Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Door Parelridder
Roosj schreef: Voor een goede droger waar je ook bot in kan drogen, ben je wel meer dan 30 euro kwijt ;) Dan de inkoopsprijs, stroom, slijtage van de droger en de uren die je kwijt bent..
Eens! Als je ook bot wilt drogen is het van belang dat je een temperatuur kunt instellen. En de kosten van het zelf drogen lijken beduidend voordeliger dan het is. Je houdt na drogen immers oom maar 25-33 procent van het vers-gewicht over aan gewicht, afhankelijk van wat het is. Vul je een drogertje met 1 kilo vers spul, dan houd je dus 250-330 gram over. En daar ben je dan ook stroom kosten voor kwijt.
Groot voordeel van zelf drogen is dat je geen toegevoegde rotzooi hebt t.b.v. houdbaarheid of bestrijding van beestjes. Daarnaast kun je zelf kiezen wat je maar wilt drogen.. Maar behalve tijd, moeite en geur kost het zeker ook het nodige geld. Ik zelf ben echt niet voordeliger uit als ik zelf droog, te meer omdat ik het dus kurkdroog droog, zodanig dat het buiten de vriezer een half jaar later nog goed is, maar dat vergt enkele dagen.
Door sandrra
Het ligt eraan wat je droogt. Long bijv. Is na 18 uur al kurkdroog.
Oren doen er iets langer over.
Ik drog voornamelijk in het weekend vanwege goedkoper stroomtarief.
Ik ben echt veel goedkoper uit dan dat ik t koop.
Door stephaniexs
Hallo allemaal,
Heb bij mijn vorige bestelling niet goed geteld en kom nu spiervlees te kort :( Wie kan me helpen? Tysen is alleen allergisch voor veel dingen dus het mag alleen rund, paard, konijn, haas, lam of geit zijn. Ik woon in Obdam dus hoop dat iemand in de buurt nog wat heeft wat ik kan overnemen! Of weten jullie misschien een adresje waar ik t zou kunnen halen? Bedankt alvast! Groetjes Stephanie
Door Marije Lei
1eboa schreef: Hoi, je kunt nog bij Reno paard bestellen. Ik rijd vrijdag naar de Mac en woon in Obdam
gr Boa
Zie topic interesse peiling 6 juni van Reno
Komt hij ook echt naar Hoorn? Ik wil ook maar hij heeft nog niet gereageerd op mijn post.
Door Parelridder
stephaniexs schreef: Hallo allemaal,
Heb bij mijn vorige bestelling niet goed geteld en kom nu spiervlees te kort :( Wie kan me helpen? Tysen is alleen allergisch voor veel dingen dus het mag alleen rund, paard, konijn, haas, lam of geit zijn. Ik woon in Obdam dus hoop dat iemand in de buurt nog wat heeft wat ik kan overnemen! Of weten jullie misschien een adresje waar ik t zou kunnen halen? Bedankt alvast! Groetjes Stephanie
Ik kan je wel helpen, 'k heb je een PB gestuurd ;)
Door El_Kato
Hey,

Mijn vriezers raken weer aan de lege kant en moet weer wat bestellen  :)

Heb even bij Degomeat gekeken maar daar zijn de prijzen toch wel behoorlijk hoger als bij de lijntjes die af en toe voorbij komen. Was eigenlijk klaar met dat gesleep en gesjouw steeds maar goed ben ruim 2x zoveel kwijt  :-\

Heb gereageerd in het topic van Rita van het paardenvlees dus als iemand interesse heeft en als er nog besteld kan worden dan kan het met mij mee richting Alkmaar. Ik zag nog een ander lijntje met zeer interessante prijzen maar die komt niet dichterbij dan Utrecht en tja dat is me dan net iets te ver... Verder komt er helaas weinig deze kant op.. iemand nog ideeen?

Gr. Karen
Door Roosj
El_Kato schreef: Hey,

Mijn vriezers raken weer aan de lege kant en moet weer wat bestellen :)

Heb even bij Degomeat gekeken maar daar zijn de prijzen toch wel behoorlijk hoger als bij de lijntjes die af en toe voorbij komen. Was eigenlijk klaar met dat gesleep en gesjouw steeds maar goed ben ruim 2x zoveel kwijt :-\

Heb gereageerd in het topic van Rita van het paardenvlees dus als iemand interesse heeft en als er nog besteld kan worden dan kan het met mij mee richting Alkmaar. Ik zag nog een ander lijntje met zeer interessante prijzen maar die komt niet dichterbij dan Utrecht en tja dat is me dan net iets te ver... Verder komt er helaas weinig deze kant op.. iemand nog ideeen?

Gr. Karen
Heb je een link? Ik kan dat topic niet vinden. Ik heb vooral bot werk nodig.
Door El_Kato
Hmmm dat lag dus niet alleen aan mij dat ik hem duur vond  :-\

Ik bedoelde het topic van Nikedog maar het paardenvlees is al gereserveerd. Ze heeft nu ook een topic met parelhoen en patrijs karkas misschien is dat wat voor je?

Las ergens dat Lupo niet duur is zal daar eens kijken heb er nog niet eerder besteld!
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door