Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3102801
hattem..das net wat ver weg helaas...kon wel wat eend gebruiken...............maar...ik hou me even aanbevolen...want 1 mei...misschien maar even op en neer rijden...


Of....heeft iemand hier EENDEVLEES of KWARTEL voor mij?

Much menu moet weer aangepast worden wegens overgevoeligheid, en op zoek naar eendevlees (22 mei een lijntje, dus tot die tijd voldoet een kg wel, of 2 kg...)....

ik heb best wat te ruilen..zou zo een barfshop kunnen beginnen: haaskk gemalen, kalkoennek gemalen (met molen van iemand hier op forum), beetje konijnenvlees, haasspiervlees 5 kg, kalkoenorgaan......en nog wat reerib (restant, 500 gram ongeveer...)


dus als iemand hier mij uit de brand kan helpen, super!
Door signmodel
#3102841
Papalou schreef: hattem..das net wat ver weg helaas...kon wel wat eend gebruiken...............maar...ik hou me even aanbevolen...want 1 mei...misschien maar even op en neer rijden...


Of....heeft iemand hier EENDEVLEES of KWARTEL voor mij?

Much menu moet weer aangepast worden wegens overgevoeligheid, en op zoek naar eendevlees (22 mei een lijntje, dus tot die tijd voldoet een kg wel, of 2 kg...)....

ik heb best wat te ruilen..zou zo een barfshop kunnen beginnen: haaskk gemalen, kalkoennek gemalen (met molen van iemand hier op forum), beetje konijnenvlees, haasspiervlees 5 kg, kalkoenorgaan......en nog wat reerib (restant, 500 gram ongeveer...)


dus als iemand hier mij uit de brand kan helpen, super!
ik zal ducktape op t gaatje in mijn hoofd plakken, ik duik vanmiddag even de vriezer in, volgens mij heb ik nog wel konijnenspriervlees dat wil ik wel ruilen tegen haasspiervlees, is dieren te ver?
Door signmodel
#3102898
Papalou schreef: dieren is zeker niet te ver, alleen ik heb konijn, en ben op zoek naar:
eendehart, eendspiervlees en kwartel....
sorry niet goed gelezen. helaas kan je niet helpen. hele volle vriezer maar net niet met wat jij zoekt.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3102940
Papalou schreef: hattem..das net wat ver weg helaas...kon wel wat eend gebruiken...............maar...ik hou me even aanbevolen...want 1 mei...misschien maar even op en neer rijden...


Of....heeft iemand hier EENDEVLEES of KWARTEL voor mij?

Much menu moet weer aangepast worden wegens overgevoeligheid, en op zoek naar eendevlees (22 mei een lijntje, dus tot die tijd voldoet een kg wel, of 2 kg...)....

ik heb best wat te ruilen..zou zo een barfshop kunnen beginnen: haaskk gemalen, kalkoennek gemalen (met molen van iemand hier op forum), beetje konijnenvlees, haasspiervlees 5 kg, kalkoenorgaan......en nog wat reerib (restant, 500 gram ongeveer...)


dus als iemand hier mij uit de brand kan helpen, super!
Bah wat naar!
Hier ook zo´n hond die zo´n beetje overal op reageert.

Ik woon helemaal niet in de buurt maar mijn man is morgen aan het werk in Arnhem en Driel.
Ik zou hem wat mee kunnen geven, dan zal je het bij hem op moeten halen.
Hij kan het alleen niet gekoeld bewaren. (wel in de koelbox)

Ik heb wel een kilo´tje kwartelkarkasjes voor je om te proberen.
Misschien dat zwanennek ook wat voor je is?

Laat het me maar weten.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3102944
kwartel gaat goed, maar moet het momenteel laten malen, omdat botvertering nog niet goed is...

daarom op zoek naar kilo of 5:)

Maar.....nu zag ik dat kiezebrink ook kwartel verkoopt....voor 10 kg op en neer naar putten is goed te doen..iemand daar ervaring mee?


En hoe is dat bij jou hond, die overal op reageert? wisselt hij ook af per diersoort?
Much deed het een tijd goed op haas/kalkoen/eend/parelhoen, maar dan ineens is haas/kalkoen weer niet oke:(....hopen dat dat over een tijdje weer goed gaat...

wil proberen om de belasting per diersoort zo laag mogelijk te houden, dus meer af te wisselen, maar met die gevoelige maag/darmen ook niet teveel ineens afwisselen...blijft lastig!
Gebruikersavatar
Door Nero
#3102949
Ja ook hier per diersoort proberen. Ik ben vanaf augustus bezig om een menu te maken. Iedere keer als het niet goed gaat stoppen en weer back to basic.
Als het dan weer beter ging weer iets nieuws proberen en zo steeds verder.
Inmiddels heb ik een vast menu: lam, parelhoen, kwartel, paard, hert, zalm en sinds kort zwaan maar ik ben er nog niet over uit of die blijft.

2,5 maand geleden gaf de holistisch dierenarts aan dat het weer de goede kant op ging met de weerstand waardoor ik wilde proberen om het menu uit te breiden, echter pakte dit niet helemaal goed uit.
Er werd weer slecht op gereageerd, daarom heb ik nu besloten het menu te houden zoals hij is. Het is minimaal maar er zijn in principe voldoende diersoorten.

Heel veel succes!!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3103393
Ja zo wilde ik dat ook doen. Basis en vanaf daar uitbreiden. Alleen het lijkt erop dat hij op alles wat hij een tijd veel krijgt reageert. En alddie wormen en medicatie helpen helaas ook niet echt.
Gelukkig krijg ik binnenkort eend en gans vlees en kan ik daar hopelijk even mee vooruit met alleen lam als orgaan als nieuwe diersoort en wat konijnvlees als nieuwe diersoort.
Door wijkje
#3104642
Ik wil wat ruimte maken in mijn vriezer omdat ik Jeppe toch een eliminatiedieet wil gaan geven. Er mag dus wat weg omdat het anders te lang blijft liggen.

ongeveer 5 kg geelhaar  a 1,75 euro/kg
ongeveer 5 kg  kabeljauwhuiden a 0,50 euro/kg
1 kg zalmhuiden a 0,50 cent
ongeveer 2-3 kg lamsnieren a 2,50euro/kg

Ik moet even alles gaan afwegen maar ik heb ongeveer indicaties gegeven wat ik nog heb liggen en wat overgenomen mag worden.
Gebruikersavatar
Door SvdW
#3110962
Hallo,

Mijn naam is sanne van de wetering en ik heb een kruising boston terrier/ Japanse Chin spaniël van 7 maandjes oud genaamd Neyo. Na veel onderzoek wil ik over gaan op barf.. waar halen jullie de boodschapjes vandaag zoals kippennekken enzo?

Wij wonen trouwens in Wijchen
Door Shanti en co
#3111023
Welkom.  :)
Wij bestellen ons vlees bij dogmeat.nl en bij de lijntjes hier op bp. Naast dogmeat zijn er nog een heleboel webshops waar je barf (en kvv) kan bestellen. Vaak zit er wel een minimum bestelbedrag bij en verzendkosten tot een bestelling van €100 ofzo.
Gebruikersavatar
Door Aurora Borealis
#3114403
Beste mensen ik heb even een vraag.

Wie weet er in de buurt van ede en omgeving betaalbare barfspullen te koop. Ik Ben daarna op zoek voor een beginnende barfer naar adressen zodat ze hun hond barf kunnen gaan voeren. Ik heb 1 hond van hun in huis genomen de ander houden ze zelf. Het is alleen voor mij geen doen daar iedere keer voer heen te brengen. Ze hebben niet veel te besteden maar willen wel graag het beste voor hun hond (een tervuerense herder).

Ik hoop dat jullie wat tips en adviezen, adressen hebben.  Alvast bedankt.

gr conny
Gebruikersavatar
Door Lothlórien
#3114503
SvdW schreef: Hallo,

Mijn naam is sanne van de wetering en ik heb een kruising boston terrier/ Japanse Chin spaniël van 7 maandjes oud genaamd Neyo. Na veel onderzoek wil ik over gaan op barf.. waar halen jullie de boodschapjes vandaag zoals kippennekken enzo?

Wij wonen trouwens in Wijchen
Hoi Sanne, ik woon ook in Wijchen, net als Brise Charmante (die hier weinig schrijft maar wel leest en meebestelt) en samen met Rapalje uit Nijmegen bestellen we vaak samen, zodat we mee kunnen doen aan bestellingen met grotere hoeveelheden. We delen het dan onderling op. Je kan eventueel aanhaken hierbij...
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door