Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

#3455757
Eigenlijk zijn er steeds minder plekken waar barfartikelen te halen zijn.
Af en toe wordt er in deze hoek nog wat aangeboden.
Echter vooral wordt er gebruik gemaakt van de diensten die thuisbezorgen. Er zijn verschillende bedrijven die barf en kvv bestellingen thuisbezorgen.
Door Daniël
#3455758
Ja ik snap dat dit voor velen handiger is.
Toch vind ik het fijn om alles te zien voor ik het koop.
Het zou helemaal mooi zijn wanneer het nog niet is in gevroren kan je eerst maaltijden maken en dan invriezen.

En als ik lokaal kan kopen doe ik dat liever.
#3455770
Daniël schreef:Ja ik snap dat dit voor velen handiger is.
Toch vind ik het fijn om alles te zien voor ik het koop.
Het zou helemaal mooi zijn wanneer het nog niet is in gevroren kan je eerst maaltijden maken en dan invriezen.

En als ik lokaal kan kopen doe ik dat liever.
Klopt hoor, alleen het is dus steeds moeilijker ergens te halen en het dus eerst kunnen zien. Bedrijven die dat deden mogen vaak niet meer leveren aan particulieren. Dus je bent vaak toegewezen op slagers of de markt.
En men weet dat er geld is te vragen voor "rest" produkten, dus er wordt ook vaak grif voor gevraagd.
Dit is waarom mensen gebruik zijn gaan maken van thuisleveringen, niet omdat het makkelijk is maar omdat er vaak moeilijk andere opties zijn.
Door rosmin
#3455778
Als je al het vlees wilt zien vooraf, dan kom je al bijna uit bij een islamitische slagerij of zoiets; poelier kan ook of via een jager.
Bij makro en Sligro zijn ook goede spullen te vinden, succes
Door Daniël
#3455780
Ja poelier en slager kan. Ik heb hier in het dorp nog niet iemand gevonden die echt rest afval heeft. Dat blijft vaak bij het slachthuis achter. Ik heb wel een slachthuis gevonden die wel wat vlees verkoopt in rollen voor honden. Maar dat is geen complete maaltijd. Dat zal je dan moeten aanvullen.
En daar verkopen ze wel runder strot maar geen echt vlees bot. Geen nekken of karkas van gevogelte.
#3456411
rosmin schreef: za 14 jan 2023, 16:53 Als je al het vlees wilt zien vooraf, dan kom je al bijna uit bij een islamitische slagerij of zoiets; poelier kan ook of via een jager.
Bij makro en Sligro zijn ook goede spullen te vinden, succes
Makro is dicht...
Falliet...
In België alleszinds, maar ik dacht overal.
Door BlissSpirit
#3456416
pearlsofpassion schreef: Makro is dicht...
Falliet...
In België alleszinds, maar ik dacht overal.
Hier in Duiven en Nijmegen zijn ze nog gewoon open Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

#3456527
Daniël schreef: vr 03 feb 2023, 11:17 makro en sligro kan je als particulier ook niet terecht.
we hebben wel een pas van de sligro.
Je kon vroeger als particulier wel een kaart aanvragen. Dat is een beetje hun ondergang geworden, vrees ik (niet exclusief genoeg voor de horeca). Maar of het nu nog kan, dat weet ik niet. Het is idd al jaren verlieslatend en loopt op z'n laatste benen..
Door rosmin
#3456545
pearlsofpassion schreef:[quote=rosmin post_id=3456430 time=<a href="tel:1675418924" data-original-title="" title="">1675418924</a> user_id=10503]
In Belgie is Makro failliet , in Nederland (nog….?) niet.
Wel draaien ze al jaren verlies in NL.
Ow OK, interessant !

Eens opzoeken welke het dichtst bij de grens ligt. :P[/quote]


Zou wel iets voor je mee willen nemen, maar de afstand tussen onze woonplaatsen is vast te groot ::)
(Belgie-Groningen)
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door