Roosj schreef: Voor een goede droger waar je ook bot in kan drogen, ben je wel meer dan 30 euro kwijtEens! Als je ook bot wilt drogen is het van belang dat je een temperatuur kunt instellen. En de kosten van het zelf drogen lijken beduidend voordeliger dan het is. Je houdt na drogen immers oom maar 25-33 procent van het vers-gewicht over aan gewicht, afhankelijk van wat het is. Vul je een drogertje met 1 kilo vers spul, dan houd je dus 250-330 gram over. En daar ben je dan ook stroom kosten voor kwijt.Dan de inkoopsprijs, stroom, slijtage van de droger en de uren die je kwijt bent..
Groot voordeel van zelf drogen is dat je geen toegevoegde rotzooi hebt t.b.v. houdbaarheid of bestrijding van beestjes. Daarnaast kun je zelf kiezen wat je maar wilt drogen.. Maar behalve tijd, moeite en geur kost het zeker ook het nodige geld. Ik zelf ben echt niet voordeliger uit als ik zelf droog, te meer omdat ik het dus kurkdroog droog, zodanig dat het buiten de vriezer een half jaar later nog goed is, maar dat vergt enkele dagen.