,maar heb je ze ook in schijven,want ik heb niet zo'n grote vriezer.
Oja ik wil tochnog even zeggen ,wat ben ik blij dat ik overgestsapt ben ,ik zi mijn hond nu echt genieten van haar voer,en hoop er ook een klein beetje op dat de jeuk nu een beetje minder word want ik heb echt alles al geprobeerd maar niets hielp op den duur,dus duimen maar!
Door Audrina
CB zit verpakt in worsten van 1 kg. Zo'n worst is eigenlijk gewoon een plastic zak met grof gehakt & gemalen vlees + bot. Het is niet in schijven, maar als je zo'n zakje openmaakt kan je wel heel makkelijk plakken er van snijden. Maar ik geloof dat het ook in kleinere zakjes beschikbaar is met 500 gram en ik dacht zelfs ook 250 gram maar dat weet ik niet zeker.
Van CB mag je hond 20 tot 25 gram per kilo lichaamsgewicht per dag, maar dat is voor de gemiddelde hond die niet te dik of te dun is en ook niet de neiging heeft om dat te worden. Dus kan je in jouw geval denk ik beter wat minder geven en kijken hoe je hond het daar op doet.
Aangezien jouw hond nu al vlees gewend is kan je zo overstappen op CB.
Laatst gewijzigd door Audrina op do 04 nov 2004, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bounty
Volgens berichtje weegt hij nu 14 kilo en wil ze dat haar hond 2 kilo af moet vallen.

Huidige gewicht 14 kilo, streefgewicht 12 kilo.

Groetjes Bounty

[quote="Lupa"]
hoeveel weegt je hond? en hoeveel moet die gaan wegen?
[/quote]
Door Lupa
oeps had ik even gemist.

normaal is er een regltje 25 gr per kilogewicht van de hond dus dat wordt 350gr, maar omdat ze moet afvallen zou ik het gewicht nemen die ze uiteindelik moet worden dus dat wordt dan 25grx12=300
ik zou personelijk 300gr geven omdat ze toch wat ouder is en dus minder bewegelijk is dan een jong ding(denkik) maar voeren met je ogen dus.
Door Nitus
Heel veel honden vallen vanzelf af als je vers gaat voeren (niet allemaal trouwens) om dan na een tijdje weer aan te komen. Kwestie van in de gaten houden.
Ik zou trouwens beginnen met 20 gr. per kg lichaamsgewicht (12 x 20 = 240 gr. per dag), Gitte (gecastreerde teef met veel beweging) krijgt zelfs maar 15 gr. per kg lichaamsgewicht en is in 7 maanden tijd 5 kilo afgevallen (van 40 naar 35 kilo), ik heb haar CB Light gegeven, en ga haar nu weer op de CB Natuurvoer zetten, maar ik houd nog wel 15 gr per kg lichaamsgewicht aan.
En net als Lupa zegt, voeren doe je met je ogen ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door