Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Door Xerox
Welkom hier!

luxje, als je begint met de standaardverhoudingen en je zorgt voor voldoende afwisseling in diersoorten en orgaan, dan kan er eigenlijk niks misgaan. Zeker niet als je extraatjes toevoegt, zoals yoghurt, eitje enz.
Door judith vd
Xerox schreef: Welkom hier!

luxje, als je begint met de standaardverhoudingen en je zorgt voor voldoende afwisseling in diersoorten en orgaan, dan kan er eigenlijk niks misgaan. Zeker niet als je extraatjes toevoegt, zoals yoghurt, eitje enz.
Precies! In het begin vond ik het ook spannend (ik denk iedereen), maar als je het excell bestand gebruikt (staat volgens mij in de bieb) en je plaatst het op dit forum, dan kan er eigenlijk niets mis gaan.
Soms is het een beetje puzzelen welke percentages goed zijn voor jouw hond: teveel bot geeft te harde poep en te weinig juist te zachte. Da's een kwestie van uitproberen.
Ook zal je merken dat je hond sommige dingen gewoon niet te eten vind (Diza vind wilde eend en fazant bv :puke:).

Succes ermee en laat het horen als je hulp nodig hebt.

Judith
Door BlissSpirit
Welkom op BP :hi:

Inderdaad i het begin is het denk ik voor iedereen spannend en twijfel je soms bij bepaalde dingen.
Maar met de rekenhulp http://www.barfplaats.nl/downloads/39-excel-rekenhulp, je gezonde verstand en goed kijken naar hoe je hondje het doet, komt het helemaal goed.
Advies vragen hier kan altijd en er zijn altijd mensen die je kunnen helpen.
En als je je hondje eenmaal ziet genieten van zijn BARFhapje, dan wil je nooit meer anders ;)
Door wijkje
luxje schreef: Mag ik me hier ook melden?
Ik heb een pup van 17 weken die ik nu (nog) KVV geef, maar ik zou graag over gaan op (gedeeltelijk) BARF.
Ben me al weken aan het inlezen, maar vind het nog een beetje spannend allemaal, wil natuurlijk niet dat mijn (opgroeiende) pup door mijn fout tekorten oploopt.
Ik woon in Hengelo gld
Welkom ! Succes met inlezen..In het begin vond ik het ook allemaal wat spannend..Gewoon goed lezen en dan uitproberen....En mocht je wat willen uitproberen .Ik woon paar km van Hengelo Gld af..
Door judith vd
wijkje schreef: Welkom ! Succes met inlezen..In het begin vond ik het ook allemaal wat spannend..Gewoon goed lezen en dan uitproberen....En mocht je wat willen uitproberen .Ik woon paar km van Hengelo Gld af..
Wat een leuk barf-clubje hebben wij toch! Ik ben daar superblij mee!
Door luxje
Wat een warm welkom, dank!!
Misschien een domme vraag, maar hoe zijn jullie ooit begonnen?
Liepen jullie gewoon een poelier/slager/vishandel binnen?
Door Xerox
Ik heb vanaf het begin via Barfplaats meebesteld. Bevalt heel goed en het is ook nog eens leuk gelijkgestemden te ontmoeten tijdens de leveringen!
Door BlissSpirit
Ik ben begonnen met de markt, een islamitische slachter in de buurt en webwinkels als herby/richards, omdat ik toen nog niet zoveel vriesruimte had en je het daar per kilo kon kopen.
Maaaaaaaaaaaaaaaaaar al heel snel een grotere vriezer aangeschaft (die al weer te klein is  ::))en mee gaan doen met de groepsbestellingen via BP.
Scheelt vaak veel in prijs en super mooie vleesjes  :D
Enneh, realiseer je wel, het is een verslaving waar je niet meer vanaf komt  :D :D
Door Bertine
Ik ben begonnen met KVV, via een verkooppunt in mijn dorp. Omdat ik dat te eenzijdig vond heb ik via een ander forum meebesteld met een grotere lading KVV met meer smaken. Ik vond BARF toen veeeeeeeeeeeeeeeeeel te ingewikkeld. Toen ik toch eenmaal wat nekjes kreeg van een vriendin en zag hoe dat met smaak verorbert werd was ik om.
Ik bestel nu een maand of 4 via BP en zou niet anders meer willen. Inmiddels wel 3 vriezers rijker en 1 hond verloren.
Door wijkje
luxje schreef: Wat een warm welkom, dank!!
Misschien een domme vraag, maar hoe zijn jullie ooit begonnen?
Liepen jullie gewoon een poelier/slager/vishandel binnen?
Ik ben ooit begonnen met Smuldier/Carnibest..Daarna ben ik gaan meebestellen met anderen en heb met name diersoorten uitgeprobeerd..
Na tijdje kreeg ik steeds meer zicht op prijzen/kwaliteit..Ondertussen bestel ik met name op Barfplaats via de vervoerslijntjes en soms via een versleverancier..Binnenkort wil ik weer gaan bestellen bij Richardversvoeding! dus als je interesse hebt..
Ik weet ondertussen wat mijn honden graag eten, hoe alles er ongeveer uitziet/wat het kost. Mijn katten eten ondertussen ook mee.
Ik heb weinig adresjes in mijn regio...Poelier Kappert uit Doetinchem levert o.a. kip maar er zijn talloze manieren om aan vlees te komen. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar mogelijkheden genoeg..
Door signmodel
ik ben ook begonnen met kvv carnivoer en lotgering.
daarna ben ik gaan bestellen bij richards en herby. in het begin alles netjes afgewogen en heel voorzichtig met botten. wat vond ik het eng! nu eten mijn honden alles wel en ook als ik opvangers heb dan eten ze na 2 dagen kvv gewoon met de pot mee. het wennen is meer voor de baasjes dan voor de honden.
Door signmodel
de pagina/ evenement is nog niet helaam op orde en af. wanneer dit wel is, ik hoop in de loop van de week dan plaats ik de link ook overal op bp en andere forums.

maar alvast een voorproefje met de vraag of jullie willen helpen met donaties voor hondjes die door hun medische kosten worden gedumpt door hun eigenaren, maar wij wel willen en kunnen helpen.

Laatst gewijzigd door signmodel op do 04 okt 2012, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door luxje
Super, al een paar fijne tips waar ik kan bestellen.
Ik was inderdaad al begonnen met een extra diepvries aan te schaffen ;)
Ik voer op dit moment voornamelijk Tinlo en Tammenga, maar in de Tammenga zit voor mijn pup denk ik te weinig bot, want daar is de ontlasting niet zo mooi op, als op de Tinlo.
Ik heb voor deze merken gekozen omdat hier geen toevoegingen in zitten en een natuurlijke calciumbron bevatten, dus ik probeer wel mijn best te doen.
Ze heeft al een boel verschillende "dieren" op en lust eigenlijk alles (konijn, paard, eend, geit, lam, rund), ook heeft ze al kippennekken en kippenvleugels op, die knip ik alleen wel stuk, want het kauwen is haar blijkbaar te veel moeite :-[
Het lastigste voor mij om over te gaan op BARF, is dus echt het vinden van vlees en dan het liefst in de buurt, want veel slachterijen zijn er volgens mij niet in de achterhoek, behalve dan de varkensslachterijen van Sturko, maar ja, geen varkensvlees...
@Wijkje: ik vind jouw aanbod echt super aardig!

edit: mijn pup poept eigenlijk toch best veel op een dag (3-4x), dit zou toch op vlees veel minder moeten zijn, of is dat op KVV toch anders dan op BARF? Of ligt dat aan de merken die ik voer?

Sorry hoor voor alle vragen...
Laatst gewijzigd door luxje op do 04 okt 2012, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door